تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806365281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوء تغذيه 400 هزار کودک تکذيب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۳ب.ظ)
سوء تغذيه 400 هزار کودک تکذيب شد موج - قائم مقاوم معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد: سالانه 300 مخاطره طبيعي در ايران رخ مي‌دهد اما تنها 9 درصد از خانوارهاي ايراني آمادگي لازم را در برابر خطر بلايا دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، ناصر کلانتري در «همايش ملي روز جهاني کاهش خطر بلايا» که صبح امروز در تالار ابن سينا دانشکده بهداشت دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکيد بر اين که بلايا چه از نوع دست ساز بشر و چه از نوع طبيعي يکي از عمده‌ترين مشکلات کشور است، عنوان کرد: همچنان در قرن 21 برنامه ريزي‌ها و فرهنگ رفتاري ما به گونه اي است که بلايا را قضا و قدر دانسته و تعقل را در برنامه‌هاي توسعه کشور به کار نمي‌بريم.
وي با ابراز تأسف نسبت به غفلتي که از جايگاه دانش در برنامه ريزي‌هاي توسعه اي مي‌شود، اذعان کرد: کشور ما يکي از بلاخيزترين مناطق جغرافيايي در جهان است، به گونه اي که سالانه 300 مخاطره طبيعي در ايران رخ مي‌دهد، بر اثر اين مخاطرات سالانه حدود سه هزار نفر جان خود را از دست داده و يک ميليون و 500 هزار نفر، از مرگ اين افراد تحت تأثير قرار گرفته و روند زندگي‌شان دگرگون مي‌شود.
قائم مقاوم معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که وزارت بهداشت به دليل اين که متولي امر سلامت در کشور است به ناچار در اين موضوع ورود مي‌کند، خاطرنشان کرد: مطالعات بيانگر اين است که سطح مخاطرات طبيعي در باب مرگ در ايران عدد 8 از 10 است و 97 درصد از ساختمان‌ها و سازه‌هاي روستايي فاقد استاندارد و ضوابط لازم براي مقاومت در برابر زلزله است.
وي ادامه داد: بسياري از افراد به دلايل مختلف دچار آسيب‌هاي اجتماعي و اقتصادي شده و بر اثر اين موضوع از شهرها يا روستاها مهاجرت کرده و در حاشيه شهرها سکني گزيده‌اند، اين در حالي است که بسياري از سکونتگاه‌هاي حاشيه اي محلي امن براي زندگي نيست.
کلانتري با بيان اين که تنها 9 درصد از خانوارهاي ايراني آمادگي لازم را در برابر خطر بلايا دارند، عنوان کرد: برخي از ساختمان‌ها در سطح شهرها ساختمان‌هاي مرجع است که پس از وقوع بلايا بايد سرپا مانده و به ارائه خدمت بپردازند. متاسفانه عدد آمادگي و مقاومت سازه اي اين ساختمان‌ها سه از 10 است.
وي با تاکيد بر اين که دليل بسياري از بلايايي که حادث مي‌شود خود بشر است بر مصرف زياد آب در بخش کشاورزي به عنوان يکي از دلايل خشک‌سالي در کشور اشاره و اظهار کرد: سؤال بنده اين است که بالاخره چه زماني مي‌خواهيم در روش‌هاي آبياري خود و شيوه‌هاي مصرف آب در اين بخش تجديد نظر کنيم.
قائم مقاوم معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به اين که وزارت بهداشت وظيفه ارتقاء سلامت عمومي را بر عهده دارد، عنوان کرد: بدين منظور بايد به آموزش و افزايش آگاهي عمومي دست زد.
وي ادامه داد: علاوه بر ارتقاي سلامت، پيشگيري و نيز غربالگري و ارائه درمان‌هاي اوليه نيز از ديگر وظايف اين وزارتخانه است که اين بسته سه گانه خدمت خوشبختانه امسال در نظام ارائه خدمات ادغام شد که با تلاش نيروهاي ارائه دهنده خدمت به زودي به مرحله اجرا در مي‌آيد.

کاهش هفت برابري خطر تنها با آموزش
کلانتري با اشاره به اين که بدون هيچ تغيير ساختاري و تنها با ارائه آموزش به مردم مي‌توان شاهد کاهش هفت برابري خطر در کشور باشيم، اظهار کرد: اما بايد آگاه بود که خطر بلايا تنها با آموزش کاهش نمي‌يابد بلکه بدين منظور بايد به اقداماتي فرابخشي با حضور تمام سازمان‌هاي ذي ربط و مؤثر دست زد.

ناايمن بودن تمام خودروهاي توليدي و وارداتي کشور براي کودکان
وي با تاکيد بر اين که طبق قانون وجود پيوست سلامت براي تمام پروژه‌هاي موجود در کشور اجباري است، خاطرنشان کرد: از دانشگاهيان درخواست مي‌کنم در ساختارهاي مختلف اجرايي و عمراني کشور عضويت يابند تا از نظر آن‌ها استفاده شود. به طور مثال زماني که هيچ عنصري از وزارت بهداشت در حوزه توليد خودرو در کشور وجود ندارد در نتيجه آن تمام خودروهاي توليد شده و حتي وارداتي در کشور از ايمني لازم براي کودکان بهره مند نيستند.
اين مقام مسوول تاکيد کرد: حوزه بهداشت بايد در امور بين بخشي فعال تر عمل کند.

آمار سوء تغذيه کودکان کمتر از يک درصد است نه 400 هزار
قائم مقاوم معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به ارائه آمار 400 هزار کودک دچار سوء تغذيه در برنامه «خندوانه» توسط مجري برنامه عنوان کرد: در نامه اي به صدا و سيما بر اين نکته تاکيد کرديم که چنين عددي صحت ندارد زيرا حداکثر کمتر از يک درصد از کودکان در کشور دچار چنين وضعيتي هستند و اگر سوء تغذيه خفيف که بر آينده کودکان تاثيري ندارد را در نظر بگيريم ممکن است به چنين عددي برسيم.
کلانتري در پايان تاکيد کرد: ارائه چنين ارقامي از مراجع رسمي در کشور هيچ تأثير مثبتي ندارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن