تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820733338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلافات مذهبی با تحریک دشمنان در میان امت اسلامی ایجاد می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اختلافات مذهبی با تحریک دشمنان در میان امت اسلامی ایجاد می‌شود
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اختلافات مذهبی و طایفه‌ای توسط بیگانگان و با تحریک دشمنان در میان امت اسلامی ایجاد می‌شود.

اندیشمندان جهان اسلام باید برای ایجاد وحدت و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم تلاش نمایند.
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی‌‎اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز(20 مهرماه) در دیدار با رئیس و تعدادی از اعضای انجمن دوستی ایران و تونس با اشاره به سابقه تمدنی و روابط دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و تونس دارای سابقه ارزشمند تاریخی و تمدنی هستند و تونس در شمال آفریقا با تمدن اسلامی عجین بوده و رابطه دیرینه ای میان دو طرف وجود داشته که باید برای ارتقاء و رشد این روابط تلاش نمود .


وی به برخی از برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این خصوص و در زمان وزارت خارجه آقای حبیب الیحیی و اینجانب در این خصوص تلاش های زیادی صورت گرفته و یقینا انجمن ها و گروه های فعال غیر دولتی به ویژه انجمن دوستی ایران و تونس می تواند در توسعه این روابط بسیار تاثیر گذار باشند و یقینا این ارتباطات به وحدت بیشتر امت اسلامی کمک می‌کند.


ولایتی در ادامه تصریح کرد: اختلافات مذهبی و طایفه‌ای توسط بیگانگان و با تحریک دشمنان و دامن‌زدن به برخی اختلافات در میان امت اسلامی ایجاد می‌شود و روز به روز بر دامنه آن با حمایت توطئه‌گران و دشمنان افزوده می‌گردد و باید تلاش کرد با استفاده از نقطه نظرات اندیشمندان و فرهیختگان دلسوز و علاقه مندان جهان اسلام زمینه‌های وحدت و مبارزه با این مشکلات را فراهم نمود و انجمن های فرهنگی، اجتماعی و علمی در این زمینه می‌توانند موثر و تاثیرگذار باشند


دبیر کل مجمع بیداری اسلامی تاکید کرد: ایجاد و راه اندازی گروه های تندرو و افراطی مانند القاعده، داعش و ... نه تنها موجبات آزار و نگرانی مسلمانان شده اند بلکه موجبات بی آبرویی مسلمانان در منظر جهانیان هستند و در جهت اسلام هراسی و سیاه نمایی اسلام که دین رافت، دوستی، صلح و انسان‌دوستی است گام بر می دارند و یقینا در این زمینه بیگانگان و توطئه‌گران پشت صحنه این افراطیون و گروه‌های تکفیری قرار دارند که باید برای معرفی چهره واقعی اسلام و وحدت هرچه بیشتر میان امت اسلامی تلاش نمود.


وی در همین ارتباط به نقش برخی کشورهای غربی در دامن زدن به این اختلافات و حمایت از گروههای افراطی اشاره و ابراز کرد: این گروه‌ها با اعمال خشونت، جنایت و اعمال وحشیانه که نمونه آن را نمی‌توان در هیچ کجای دنیا ملاحظه نمود ادعای اسلام را دارند و چهره غیر واقعی و متناسب با خواسته غربی‌ها را ترویج می‌نمایند و جالب‌تر آنکه این اعمال وحشیانه برای ایجاد ترس و اسلام هراسی در جهان بارها و بارها از رسانه‌های غربی پخش و منعکس می‌گردد که نمونه‌های آن را می‌توان در سوزاندن خلبان سوری، اعدام های دسته جمعی، گردن زدن‌ها، جنایت بر علیه زنان و کودکان و ... مشاهده نمود تا این چهره را از اسلام به دنیا نشان بدهند که بر خلاف ارزش ها و آموزه های صریح دین اسلام است.


شایان ذکر است؛ در این دیدار هیئت تونسی گزارشی از سطح روابط دو کشور در زمینه های مختلف، برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و اقدامات انجمن ارائه نمودند و در ادامه زمینه‌های همکاری‌های دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

اگر آثار عرفانی شکل‌گرفته در تمدن اسلامی ترجمه صحیح شوند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد
یان‌کوبیش: روابط ایران و عراق ثبات و رفاه مردم این کشور را به همراه دارد
ولایتی: سازمان ملل و ایران هر دو با تجزیه عراق مخالفتند
یان‎کوبیش: اهداف روسیه در موضوع سوریه باید شفاف باشد
ولایتی: از فعالیت‌های بین‌المللی برای دستیابی امنیت در عراق استقبال می کنیم
از نامه رئیس خانه احزاب به قالیباف و رحمانی‌فضلی تا عدم امضای چک سفید باهنر به پایداری‎ها
هیچ نیازی به مذاکره با آمریکا نداریم/ نباید با ظالم گفت‌وگو کرد





۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن