واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
بازی Mafia که در سال 2002 منتشر شد، در شهر Lost Heaven (برگرفته از شیکاگو و سان فرنسیسکو) واقع شد و همچنین Mafia II نیز در شهر Empire Bay (برگرفته از نیویورک و لوس انجلس) روایت شد. دیگر شهر خیالی بس است، سرزمین بازی Mafia III شهر واقعی New Orleans است؛ با کمی تغییر و تحول جزئی. آقای Haden Blackman کارگردان بازی Mafia III طی مصاحبه ای توضیح داد : "در انتخاب سرزمین، هدف ما یافتن شهری نه چندان مطرح و معروف بود که بتوانیم به خوبی از پس آن براییم. ما پس زمینه جالبی می خواستیم که شرایط بازی، به خصوص زمان روایت داستان را به خوبی القا کند. شهری در جنوب طی سال 1968 که با تنش های نژاد پرستی همراه باشد." برخی از بازی ها مثل Left 4 Dead 2 و Hitman: Blood Money شامل شهر New Orleans هم می شدند اما هیچ کدام از آن ها، توانستند این شهر جنوبی را همانند Mafia III به نمایش کامل در بیاورند. با توجه به نمایشی در که رویداد GamesCom 2015 مشاهده کردیم، جزئیات این شهر به بهترین شکل طراحی شده اند. مناطق مختلفی وجود دارند که هر کدام پاتوق گروه خاصی است. منطقه سیاه پوستان، منطقه ایتالیایی ها، منطقه های بالا شهر و ... . این موضوع نه تنها باعث ایجاد تنوع در ظاهر شهر می شود، بلکه تاثیر مستقیمی در گیم پلی خواهد گذاشت. مثلا نوع پوشش، رفتار و فعالیت مردم در منطقه سیاه پوستان، با منطقه ایتالیایی ها، زمین تا آسمان فرق می کند. آقای Blackman در این مورد توضیح داد : "ما طراح بازی هستیم؛ بنابراین به دنبال شهری بودیم که شامل مناطق گوناگون و متنوع ای باشد که New Orleans از این نظر هم عالیست! منطقه فرانسی French Quarter ، محله های Bayou ، بخش باکلاس Garden District یا حتی بخش فقیرانه Warf همگی در شهر New Orleans هستند."
در هر یک از این منطقه ها، گیم پلی و ماموریت های متفاوتی وجود دارد. مثلا در محله های Bayou هم مکان مناسبی برای مسابقات ماشین رانی است و هم منطقه ای برای مواد فروشان! منحصر به فرد بودن بخش های مختلف New Orleans کلیدی برای موفقیت کمپانی Hangar 13 بود که به نظر می رسد به آن دست یافته اند... ! این شهر به خودی خود نشان داده که سازندگان چه ایده ها و فرصت های زیادی دارند... اما به نظر می رسد که سازندگان قصد ندارند این شهر را همانطور که در سال 1968 بوده، طراحی کنند. چرا ؟ چون : "ما بسیاری از مناطق بازی را از شهر واقعی New Orleans برگرفته ایم اما در برخی از قسمت ها، از خلاقیت خود بهره بردیم. ما منطقه ای مناسب برای رانندگی می خواستیم، بنابراین تپه های زیادی به آن افزودیم. ما به تونل های مخفی نیاز داشتیم اما در New Orleans واقعی، تونلی وجود ندارد، بنابراین خودمان شبکه ای از تونل های زیر زمینی، اضافه کردیم. در سال 1968 تونل ها مکان فوق العاده ای برای قاچاق مواد بودند." نحوه گنجایش تونل ها در طراحی شهر New Orleans بسیار جالب است! در دمویی که چند هفته پیش به برخی از منتقد ها نشان داده شد، برای انجام یک ماموریت، راه های مختلفی وجود داشت و یکی از آن راه ها، تنها از طریق تونل ها امکان پذیر بود. به نظر می رسد که گیمر ها، برای خلاقیت و یافتن راه های جدید و جایگزین، پاداش دریافت می کنند! موسیقی، یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین رکن های یک اثر سینمایی یا گیمینگ است، به خصوص در محصولات تاریخی. برای القای احساس حضور در سال 1968 علاوه بر طراحی مناسب، انتخاب درست موسیقی نیز بسیار اهمیت دارد. آقای Blackman در این مورد توضیح داد : "یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم، انتخاب موسیقی بود. موسیقی سال 1968 خیلی مهم است ولی ما قصد نداریم که فقط دسته ای آهنگ راک بسازیم. ما خواستار تنوعی بسیار قوی در بخش موسیقی بودیم. بی شک، شهر New Orleans به آهنگ های جاز مشهور است ولی آهنگ های R&B و Blues و Big Bang و ... هم جزو اهداف ما هستند."
با مراجعه به این لینک یا کلیک برروی تصویر بالا، می توانید جدید ترین اخبار و مطالب مربوط به عنوان Mafia III را دنبال کنید؛ از جمله تمامی اطلاعات و جزئیات خط داستانی پیرامون سرگذشت و اهداف Lincoln Clay . بی شک عنوان Mafia III یکی از بزرگ ترین بازی هایی است که در سال 2016 برای کنسول های نسل هشتم عرضه می گردد. کمپانی Hangar 13 ایده های جدیدی را به فرنچایز Mafia افزوده که در نتیجه باعث می شود، عنوان Mafia III نه تنها یک مافیای نسل هشتمی باشد، بلکه یک نسخه تحول یافته و به اصطلاح "شاهکار"باشد. در زیر می توانید مصاحبه های قبلی آقای Blackman را نیز مشاهده کنید : مصاحبه اول : MAFIA III ؛ عنوانی که معنای واقعی زندگی مافیایی را به نمایش می گذارد! مصاحبه دوم :Mafia IIIد؛ عنوانی که همچنان پایبند جریانات MAFIA II است!
22 مهر 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]