تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812908399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح آخرين وضع تعميرات و آماده‌سازي تأسيسات پايانه نفتي خارک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۵۹ب.ظ)
تشريح آخرين وضع تعميرات و آماده‌سازي تأسيسات پايانه نفتي خارک موج-با به پايان رسيدن تعميرات اساسي خطوط لوله زيرزميني بزرگ‌ترين پايانه نفتي کشور، خارک آماده صدور دستور افزايش توليد و صادرات نفت ايران شد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس اسدروز، رئيس پايانه نفتي خارک در تشريح آخرين وضع تعميرات و آماده‌سازي تأسيسات پايانه نفتي خارک به منظور صدور دستور افزايش توليد و صادرات نفت خام ايران از سوي شرکت ملي نفت ايران و وزارت نفت در دوران پساتحريم، گفت: در شرايط فعلي تعميرات خطوط لوله زيرزميني جزيره خارک زودتر از موعد مقرر به پايان رسيده است.
رئيس پايانه نفتي خارک با اعلام اين که به منظور اجراي پروژه تعميرات اساسي خطوط لوله زيرزميني نفت در پايانه خارک برنامه زمان‌بندي ۱۲ ماهه تعريف شده بود، تصريح کرد: با استفاده از ظرفيت و توان متخصصان داخلي، اين پروژه به جاي ۱۲ ماه در طول مدت هشت ماه به طور کامل اجرايي شده است.
وي با تأکيد بر اين که خطوط لوله زيرزميني پايانه خارک به عنوان بزرگ‌ترين ترمينال نفت ايران در خليج فارس شامل چهار رشته خط ۶۰ و ۷۲ اينچ به طول ۷۵۰ متر است، افزود: تعمير دو رشته از اين خط لوله شامل غلاف گذاري، تقويت، بلاستينگ و رنگ‌آميزي از بهمن ماه پارسال آغاز شد که اين موضوع با توجه به قدمت طولاني اين خطوط، ترميم و تقويت نقاط آسيب ديده و بازرسي از آن طرحي استراتژيک براي صنعت نفت کشور به شمار مي‌رود.
اسدروز با بيان اين که بمباران جزيره خارک در هشت سال دفاع مقدس و تحريم‌ها را از مهم‌ترين عوامل تأخير در تعمير خطوط لوله زير زميني جزيره خارک بوده است، اظهارکرد: پس از بررسي و ارزيابي فني اين پروژه، ترميم و بازسازي آن از پارسال در دستور کار اداره تعميرات صنعتي پايانه نفتي خارک قرار گرفت که اين طرح با صرف بالغ بر ۴۳ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت کار بي‌وقفه و خستگي‌ناپذير از سوي متخصصان ايراني با موفقيت پايان يافت.
نفت توليدي از مناطق نفت‌خيز جنوب توسط سه خط لوله زيردريايي پس از مسافتي در حدود ۳۲ کيلومتر به جزيره خارک وارد مي‌شود که پس از ورود به ايستگاه کاهش فشار به تفکيک نوع نفت (سبک و سنگين) وارد مخازن ذخيره‌سازي مي‌شوند و سپس از طريق دو رشته خط لوله جداگانه و عبور از سيستم ميترينگ به سمت اسکله‌هاي صادراتي به منظور بارگيري در کشتي‌هاي نفت‌کش منتقل مي‌شوند.
در شرايط فعلي با انجام طرح‌هاي تعميراتي، نوسازي و بازسازي تأسيسات نفتي فراساحلي و ساحلي در پايانه نفتي خارک، امکان تردد، پهلوگيري و جداسازي کشتي‌هاي نفت‌کش با ظرفيت ۳۰۰ تا ۳۲۰ هزار تن فراهم شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن