تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815554324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح جزئيات دستگيري سه عضو يک باند زورگيري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۴ق.ظ)
تشريح جزئيات دستگيري سه عضو يک باند زورگيري موج - ساير رسانه ها؛ پليس آگاهي تهران بزرگ موفق شد سه عضو يک باند زورگيري که با برنامه‌ريزي قبلي و شناسايي قربانيان خود، اقدام به زورگيري و سرقت کارت‌هاي بانکي مي‌کردند، دستگير کند.
مهر نوشت:
پنجم ارديبهشت فردي با مراجعه به کلانتري ۱۲۶ تهرانپارس به مأموران اعلام کرد که توسط دو نفر مورد زورگيري قرار گرفته و اين افراد پس از زورگيري عابر بانک وي، بلافاصله اقدام به برداشت و انتقال تمامي وجوه نقد داخل حساب او کرده‌اند.
با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «زورگيري» و به دستور شعبه سوم دادياري دادسراي ناحيه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند روز پيش و طي تماس تلفني چند نفر مبني بر فروش يک دستگاه خودرو سواري، با آن‌ها جهت بازديد و خريد خودرو در محدوده فلکه سوم تهرانپارس قرار گذاشتم؛ دو نفر جوان به محل قرار آمدند و پس از توافق اوليه بر سر قيمت خودرو عنوان کردند که پول خودرو را به صورت کاملا نقد مي‌خواهند و اگر قرار است که فروش به صورت شرايطي (قسطي و...) صورت گيرد، آن‌ها به هيچ عنوان حاضر به معامله نيستند؛ من نيز با توجه به شرايط مناسب خريد خودرو، براي اطمينان دادن به نقد بودن معامله و براي اثبات حرف خود، به همراه يکي از اين دو جوان به محل دستگاه خودپرداز مراجعه و برگه موجودي حساب خود را به اين شخص نشان دادم و او نيز از وجود پول در حساب من اطمينان پيدا کرد.
وي در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: هنوز چند متري از محل دستگاه خودپرداز دور نشده بوديم که ناگهان همان جواني که برگه موجودي حساب خود را به او نشان داده بودم، به همراه دوست خود به سمت من حمله‌ور شده و با تهديد چاقو و قمه اقدام به سرقت کارت عابر بانک از من کرده و به سرعت از محل دور شدند.
با آغاز رسيدگي به پرونده، کارآگاهان در اولين مرحله از اقدامات خود به بررسي تراکنش مالي حساب عابر بانک متعلق به مالباخته پرداخته و اطلاع پيدا کردند که مبلغ ۶۴ ميليون تومان پول حساب مالباخته، به چندين حساب بانکي ديگر منتقل و نهايتا تمامي اين پول‌ها در چند طلافروشي در جنوب تهران، صرف خريد سکه شده است؛ بلافاصله صاحبان حساب‌هاي بانکي جديد شناسايي و در تحقيقات بعدي مشخص شد که آن‌ها به هيچ عنوان از وجود حساب بانکي خود که مورد استفاده سارقين قرار گرفته اطلاع ندارند و به احتمال بسيار زياد، سارقين با استفاده از مدارک شناسايي مسروقه اقدام به افتتاح حساب‌هاي بانکي کرده‌اند.
با توجه به شيوه و شگرد سارقين در خريد سکه از طلافروشي‌هاي جنوب شهر تهران به ويژه در منطقه شهرک وليعصر و احتمال مراجعه دوباره سارقان به اين مغازه‌ها جهت خريد دوباره طلا در قالب سکه و...، کارآگاهان اقدام به ارائه آموزش به تعدادي از فروشندگان طلا و جواهرات در منطقه شهرک وليعصر کردند تا در صورت مراجعه دوباره سارقين، بلافاصله موضوع را از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ اطلاع دهند.
در ساعت ۱۹:۳۰ پانزدهم ارديبهشت، جواني حدودا ۲۵ ساله با مراجعه به يک مغازه طلافروشي در منطقه شهرک وليعصر قصد خريد ده‌ها سکه طلا به ارزش تقريبي ۵۰ ميليون تومان را داشت؛ صاحب مغازه طلافروشي که به نحوه رفتار اين جوان مشکوک شده بود، با بررسي کارت‌هاي عابر بانک ارائه شده از سوي اين جوان اطمينان پيدا کرد که هيچ‌کدام از کارت‌ها متعلق به اين جوان نيست با توجه به آموزش‌هاي ارائه شده از سوي کارآگاهان و طي تماس صاحب طلافروشي، موضوع از طريق فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ به کلانتري ۱۵۳ شهرک ولي‌عصر اعلام شد.
پس از حضور مأموران کلانتري ۱۵۳ شهرک ولي‌عصر در محل طلافروشي، جوان خريدار سکه طلا که با مشاهده مأموران قصد فرار از داخل طلافروشي را داشت، دستگير و به کلانتري منتقل شد.
با دستگيري امين (۲۴ ساله) و اعترافات صريح وي به زورگيري در منطقه تهرانپارس، متهم جهت ادامه تحقيقات در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي منتقل و در مواجه حضوري، توسط مالباخته مورد شناسايي قرار گرفت.
به دنبال اعتراف صريح متهم به زورگيري، ديگر عضو گروه به نام «پرويز» (۳۵ ساله) نيز شناسايي و نهايتا در مورخه ۲۷ ارديبهشت در مخفيگاهش واقع در شهرک وليعصر، دستگير و جهت ادامه تحقيقات به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
«پرويز» در اعترافات خود عنوان داشت: علاوه بر شناسايي تعدادي از مالباختگان به شيوه کشاندن آن‌ها به محل معامله و اطمينان از وجود پول در داخل حساب بانکي آن‌ها، در برخي از سرقت‌ها نيز در نزديکي دستگاه‌هاي خودپرداز تردد کرده تا نهايتا در زمان مراجعه مالباختگان به اين دستگاه‌ها، به آن‌ها نزديک و به شيوه زاغ زني اقدام به برداشت رمز عابر بانک آن‌ها مي‌کردم؛ پس از آن و به همراه همدست خود (امين) و به شيوه زورگيري و با تهديد چاقو و قمه اقدام به سرقت کارت عابر بانک و در ادامه برداشت وجوه نقد داخل حساب و يا انتقال پول به ساير حساب‌هاي بانکي مي‌کرديم.
در ادامه رسيدگي به پرونده و با شناسايي تعداد ديگري از شکات و مالباختگاني که دقيقا به همين شيوه و شگرد و توسط متهمين مورد زورگيري و سرقت قرار گرفته بودند، سومين عضو گروه به عنوان سرکرده گروه و برادر يکي از متهمان (امين) به نام «علي. خ» مورد شناسايي قرار گرفت.
تحقيقات پليسي جهت شناسايي و دستگيري سرکرده گروه ادامه داشت تا نهايتا کارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي با اخذ نيابت قضايي به کرمان رفته و آخرين عضو و سرکرده اين گروه را در 11 مهر دستگير و به تهران منتقل کردند.
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: با توجه به اعتراف صريح متهمان به ارتکاب سرقت‌هاي به عنف (زورگيري) به شيوه و ترفندهاي مختلف و همچنين سوابق متهمان در ارتکاب ساير جرايم از جمله کلاه‌برداري و احتمال ارتکاب ديگر جرائم، دستور انتشار بدون پوشش تصوير هر سه متهم از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصاوير متهمين شدند دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان – خيابان ابوذر غفاري – بالاتر از بيمارستان رسالت – جنب کلانتري ۱۲۰ سيدخندان مراجعه کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن