تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815193379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کالاهاي آسيب‌رسان سلامت به صداوسيما معرفي شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۵۷ق.ظ)
کالاهاي آسيب‌رسان سلامت به صداوسيما معرفي شده اند موج - مدير کل نظارت بر فرآورده‌هاي غذايي و آشاميدني سازمان غذا و دارو در نشست خبري به مناسبت روز جهاني غذا در خصوص مسائل مختلف حوزه متبوعش به پرسش‌ها پاسخ گفت.
به گزارش خبرگزاري موج، هدايت حسيني در نشست خبري به مناسبت روز جهاني غذا، درباره ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه در زمينه تهيه فهرست کالاهاي آسيب‌رسان سلامت اظهار داشت: جلسات متعدد کارشناسي با حضور گروه‌هاي مختلفي از نمايندگان شرکت‌هاي توليد محصولات غذايي برگزار و کالاهاي مربوطه که داراي چربي، نمک و شکر زياد هستند، تدوين شد.
همچنين اين کالاها جهت ممنوعيت در تبليغ از سوي وزير بهداشت به سازمان صدا و سيما ابلاغ شده است.
وي درباره برنامه وزارت بهداشت براي نظارت بر کيفيت آبليموهاي توليدي، گفت: از سال گذشته برنامه ارتقاي کيفيت آبليمو را در دستور کار داريم. علت تقلب در آبليموها به علت تعدد نام‌هاي تجاري و همچنين توليدهاي قراردادي است.
در اين راستا محدوديت‌هاي جدي برقرار کرديم و در سطح عرضه نيز نمونه‌برداري‌هاي متعدد انجام شده است.
حسيني افزود: به دنبال بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد که تعدادي از اين محصولات با استانداردهاي وزارت بهداشت مطابقت ندارند. بر اين اساس سه خط توليد آبليمو متوقف و 51 پرونده تخلف نيز به مراجع قضائي معرفي شده‌اند.
وي به مردم توصيه کرد: به هيچ وجه از آبليموهاي فله‌اي استفاده نکنند؛ زيرا سازمان غذا و دارو آبليموهاي فله‌اي را به هيچ عنوان تأييد نمي‌کند
حسيني با بيان اين مطلب که آبليموهاي صنعتي به شدت کنترل مي‌شوند، افزود: در توليد آبليموها يا بايد از کنسانتره استفاده شود يا از ليموي تازه، غير از اين باشد مورد تأييد وزارت بهداشت نيست.
مدير کل نظارت بر مواد غذايي و آشاميدني سازمان غذا و دارو در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره سرانجام روغن پالم در محصولات غذايي؛ به ويژه لبنيات گفت: به دنبال سخت‌گيري‌هايي که در اين زمينه صورت گرفته واردات روغن پالم از 750 هزار تن در سال 92 به 420 هزار تن در سال 93 کاهش يافت و در سال 94 نيز همين سقف را متوقف کرده‌ايم.
حسيني با بيان اينکه روغن پالم به دليل روغن اسيد اشباع از نظر تغذيه‌اي بايد با دقت مصرف شود، گفت: اين روغن در تمام دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما؛ در مصرف آن بايد استانداردها را رعايت کرد.
اکنون اين روغن در محصولات خاصي نظير روغن سرخ‌کردني که نيازمند مقاومت حرارتي زيادي است، با استانداردهاي لازم اجازه مصرف دارد، اما؛ پالم در لبنيات به جز روکش بستني ممنوع شده است.
در اين زمينه آزمايش‌هاي متعدد نيز در سطح عرضه نيز انجام مي‌شود.
مدير کل نظارت بر مواد غذايي و آشاميدني سازمان غذا و دارو با بيان اينکه در شهريور 93 تعداد زيادي از محصولات لبني از روغن پالم استفاده مي‌کردند، ادامه داد: پيگيري‌هاي قضايي لازم در اين زمينه انجام شده و اکنون روغن پالم چه در محصولات لبني پرچرب و چه کم چرب وجود ندارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن