واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما - کارگردان فیلم «آینههای روبرو» در جلسه نقد و بر رسی فیلمش گفت که ایده اولیه را از زندگی پسری گرفته که در همسایگی آنها زندگی میکرده و تغییر جنسیت دادهاست. نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «آینههای روبهرو» با حضور نگار آذربایجانی کارگردان ونویسنده، فردین خلعتبری آهنگساز، غزل شاکری و شایسته ایرانی بازیگر، دکتر خطیبی مشاور پزشکی فیلم و رامتین شهبازی منتقدفیلم در سالن کنفراس برج میلاد برگزار شد. به گزارشخبر آنلاین و به نقل از ستاد خبری جشنواره، در این جلسه فرشته طائر پور تهیه کننده و یکی از نویسندگان فیلمنامه حضور نداشت و نگار آذربایجانی یادداشت کوتاه او را درباره دلیل حضور نداشتنش در جشنواره خواند.«جشنواره فیلم فجر بر شما مبارک باد. متاسفم که به دلیل توهینی که به برخی از تهیهکنندگان مستقل شده و آنها نتواستهاند سینمای مستقل خود را داشته باشند، از حضور در جشنواره ممانعت میکنم. اجازه بدهید بیرون بایستم و برایتان آرزوی پیروزی کنم.» کارگردان فیلم «آینههای روبرو» در پاسخ به این پرسش که ایده اولیه فیلم از کجا آمده،گفت: «زمانی که نوجوان بودم در همسایگی ما پسری زندگی میکرد که در دوران جوانی خود تغییر جنسیت داد.» او که فیلمنامه را به صورت مشترک با فرشته طائرپور نوشته،ادامه داد: «این مسئله باعث کنجکاوی من شد.این فرد تلاش بسیاری میکرد تا با جامعه اطراف خود رابطه مناسبی داشته باشد، اما هیچ وقت نفهمیدم چرا دیگران از او فرار میکردند و رفتار مناسبی با این فرد نداشتند.» نگارش و بازنویسی فیلمنامه فیلم سینمایی «آینههای رو به رو»،به گفته آذربایجانی یک سال و نیم زمان برده است. در ادامه این نشست، غزل شاکری بازیگر فیلم ، در پاسخ به این پرسش که آیا نسبت به افرادی که مشکل جنسیتی دارند، شناخت داشته یا نه؟، گفت:«در ابتدا با شخصیت آدینه آشنا شدم؛ زیرا طراح صحنه و دکور پروژه نیز بودم ،اما زمانی که به عنوان بازیگر نقش رعنا انتخاب شدم به مسائل روانشناسی و جستوجو در شخصیتهای این دو کاراکتر پرداختم.» شایسته ایرانی دیگر بازیگر این فیلم هم درباره ویژگیهای نقشش گفت:«از دور با افرادی که چنین مشکلی دارند، آشنا بودم. البته نقش آدینه بسیار برایم جالب بود به این دلیل که انسانها به دلیل عدم اطلاع کافی خود این دست از افراد را به ناحق عامل رسوایی میدانند.» در ادامه فریدون خلعتبری آهنگساز فیلم سینمایی «آینههای رو به رو»، با بیان این که آذربایجانی در اولین ساخته خود مسائل بسیاری را به او یاد داده است، گفت: « از آنجا که امور مختلف در این فیلم به راحتی به انجام میرسید، من در ساخت موسیقی آن مشکلی نداشتم و البته نمیدانم رابطه موسیقی با تغییر جنسیت کجاست! و این امر در موسیقی یعنی چی؟! هر چند موسیقی کشور ما هر روز دارد تغییر میکند.» در ادامه آذربایجانی درباره فرم و حالت مستندگونه فیلم خود در خارج از کشور، گفت:« ما در طراحی امور مختلف مانند چگونگی لوکیشنهای داخلی، کارگردانی، فیلمبرداری، طوری برنامهریزی داشتیم که هیچ مسئلهای مانع ارتباط تماشاچی با فیلم نشوند.» وی ادامه داد: «در لوکیشنهای خارج از کشور می خواستیم که تصاویر به شکل مستندگونه نمایش داده شوند، البته با توجه به صداهایی که شنیده میشود، نمیتوان گفت «آینههای رو به رو» یک مستند تیپیکال است. وی افزود: «آینههای رو به رو» تنها قصه آدینه نیست بلکه زندگی رعنا را نیز به تصویر میکشد و اگر مسئله تغییر جنسیت تا اواسط فیلم گنگ به نظر میرسد، به دلیل آن است که میخواستیم تماشاچی همزمان با رعنا بتواند با این مسئله ارتباط برقرار کند، بدون آن که حساسیتی ایجاد شود. خلعتبری هم از اهالی رسانه خواست که مشکل صدای سالن را مطرح و پیگیری کنند تا فیلمهای بعدی در شرایط مناسب نمایش داده شوند. 52
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]