تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814721632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان صدها کارگر خارجی را به دلیل بحران اقتصادی اخراج کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: عربستان صدها کارگر خارجی را به دلیل بحران اقتصادی اخراج کرد بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: منابع خبری روز دوشنبه از عربستان خبر دادند که مقام های این کشور صدها کارگر سوری، مصری و سودانی را به بهانه ورشکستگی شرکت های این کشور و ناتوانی در پرداخت دستمزد آنها٬ اخراج و به کشورهایشان بازگردانده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه المنار به نقل از پایگاه روسی اسپوتنیک٬ مقام های عربستان٬ فساد مالی و اختلاس را که در برخی از شرکت های این کشور رواج یافته، علت بروز این بحران مالی می دانند که سبب شده حدود یکهزار کارگر و کارمند این شرکت ها، بیکار شوند.
این منابع همچنین افزودند: آن دسته از کارگرانی که به واسطه هایی دسترسی داشته اند، جذب شرکت های دیگر عربستان شده و بقیه کارگران اخراجی به همراه اموال و دارایی هایشان، به کشورهایشان بازگشته اند.
کارگران مصری و سودانی نیز علاوه بر سوری ها٬ در میان کارگران اخراجی به چشم می خورند.
هزینه های هنگفت حمله عربستان به یمن٬ ریاض را وادار به استقراض مبلغ 4 میلیارد دلار از محل اعتبارات داخلی و فروش 62 میلیارد دلار ارز از منابع خارجی خود به منظور تامین هزینه های جنگ کرده است.
مرکز تحقیقات و بررسی های اقتصادی( Capital Economics ) متخصص در زمینه اقتصاد کشورها به نقل از تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی تاکید کرد: عربستان به دلیل کاهش قیمت های نفت و افزایش هزینه های نظامی و جنگ علیه یمن، با شکاف بزرگی و کسری هنگفتی در بودجه سالانه مواجه شده و این مساله موجب شده به برداشت از ذخایر ارزی و وام گرفتن از بانک های داخلی روی آورد.
ریاض به بهانه حمایت از دولت عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن که به عربستان پناهنده شده است، در ائتلافی به همراه 9 کشور عربی به جز عمان، از 6 فروردین، حملات هوایی و محاصره دریایی، زمینی و هوایی علیه یمن را آغاز کرده است.
حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تاکنون در یمن هزاران کشته و مجروح و آواره برجا گذاشته است. 4949



دوشنبه 20 مهر 1394 - 19:04:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن