تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814666701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمايشگاه لباس و عروسک‌هاي سنتي مکزيک در سعدآباد گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۵۲ب.ظ)
نمايشگاه لباس و عروسک‌هاي سنتي مکزيک در سعدآباد گشايش يافت موج-طي مراسمي با حضور معاون ميراث فرهنگي کشور،مدير مجموعه سعدآباد، سفير مکزيک در ايران و جمعي از سفرا، ديپلمات‌ها و هنرمندان نمايشگاه لباس و عروسک‌هاي سنتي کشور مکزيک عصر ديروز در موزه هنرملل سعدآباد گشايش يافت.
به گزارش خبرگزاري موج، اين نمايشگاه به‌ مناسبت روز جهاني کودک و هفته ملي کودک با هدف آشنايي کودکان و نوجوانان با مباحث مربوط به ميراث فرهنگي کشور مکزيک برپاشده است و شامل مجموعه اي مهم از عروسک‌هاي سنتي، لباس‌هاي سنتي و اسباب بازي‌هاي دست‌ساز از مناطق مختلف مکزيک است.
محمد حسن طالبيان در مراسم گشايش اين نمايشگاه گفت: در راستاي تعاملات فرهنگي، تبادل تجربيات موزه ‌اي و رويدادهاي فرهنگي طي چند ماهه گذشته با سه موزه لوور، بريتانيا و موزه آلمان تفاهم نامه‌هاي فرهنگي دو جانبه در زمينه‌هاي مختلف مرمت ميراث جهاني و حوزه ميراث ملموس و ناملموس امضا شده است.
معاون ميراث فرهنگي با اشاره به همکاري‌هاي متعدد با کشورهاي در حوزه ايران فرهنگي همچون عراق، ارمنستان، افغانستان، تاجيکستان، افزود: در حال حاضر نيز تيم‌هاي مختلفي در شيراز اصفهان و يزذ همکاري‌هايي در زمينه‌هاي فرهنگي پژوهشي و معرفي موزه در حال آغاز است و اين نشان دهنده اين است که ايران هميشه آمادگي تعامل و تبادل تجربيات فرهنگي با کشورهاي صاحب تمدن است.
وي ضمن تاکيد بر فعاليت‌هاي دو جانبه ايران و مکزيک، بيان کرد: به زودي شاهد نمايشگاهي از کشور مکزيک در موزه ملي خواهيم بود.
در ادامه مراسم اولسيس کانچولا، سفير مکزيک و آقاي گلشن رئيس موزه عروسک‌هاي ملل به ايراد سخنراني پرداختند.
گفتني است؛ اين نمايشگاه تا ۲۴مهر در موزه هنرملل واقع در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد داير مي‌باشد و علاقمندان مي‌توانند در روزهاي ياد شده از ساعت 9 تا 15:30 از اين نمايشگاه بازديد کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن