تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820343424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجله ديپلمات: ايران موشکي را آزمايش کرد که به اسرائيل مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مجله ديپلمات: ايران موشکي را آزمايش کرد که به اسرائيل مي رسد
مجله دیپلمات نوشت: ایران موشکی را آزمایش کرد که به اسرائیل می رسد.
به گزارش نامه نیوز، فرانز استفان گادی در تحلیلی برای پایگاه اینترنتی این نشریه نوشت شبکه تلویزیون دولتی ایران روز یکشنبه اعلام کرد، به تازگی ایران یک موشک زمین به زمین دور برد و هدایت شونده دقیق را با موقیت آزمایش کرده است. در حالی که جزئیات کامل و ماهیت دقیق این آزمایش مبهم است، حسین دهقان، وزیر دفاع ایران به خبرگزاری فارس گفت، موشک های جدید موسوم به عماد به میزان بسیار زیادی به ظرفیت بازدارندگی استراتژیک ایران افزود.


زمان دقیق این آزمایش مشخص نیست، همانطور که تاریخ دقیق ورود این موشک جدید به ناوگان نظامی ایران مشخص نیست. دهقان فقط اعلام کرد که این تسلیحات جدید دوربرد در آینده نزدیک وارد سرویس دفاعی خواهد شد.

براساس مطالعات مرکز مطالعات دفاعی و امنیت بین الملل، موشک عماد، یک موشک بالستیک تک مرحله ای، میان برد با سوخت مایع است و مشتق شده از موشک شهاب سه است. در واقع، عماد همان شهاب 3 است اما آزمایش مجدد آن به منظور ارتقای قابلیت سیستم و دفاع پیچیده موشکی است. در این مطالعه ارزیابی شده است که این موشک ها دارای برد 1700 کیلومتری است که توان حمل هفتصد و پنجاه کیلومتر را دارد. عماد همچنین قابلیت شلیک از سکوهای متحرک را نیز دارد.
علاوه بر این در گزارش مرکز مطالعات دفاعی و امنیت بین الملل آمده است که ایران ممکن است در موشک های هسته ای شهاب سه بر روی کلاهک هسته ای هم کار کرده کرده باشد و به همین علت این احتمال وجود دارد که عماد هم با ظرفیت کلاهک هسته ای متناسب شده باشد. خود شهاب سه هم ظاهرا بر اساس موشک نودونگ یک کره شمالی طراحی شده است و تقریبا فن آوری و قطعات آن از کره شمالی است.

این نشریه نوشت اگر اظهارات ایرانی ها درست باشد،‌تهران برای اولین بار از موشک های دقیقی برخوردار شده است که می تواند به خاک اسرائیل برسد.

در ادامه این گزارش آمده است: هرچند هشدارهای تهدید موشکی درباره قابلیت ها و ویژگی های شهاب سه، عمدتا بر مبنای حدس و گمان های خارجی و دیپلماسی تهاجمی ایران است. ایران به نامگذاری های مجدد برای برنامه های موشکی خود معروف است و همیشه درباره قابلیت های نظامی خود مبالغه می کند و پروژه هایی را که در حال اقدام و تست نشده است،‌رسانه ای می کند.




منبع: تیک


۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن