تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820546421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شروط سازندگان داخلي براي افزايش کيفيت/از خصوصي‌ها همانند خصولتي ها حمايت شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۲۴ق.ظ)
شروط سازندگان داخلي براي افزايش کيفيت/از خصوصي‌ها همانند خصولتي ها حمايت شود موج - رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت با تأکيد بر حمايت يکسان از شرکت‌ها، گفت: خصولتي ها مورد حمايت قرار مي‌گيرند، اما؛ شرکت‌هاي خصوصي واقعي با موانعي دست به گريبان هستند.
ايرنا نوشت:
رضا پديدار، رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت، با بيان آن که در طول 1.5 سال گذشته، وزارت نفت دولت يازدهم بيشترين تعامل را با بخش خصوصي داشته است، گفت: ما آماده تأمين خواسته‌هاي وزارت نفت درباره زمان، کيفيت و قيمت هستيم، اما؛ به شرطي که وزارت نفت شرايط سازندگان داخلي را با خارجي‌ها يکسان، پرداخت‌ها را منظم و سفارش‌هاي را نيز مستمر کند.
رضا پديدار با اشاره به تعامل و همراهي مثبت وزارت نفت با انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت، افزود: براساس حکم وزير نفت، به عنوان نماينده بخش خصوصي در شوراي برنامه‌ريزي کشور، حضور دارم.
رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت، اظهار داشت: براي حمايت از ساخت داخل و ايجاد تقاضا بايد مقامات و تصميم گيران، به توانايي سازندگان داخلي باور داشته باشند و پس از ايجاد باور، بايد اعتماد شکل بگيرد.
پديدار اضافه کرد: پس از اعتماد مديران وزارت نفت به ساخت داخل، بايد براي سازندگان داخلي، اعتبار قائل شوند، زيرا؛ اعتماد بدون اعتبار، هيچ ارزشي ندارد.
وي با بيان اين که وضعيت ساخت داخل بايد به طور پيوسته رصد شود، گفت: تجارب خوبي از سياست‌هاي حمايت از ساخت در ايران و کشورهاي نوظهور اقتصادي وجود دارد که مي‌توان از آن‌ها بهره گرفت.
رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت با اشاره به قانون استفاده 51 درصدي از توان ساخت داخل، ادامه داد: کارفرمايان دولتي به اين قانون توجهي نداشته و از توان داخل استفاده نمي‌کنند.
وي با بيان آن که سفارش ساخت کالاي داخلي به ميزان کافي وجود ندارد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ساخت و توليد کالايي را صادر و فعالان بخش خصوصي نيز سرمايه‌گذاري مي‌کنند، اما؛ مشکل اينجاست که سفارش ساخت به ميزان کافي وجود ندارد.
رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت با انتقاد از عدم حمايت به ميزان کافي از ساخت داخل، اظهار داشت: مشکلات فراواني در استفاده از ظرفيت‌هاي موجود ساخت داخل وجود دارد که مسوولان بايد به آن رسيدگي کنند.
وي با بيان آن که در حمايت از ساخت داخل، موانع متعدد قانوني و اجرايي وجود دارد، افزود: در ساير نقاط دنيا اگر سازندگان، قراردادي را با يک شرکت معتبر مانند؛ شرکت ملي نفت امضا کنند، آن قرارداد به عنوان يک ضمانت‌نامه به شمار خواهد رفت که به اعتبار آن وام و تسهيلات نيز مي‌دهند، اما؛ در ايران، اين قراردادها هيچ ارزشي ندارند.
پديدار اضافه کرد: حتي در کشوري مانند؛ سريلانکا، برخي اقدامات حمايتي انجام مي‌شود که در کشورمان که داراي اين همه ظرفيت است، توجهي نمي‌شود.
رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت خاطرنشان کرد: اين کارشکني‌ها در حالي است که همه سازندگان داراي اسناد و مدارک معتبر و سابقه طولاني فعاليت هستند.
رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت با تأکيد بر حمايت يکسان از شرکت‌ها، گفت: خصولتي ها مورد حمايت قرار مي‌گيرند، اما؛ شرکت‌هاي خصوصي واقعي با موانعي دست به گريبان هستند.
وي افزود: پيشنهاد‌هايي را در اين باره به وزير نفت مطرح کرده‌ايم که خوشحال هستم که وي پيشنهاد‌هاي ما را در اين حوزه قبول کرده است.
وي گفت: هفته گذشته وزير صنعت، معدن و تجارت، دستوري را صادر کرد که براساس آن به همه مقامات وزارت صنعت، اخطار داده شد که واردات کالايي که در داخل ساخته مي‌شود، ممنوع است.
رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت افزود: پس از مشکلات بسيار در سال‌هاي اخير، در نهايت توانستيم جواب خود را در دولت يازدهم بگيريم.
پديدار با تأکيد بر لزوم تجميع تقاضا، از کارفرمايان دولتي درخواست کرد که تقاضاهاي خود را تجميع کنند.
وي در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به تشکيل کنسرسيوم‌هايي ميان سازندگان داخلي، گفت: تاکنون 10 کنسرسيوم توسط توليدکنندگان براي ساخت انواع مختلف کالاي نفت، سازمان‌دهي شده‌اند.
وي با بيان آن که اين کنسرسيوم‌ها منتظر سفارش‌هاي انبوه از طرف کارفرمايان دولتي هستند، افزود: تاکنون فقط براي ساخت «گزکت»، قراردادي با شرکت ملي گاز امضا شده و اعضاي يک کنسرسيوم کار خود را در اين بخش آغاز کرده‌اند.
رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت با بيان آن که وزير نفت همواره موضوع زمان، کيفيت و قيمت را مطرح کرده است، گفت: ما در پاسخ به وزير نفت اعلام کرده‌ايم که اين سه درخواست مورد قبول است، اما؛ به شرطي که وزارت نفت نيز شرايط سازندگان داخلي را با خارجي‌ها يکسان، پرداخت‌ها را منظم و سفارش‌هاي را مستمر کند.
پديدار خاطرنشان کرد: ارائه سفارش‌هاي مستمر و پرداخت منظم مطالبات باعث مي‌شود که سازندگان بتوانند تعهدات خود را به موقع انجام دهند.
وي ادامه داد: براساس برنامه دو ساله انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت و تا پايان سال 95 از يک سوءقصد داريم اعتماد وزارت نفت را جلب کرده و از سوي ديگر وزارت نفت نيز سفارش‌هاي ساخت را تا دو برابر افزايش دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن