تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820808115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لس‌آنجلس تایمز: روسیه دست‌ آمریکا را در سوریه بست


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
پوتین لس‌آنجلس تایمز: روسیه دست‌ آمریکا را در سوریه بست

نشریه آمریکایی؛
لس‌آنجلس تایمز: روسیه دست‌ آمریکا را در سوریه بست
پوتین در بهره‌برداری از جنگ داخلی سوریه برای تثبیت جایگاه مسکو به عنوان قدرت منطقه، و برآشفتگی آمریکا موفق بوده است.



به گزارش جام نیوز، نشریه آمریکایی "لس آنجلس" تایمز در تحلیلی از حضور نظامی  مسکو در سوریه نوشت:
نظر دولت اوباما مبنی بر این که تصمیم روسیه برای مداخله نظامی در روسیه نتیجه معکوسی برای ولادیمیر پوتین دارد، ممکن است درست باشد. اما در حال حاضر رئیس جمهور روسیه در تغییر وقایع جنگ داخلی این کشور به نفع خود، تثبیت روسیه به عنوان قدرت منطقه، و احتمالا از دیدگاه خود، در برآشفتگی ایالات متحده آمریکا موفق بوده است.
دولت آمریکا ظاهرا اطلاعاتی از مقاصد روسیه ندارد یا اگر اطلاعاتی داشته باشد که پوتین درصدد برنامه ریزی عملیاتی وسیع برای نجات رئیس جمهور سوریه، بشار اسد، است، قادر به انصراف پوتین از این کار نیست.
ایالات متحده آمریکا در حال حاضر نه تنها با مداخله نظامی روسیه در سوریه بلکه با حمله دیپلماتیک مسکو که به نفع دولت عراق، هم پیمان مفروض ایالات متحده، مخالفت می کند. برخی از سیاستمداران عراقی حتی روسیه را به آغاز حملات حملایی علیه داعش در این کشور تحریک می کنند. عراق، اطلاعات امنیتی را با روسیه و سوریه مبادله می کند.
تلاش های گسسته دولت در جهت تقویت جنگجویان میانه رو و متعهد به داعش در سوریه، باعث شده که پوتین بگوید بهترین استراتژی برای مهار این گروه تقویت بشار اسد است.
واقعیت این است که اوباما نمی تواند برای جلوگیری روسیه از مداخله در جنگ داخلی سوریه که ایالات متحده آمریکا خود پیش‌تر به آن ورود کرده، کار زیادی انجام دهد. ایالات متحده آمریکا و متحدان آن به دلیل اهداف خود، دربرابر تلاش پوتین برای جلوگیری از مبارزه با داعش مقاومت می کنند و بدیهی است که بیان کنند پوتین برای ادعای مجدد ابرقدرتی روسیه محدودیت هایی دارد.
ایالات متحده آمریکا در نگاه اول، ادعای پوتین را که بهترین روش برای شکست داعش حمایت از بشار اسد است، رد می کند. وزیر دفاع اشتون کارتر بیان می کند که ایالات متحده با روسیه درمورد سوریه تنها در حد برگزاری مباحث فنی مربوط به مسیر هواپیماهای ایالات متحده آمریکا و روسیه، همکاری می کند. با وجود این، ایالات متحده فعالیت های خود را برای کاهش و در نهایت نابودی داعش در سوریه و عراق ادامه می دهد.
گزینه‌های ایالات متحده آمریکا محدود شده است. هنگامی که اوباما گفت: ایالات متحده درگیر جنگ نیابتی با روسیه در سوریه نیست، این امر اجباری را پذیرفت. شناسایی و تجهیز نیروهای میانه‌روی ضد اسد، حتی پیش از بروز داعش، یک استراتژی مساله‌ساز بود.  
از اظهارات دیگری که هیلاری کلینتون بر آن صحه گذاشته است، این است که ایالات متحده آمریکا منطقه پرواز ممنوعی را در سوریه مشخص کرده که در آن غیرنظامیان از حمله نیرو های اسد و داعش ایمن هستند. اما همانطور که کلینتون بعدا اذعان داشت، این امر بدون رضایت روسیه امکان پذیر نیست، روسیه این ایده را به عنوان نقض حاکمیت سوریه و احتمالا چالشی در جهت آزادی جنبش خود، رد کرده است. ایجاد چنین منطقه ای ممکن است درگیری مستقیم ایالات متحده و روسیه را در پی داشته باشد.
روسیه ممکن است در توافق سیاسی درباره جنگ داخلی سوریه بپذیرد که در نهایت اسد از قدرت کناره گیری کند. این امر هنوز در حد احتمال است، اما فعالیت های روسیه در 10 روز گذشته، قدرت چانه زنی اسد را تقویت کرده است. جدا از پیامد های حملات روسیه برای سوریه، این حملات، بخشی از فعالیت های وسیع تحکیم نفوذ روسیه است که ایالات متحده و متحدانش به مقابله با آن می پردازند.
هفته گذشته، وزرای دفاع ناتو اعلام کردند که به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، تدابیر امنیتی را در کشور های عضو تحت تنش در اروپای شرقی و مرکزی، افزایش داده است. ناتو به تقویت دفاع ترکیه نیز پرداخته است، که حریم هوایی آن مورد تجاوز هواپیما های روسیه قرار گرفته و مسکو آن را ناشی از بدی آب و هوا بیان کرده است./نسیم  



۲۲/۰۷/۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن