تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820114079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس از قرائت گزارش برجام، ارجاع دستور به آن غیرقانونی می‌شد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پس از قرائت گزارش برجام، ارجاع دستور به آن غیرقانونی می‌شد
کد خبر: ۵۳۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲ - 11 October 2015


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: آئین نامه می‌گوید در همان لحظه‌ای که سخنگوی کمیسیون آقای نقوی حسینی از تریبون صحن پایین آمد کار کمیسیون برجام پایان یافت و کار کمیسیون برجام پس از آن، غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عباسعلی منصوری آرانی در حاشیه نشست علنی امروز یکشنبه (19 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: ادبیات برخی افراد در مجلس مناسب نیست و نیاز است که ادبیاتمان را در صحنه داخلی و بین المللی اصلاح کنیم و اگر قرار باشد کمیته سیاسی گزارشش نامطلوب و خنده‌دار باشد، کمیته حقوقی، فنی، دفاعی و اقتصادی، گزارش نامطلوب و مضحک ارائه دهند پس برای چه این کمیته‌ها تشکیل شده‌اند. لذا کمیسیون 5 کمیته تشکیل داده است و اگر بگوید نظرات من برتر از کمیته‌ها است رویه صحیحی نمی‌باشد و این ادبیات درستی نیست که یک نفر به جای همه تصمیم بگیرد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در ادامه با بیان اینکه ما همه در کمیته‌های تخصصی با هم گزارش نوشتیم، افزود: اگر بنده و آقایان کوثری، حقیقت پور و بروجردی در کمیته دفاعی نبودیم و همگی با هم گزارش ننوشتیم اعلام کنند که ما با هم گزارش ننوشته‌ایم. بنده، آقایان نقوی حسینی و احمدی با هم گزارش کمیته سیاسی را نگارش کرده‌ایم و اگر آن‌ها نیز در این گزارش دخیل نبوده‌اند اعلام کنند.

روی همه گزارش های کمیسیون ویژه در ارائه گزارش خط خورده است

وی با اشاره به اینکه آقایان تاجگردون و پزشکیان گزارش کمیته اقتصادی را تدوین کردند، ادامه داد: همچنین آقایان ابوترابی و احمدی گزارش کمیته حقوقی و آقایان زاهدی و کارخانه گزارش کمیسیون فنی را نگارش کردند و از 15 نماینده، 11 نماینده در تدوین آن نقش داشتند؛ همه اعضا در تدوین گزارش نقش داشته‌اند ولی روی همه این گزارش‌ها خط خورده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  ما قائل بر این هستیم که این افراد تخصص دارند و بر مبنای تخصص کمیته‌ها را تشکیل دادیم اما زمان تدوین گزارش مطرح می شود که گزارش‌ها، گزارش‌های خوبی نیست و این افراد نمی‌توانند گزارش خوب بنویسند! اگر این حرف صحیح است چرا باید  طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی در اجرای برجام به کمیسیون ویژه برجام ارجاع داده شود؟

 کمیسیون اصلی و تخصصی برای بررسی طرح برجام، کمیسیون امنیت ملی است

منصوری آرانی تصریح کرد: زمانی که 11 نفر از 15 نفر اعضای کمیسیون گزارششان نامطلوب است و یعنی صلاحیت ندارند، چطور می‌توان طرح به این مهمی را به این 11 نفر سپرد؛ این امر نشانگر این است که به نظر آنها صلاحیت بررسی طرح را ندارند.

وی ادامه داد: برابر آئین نامه، کمیسیون برجام یک نقطه شروع دارد که بررسی برجام است و یک نقطه پایان که قرائت گزارش است و آئین نامه می‌گوید در همان لحظه‌ای که سخنگوی کمیسیون آقای نقوی حسینی از تریبون صحن پایین آمد کار کمیسیون برجام پایان یافت و کارکرد کمیسیون برجام پس از آن غیر قانونی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه به دلیل حساس بودن موضوع برجام کمیسیون ویژه برای بررسی آن تشکیل شد، افزود: ما بر این نکته تاکید داشتیم که موضوع برجام به صورت همه جانبه بررسی شود اما آن‌ها گفتند که تمام بحث ما برجام است، زمانی که گزارش کمیسیون قرائت شد نشان دهنده نقطه پایان است.

منصوری آرانی در ادامه با اشاره به اینکه اگر موضوعی در رابطه با برجام مطرح می‌شود دیگر هیات رئیسه نمی‌تواند آن را به کمیسیون برجام ارجاع دهد، ادامه داد: این کار امری غیرقانونی است و اگر بخواهد چنین کند باید مجددا مجلس رأی‌گیری کند و کمیسیون ویژه‌ای تشکیل دهد. کمیسیون اصلی و تخصصی برای بررسی طرح برجام، کمیسیون امنیت ملی است که در ریل خود قرار گرفته است و هیات رئیسه مجلس نمی‌توانست هیچ طرح و لایحه‌ای به کمیسیون ویژه برجام ارائه دهد مگر اینکه این کمیسیون گزارش خود را در صحن علنی قرائت نمی‌کرد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن