تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821070733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزاداري سيدالشهدا (ع) آلوده به برخي موارد خلاف شرع نشود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۲۲:۳۲ب.ظ)
آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني: عزاداري سيدالشهدا (ع) آلوده به برخي موارد خلاف شرع نشود موج - قم - آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني گفت: در عزاداري سيدالشهدا (ع) هدف اصلي بايد جلب رضايت حضرت ولي عصر (عج) باشد، مراقب باشيد اين برنامه عظيم آلوده به بعضي چيزهاي خلاف شرع و مخالف اهداف حضرت سيدالشهدا (ع) نشود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، مسوولان هيأت رزمندگان اسلام قم با حضور در بيت آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني با وي ديدار کردند.
آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني با عرض تسليت فرا رسيدن ماه محرم الحرام و عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) گفت: برنامه‌هاي ماه محرم و صفر و اين عزاداري‌ها، راهي است بسيار با عظمت که باز شده و تا روز قيامت باز خواهد ماند. اين راه، راه خداست، مقاصد اين راه بزرگ که همان مقاصد حضرت سيدالشهدا (ع) است، بايد به عنوان هدف و مقصود از عزاداري‌ها و برنامه‌هاي وعظ و خطابه قرار بگيرد.
وي با اشاره به وجود آسيب‌هاي اجتماعي مانند اعتياد و طلاق گفت: مکتب انسان‌ساز عاشورا و برنامه‌هاي تعهدبخش و سازنده عزاداري‌هاي حضرت سيدالشهدا (ع) مي‌تواند تمامي اين موانع و مشکلات را برطرف کند، خانواده‌ها بايد با فراگرفتن درس‌هاي اين دانشگاه بزرگ الهي، درصدد رفع اين موانع برآيند و زندگي شرافتمندانه و اسلامي خود را تقويت کنند.
اين مرجع تقليد در ادامه با اظهار عجز از وصف پاداش کساني که در اين راه خدمت مي‌کنند، گفت: در کمال عجز و مسکنت از همه خادمان اين برنامه‌ها تشکر و قدرداني مي‌کنم و براي همه آنها دعا مي‌کنم تا بتوانند اين مسووليت بزرگ که بر عهده آنها آمده است، را به خوبي انجام دهند.
وي ادامه داد: در گام دوم به اين عزيزان توصيه مي‌کنم اين توفيقي که نصيشان شده است را کم نگيرند، اين بزرگترين افتخار براي يک انسان است که بتواند در اين دستگاه و دانشگاه بزرگ معرفت‌آموز خدمت کند، احياي ‌امر اهل بيت (ع) توفيق و نعمت بزرگي است که نصيب هر کسي نمي‌شود، قدر خودتان را بدانيد و در برابر اين نعمت عظيم شاکر خداوند متعال باشيد.
آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني در بخش ديگري از بيانات خود، با اشاره به برخي مختصات و ويژگي‌هاي عزاداري حضرت سيد الشهدا (ع) گفت: در اين برنامه‌ها، هدف اصلي شما جلب رضايت حضرت ولي عصر (عج) باشد، بايد طوري برنامه‌ريزي و عزاداري کنيد که مورد رضايت آن حضرت باشد و مراقب باشيد اين برنامه عظيم و الهي مشوب به بعضي چيزهاي خلاف شرع و خلاف مقاصد و اهداف حضرت سيدالشهدا (ع) نشود، آنچه که مهم است، برنامه‌ريزي در راستاي اهداف مکتب امامت و ولايت است که بايد اين مقاصد را دائم نصب العين خود قرار داد.
وي با تشکر و تقدير فراوان از هيأت رزمندگان اسلام قم و برنامه‌هاي آنها گفت: شما با اين ويژ‌گي‌هاي خوبي که داريد بايد در تمام موارد و برنامه‌هايي که در ماه محرم و صفر داريد، به عنوان يک الگو و نمونه براي ديگر هيئت‌هاي عزاداري قرار بگيريد که مردم بزرگوار و ولايي ما کيفيت صحيح وعظ، خطابه و عزاداري را از قم فرابگيرند.
اين مرجع تقليد ضمن ابراز خرسندي از اين ديدار گفت: آرزو دارم در ميان شما به عنوان خدمتگزار بودم و مي‌توانستم به عزاداران آقا و مولايمان سيد الشهدا (ع) خدمت کنم، البته همين حضور در خدمت شما عزيزان را براي خودم غنيمت و ذخيره روز قيامت و آخرت مي‌دانم.
گفتني است در ابتداي اين ديدار، حجت‌الاسلام رفيعي، واعظ و سخنران امسال هيأت رزمندگان اسلام قم، با ارائه گزارشي مبسوط، به برنامه‌هاي امسال اين هيأت در ماه محرم و صفر اشاره کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن