تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820011693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قراردادهاي بيع متقابل در شرايط امروز صنعت نفت، کاربردي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۷ب.ظ)
قراردادهاي بيع متقابل در شرايط امروز صنعت نفت، کاربردي ندارد موج-رئيس کميته بازنگري قراردادهاي نفتي وزارت نفت با اشاره به دستاوردهاي بي‌شمار حاصل از اجراي قراردادهاي بيع متقابل صنعت نفت براي اقتصاد کشور گفت: اين نوع قرارداد در شرايط امروز کشور، کاربردي ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد مهدي حسيني در دومين روز همايش ملي حقوق انرژي در پايان پنل تخصصي «بررسي شرايط ايده آل صنعت نفت و گاز ايران- فرصت‌ها و چالش‌هاي قراردادي» در پاسخ به سوال يکي از شرکت‌کنندگان در پنل مبني بر چرايي تدوين نسل جديد قراردادهاي نفتي گفت: شرايط بازار امروز با زمان تدوين قراردادهاي بيع متقابل، بسيار متفاوت است و قراردادهاي بيع متقابل در صنعت نفت امروز، ديگر کاربردي ندارد.
وي افزود: ۴۰ درصد گاز توليدي کشور، يک ميليون بشکه نفت و ميعانات گازي و ۱۵ تا ۲۰ درصد توليد ناخالص داخلي (GDP) کشور از محل قراردادهاي بيع متقابل حاصل شده است، با اين وجود، بايد پذيرفت که اين نوع قرارداد در شرايط امروز صنعت نفت کاربردي ندارد.
حسيني قراردادهاي بيع متقابل را قراردادهايي عنوان کرد که در آن، بيشتر بر منافع شرکت ملي نفت ايران به عنوان کارفرما تأکيد مي‌شود و در ادامه گفت: هزينه‌هاي پايين کار در طرح‌ها و پروژه‌هاي نفتي ايران و تعديل در نظر گرفتن منافع کارفرما و پيمانکار در قراردادهاي جديد، بر جذابيت اين قراردادها براي جلب سرمايه‌گذاران مي‌افزايد.
رئيس کميته بازنگري قراردادهاي نفتي وزارت نفت هزينه‌هاي سنگين استخراج شيل اويل را در آمريکا مورد اشاره قرار داد و گفت: پيش بيني مي‌شود توليد شيل اويل در آمريکا بيش از ۵۰۰ هزار بشکه کاهش يابد.
حسيني در واکنش به دغدغه برخي نمايندگان بخش خصوصي در مورد تعامل بيشتر شرکت‌هاي خارجي و احتمال منزوي شدن شرکت‌هاي پيمانکار داخلي با معرفي قراردادهاي IPC عنوان کرد: جايي براي نگراني وجود ندارد زيرا نسل جديد قراردادهاي نفتي، پيمانکار خارجي را به مشارکت با شرکت‌هاي داخلي ملزم مي‌کند و از اين‌رو، بخش خصوصي با روي کار آمدن نسل جديد قراردادهاي نفتي تقويت مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن