تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815609005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت پخش ارتباط نزديکي با رونق و رکود اقتصادي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۵۹ب.ظ)
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت: صنعت پخش ارتباط نزديکي با رونق و رکود اقتصادي دارد موج-قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت پخش مي‌تواند به دليل ارتباط نزديک با توليد و مصرف از هر بخشي و يا نهادي زودتر علائم مربوط به رونق و رکود اقتصادي را در بازار شناسايي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، مجتبي خسروتاج در دومين کنفرانس صنعت پخش ايران، افزود: در امور تجاري صنعت پخش نقش مهمي دارد و شرکت‌هاي پخش بايد در نظام بازرگاني به صورت موفق به وظايف خود عمل کنند.
وي تصريح کرد:صنعت پخش به دليل ارتباط دو سويه با واحدهاي توليدي و مصرف کنندگان از ظرفيت‌هاي مهمي برخوردار است که در کمتر صنفي اين وضعيت ديده مي‌شود.
خسروتاج افزود:وظيفه بازاريابي و ارتباط با مشتري که همان مصرف کنندگان در کشور هستند،موجب افزايش ظرفيت‌هايي در اين صنعت مي‌شود که در ساير صنايع کمتر مشاهده شده است.
به گفته اين مقام مسوول،صنعت پخش مي‌تواند به دليل ارتباط نزديک با توليد و مصرف از هر بخشي و يا نهادي زودتر علائم مربوط به رونق و رکود اقتصادي را در بازار شناسايي کند تا مسوولان با اطلاع به موقع اقدامات پيشگيرانه را در بازار به مورد اجرا بگذارند.
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اين صنعت با ارائه راهکارهاي خلاق مي‌تواند در شرايط رکود در تحريک تقاضا در بازار مؤثر واقع شود و در زمينه ارتقا کيفيت کالا و کاهش قيمت‌ها نيز تاثيرگذار است.
خسروتاج با بيان اينکه شرکت‌هاي پخش در زمينه تأمين کالا مسووليت خطيري برعهده دارند، يادآور شد: اين شرکت‌ها مي‌توانند با عرضه کالاهاي کيفي با برند معتبر نگراني‌هاي مصرف کننده را نيز نسبت به کنترل کيفي کالاها برطرف کنند و اطمينان خاطري را در بين مصرف کنندگان به وجود آورند.
وي افزود: به هر ميزاني مراکز سر راه توزيع از توليد تا مصرف کننده کاهش يابد، هزينه‌هاي مبادله و قيمت کالا نيز کاهش مي‌يابد و اين مساله مي‌تواند نظام بازرگاني کشور را متحول کند.
وي اظهار داشت:محور همکاري‌هاي ما در تمام مذاکرات با کشورهاي اروپايي، تأکيد بر سرمايه گذاري مشترک در توليد، صادرات، انتقال دانش فني و مسائلي از اين دست است و جذب سرمايه خارجي و يا ايرانيان خارج از کشور براي ايجاد فروشگاه‌هاي بزرگ عرضه کالا و خدمات که رضايت مندي بيشتر را براي مصرف کنندگان به دنبال داشته باشد، براي ما اهميت زيادي دارد.
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع رقابت و فضاي رقابتي و نقش آن در ارتقاي کيفي کالا و خدمات، گفت: ممکن است اين امر در سطح کوچکي براي شرکت يا بنگاهي مخاطره آميز و يا ضدمنافع بنگاه‌ها تلقي شود، ولي زماني که از منظر منافع ملي و مشتريان و ارتقاي کيفي محصول و قدرت حضور در صحنه‌هاي بين المللي و توسعه صادرات مطرح مي‌شود، رقابت به عنوان عنصري ضروري در توسعه اقتصادي مطرح است و بايد در يک کار حساب شده و کارشناسي به استقبال فضاي رقابتي برويم.
خسروتاج در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع صادرات خدمات از کشور که متکي به سرمايه‌هاي انساني و فکري جوانان کشور است، اشاره کرد و گفت: با توجه به اين که بزرگ‌ترين سرمايه صنعت پخش کشور، نيروي انساني زبده و دانش بنيان به دنبال گسترش پيوندهاي اقتصادي در منطقه با کشورهاي همسايه است و ضرورت دارد شرکت‌هاي پخش براي حضور در صحنه صادرات خدمات در بخش کالارساني و توزيع در کشورهاي همسايه بيش از پيش فعال شود.
دومين کنفرانس صنعت پخش ايران به منظور بررسي راهکارهاي ارزش آفريني در توسعه صنعت پخش روزهاي 21 و 22 مهر سال جاري در مرکز بين المللي همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن