واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دبیر اجرایی کنفرانس بازیهای رایانهای:
جنبه درآمدزایی بازیهای رایانهای مورد غفلت واقع شده است
شناسهٔ خبر: 2940074 - سهشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
استانها > اصفهان
اصفهان - دبیر اجرایی کنفرانس بازیهای رایانهای گفت: نگاه صنعتی و درآمدزایی به بازیهای رایانهای در کشور ما مورد غفلت واقع شده که دلیل اصلی آن عدم مدیریت تجاری صحیح در توزیع بازیها است. به گزارش خبرنگار مهر، جواد راستی ظهر سه شنبه در نشست خبری نخستین کنفرانس ملی «بازیهای رایانهای، فرصتها و چالشها» اظهار داشت: نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا جنبه سرگرمی بازیهای رایانهای وجه غالب را تشکیل میدهد. وی افزود: این در حالی است که در دنیا بازیهای رایانهای به عنوان هنر، صنعت و رسانه شناخته میشود که از سویی درآمدزا و از جنبه دیگر استرتژیک است. دبیر اجرایی کنفرانس بازیهای رایانهای با بیان اینکه تفاوت این نوع بازیها با بقیه در این است که یک رسانه تعاملی محسوب میشوند، بیان داشت: باید توجه کنیم که تحقیقات نشان میدهد مفاهیم القاء شده در این بازیها در ذهن فرد حک میشوند و اثربخشی بازیهای تعاملی بسیار بیشتر از بازیهای یک نفره است. وی هدف از اجرای این کنفرانس را نشان دادن عمق این بازیها از پس ظاهر سرگرمکننده آنها دانست و ابراز داشت: به طور معمول دیدگاه سیاهی در ارتباط با بازیهای رایانهای وجود دارد به این معنا که به اعتقاد برخی باعث گوشهگیری، رفتارهای غیراجتماعی و آسیب های جسمی و روحی میشوند. بازیهای رایانهای بستر آموزشهای استراتژیک است راستی ادامه داد: برخلاف این دیدگاه بسیاری معتقدند بازیهای رایانهای بستر آموزشهای استراتژیک همچون مدیریت منابع، عدم ترس، اعتماد به نفس و هماهنگی چشم، گوش، دست و ذهن است. وی تصریح کرد: باید عموم جامه را به این سمت توجه دهیم که بازیهای رایانهای نه سیاه و نه سفید است بلکه بسته به نوع استفاده میتواند مفید یا مضر باشد. دبیر اجرایی کنفرانس ملی «بازیهای رایانهای فرصتها و چالش ها» با بیان اینکه در این کنفرانس سعی داریم جنبههای مختلف این بازیها را مورد بررسی قرار دهیم، اظهار داشت: سه محور عمده کنفرانس شامل بررسی بازیهای رایانهای از دیدگاه فنی، علوم انسانی و دیدگاه صنعتی است. وی اضافه کرد: بخش علوم انسانی در بررسی بازیهای رایانهای خود شامل بخشهای مختلفی همچون مباحث روانشناسی، جامعهشناسی، قدرت پدافند غیرعامل، نقش بازیهای رایانهای در ارتباطات و مباحث فرهنگساری است. راستی با اشاره به اینکه نگاه صنعتی و درآمدزایی به بازیهای رایانهای در کشور ما مورد غفلت واقع شده است، بیان داشت: در حالی که در دنیا میلیاردها دلار درآمد هر ساله از راه این صنعت کسب می شود در کشور ما این بخش رو به افول رفته است که دلیل اصلی آن نه کمبود نیروی متخصص بلکه عدم مدیریت تجاری صحیح در توزیع بازیها است. ابتدای کار تولید یک بازی تشخیص سلیقه مخاطب است وی افزود: در واقع باید بدانیم که ابتدای کار تولید یک بازی نوشتن نرمافزار آن نیست بلکه مهمتر از همه تشخیص سلیقه مخاطب، بررسی روانشناسی سناریوی بازی و تدوین مدل درآمدزایی است که هنوز این موارد در بخش فنی بازیهای رایانهای کشور ما جایگاه خود را پیدا نکرده است. دبیر اجرایی کنفرانس بازیهای رایانهای تاکید کرد: در بخش هنری این کنفرانس از دانشگاه هنر برای توجه به نقش اصول هنری در تولید کاراکترهای بازهای رایانهای کمک خواسته ایم. بی توجهی به ساخت بازیهای رایانهای با جنبه تبلیغاتی و آموزشی و درمانی وی با بیان اینکه امروز در دنیا بازیهایی با هدف درمان و توانبخشی شناختی ساخته می شود، تاکید کرد: هدف ما این است که مسئولان و تولیدکنندگان بازهای رایانهای را به سمت و سوی ساخت بازیهایی با جنبه تبلیغاتی و آموزشی و درمانی توجه دهیم. راستی با اشاره به اینکه این کنفرانس دو هدف عمده را دنبال می کند، گفت: آسیبشناسی بازیهای موجود از دیدگاه روانشناسی، جامعه شناسی و اقتصادی و بررسی شکست بازیهای رایانهای از درگاه توزیع در بازار از اهداف اولیه این کنفرانس است. وی اضافه کرد: همچنین امیدواریم با برگزاری این کنفرانس نقطه آغازی بر طراحی بازیهای جدید باشیم که به اهداف سرگرمی، آموزشی، تبلغاتی و درمانی طرحی شوند و اگر هم جنبه سرگرمی دارند آموزش الگوی صحیح زندگی و فقدان پارامترهای منفی در آنها مطرح باشد. دبیر اجرایی کنفرانس بازیهای رایانهای گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف، رویداد بازی سازی هم نت با همکاری بنیاد نخبگان، برگزاری نمایشگاه رایانه ای با همراهی اتحادیه صنف رایانه، برگزاری لیگ بازیهای یارانه ای با همراهی اداره ارشاد، ۴ رویداد جانبی است که در کنار برگزاری کنفرانس ملی بازهای رایانهای فرصتها و چالشها به آن پرداخته می شود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]