تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815563663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي باعث رشد اقتصادي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۹:۲۵ق.ظ)
رئيس پژوهشگاه صنعت نفت: اجراي قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي باعث رشد اقتصادي مي‌شود موج - رئيس پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اين‌که برخي از دستگاه‌هاي اجرايي قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي را اجرا نمي‌کنند، تصريح کرد: با اجراي اين قانون شاهد توسعه و رشد اقتصادي خواهيم شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا کاتوزيان، رئيس پژوهشگاه صنعت نفت، يکي از مشکلات کشور را اجرا نشدن قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي دانست و گفت: برخي قوانين موجود در کشور خوب است، ولي؛ متأسفانه برخي دستگاه‌هاي اجرايي از اجراي اين قوانين سرباز مي‌زنند.
کاتوزيان تصريح کرد: حدود ۶ سال پيش قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي در مجلس تصويب شد و در اسفند سال ۸۹ شوراي نگهبان نيز تأييد شد، اما؛ چنين قانوني در زمان دولت نهم و دهم اجرايي نشد و تا امروز هم اين قانون به اجرا در نيامده است؛ در صورتي که با اجراي اين قانون شاهد توسعه و رشد اقتصادي کشور خواهيم بود.
رئيس پژوهشگاه صنعت نفت خطاب به معاون حقوقي رئيس‌جمهوري با بيان اين‌که قوانين، الفاظي زيبا روي کاغذ نيستند و بايد اجرا شوند، عنوان کرد: از اين معاونت مي‌خواهيم همکاري لازم را براي اجراي هرچه سريع‌تر قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي انجام دهند.
کاتوزيان به افزايش شدت مصرف انرژي در کشور اشاره کرد و گفت: با چنين افزايشي ايران تا سال ۱۴۰۴ در حوزه انرژي؛ به ويژه گاز واردکننده خواهد بود.
رئيس پژوهشگاه صنعت نفت افزود: متأسفانه هم اکنون مصرف گاز در کشور به حدي است که اگر تا سال ۱۴۰۴ از شدت مصرف آن کاسته نشود مصرف اين انرژي در ايران روزانه به ۲.۵ ميليارد مترمکعب خواهد رسيد و ايران به واردکننده عمده گاز بدل خواهد شد، البته اگر گازي وجود داشته باشد که ديگر کشورها بخواهند به ما تحويل دهند.
وي تصريح کرد: قانون اصلاح الگوي مصرف قانون مناسبي بود که در دوره خود به وزارتخانه‌هاي نيرو، نفت و صنايع و معادن ابلاغ شد و اين وزارتخانه‌ها مکلف شدند قانون را اجرايي کنند، اما؛ اين قانون تا امروز اجرايي نشده است.
کاتوزيان در ادامه به موضوع اقتصاد دانش‌بنيان اشاره کرد و گفت: اقتصاد خودکفاي ملي کشورها در قرن حاضر حرکت به سوي اقتصاد دانش‌بنيان است که وابسته به فناوري‌هاي جديد است.
وي با بيان اين‌که شرکت‌هاي دانش‌بنيان مي‌توانند منتقل کننده اين فناوري‌هاي جديد به سمت جامعه باشند، گفت: ايجاد اين شرکت‌ها در دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي تصويب شد، اما؛ متأسفانه براي ثبت اين شرکت‌ها با مشکلاتي مواجه هستيم به گونه‌اي که برخي شرکت‌هاي دانش‌بنيان مجوز ثبت مي‌گيرند در حالي که در شهرهاي ديگر اجازه ثبت ندارند که اين نوعي ابهام براي شرکت‌ها ايجاد مي‌کند.
رئيس پژوهشگاه صنعت نفت تصريح کرد: آمار جهاني نشان مي‌دهد که از هر ۱۰ شرکت دانش‌بنيان ۹ مورد از آن‌ها با شکست مواجه مي‌شوند که البته اين ذات شرکت‌هاي دانش‌بنيان است، بنابراين بايد تلاش کنيم که اين شرکت‌ها در کشورمان با اين‌گونه مشکلات مواجه نشوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن