تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820253332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره مد و پوشش اسلامي ايراني تسنيم برگزاري مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۷ب.ظ)
مدير کل امور بانوان شهرداري تهران: جشنواره مد و پوشش اسلامي ايراني تسنيم برگزاري مي شود موج - اداره کل امور بانوان شهرداري تهران براي دومين سال پياپي جشنواره مد و پوشش اسلامي ايراني تسنيم را با تأکيد بر خانواده و ترويج سبک زندگي اسلامي ايراني برگزار مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، نرگس معدني‌پور، مدير کل امور بانوان شهرداري تهران، ضمن بيان مطلب فوق گفت: اين جشنواره با هدف حفظ امنيت و سلامت رواني زنان در اجتماع و الگوسازي پوشش مناسب اداري و اجتماعي بانوان شهر تهران برگزار و در قالب بخش خلاقيت‌هاي فرهنگي هنري چهارمين جشنواره تسنيم در دو بخش پوشش اجتماعي زنان شامل مانتو، شلوار، چادر و پوشش سر و چاپ و بافت پارچه برگزار مي‌شود.
وي در توضيح ضرورت برگزاري اين جشنواره خاطرنشان کرد: ورود مدرنيته به جامعه شهري و توسعه مفاهيم جديد در حوزه مد و پوشش در جامعه از يک طرف و جايگاه ويژه پوشش به عنوان يکي از شاخص‌هاي سبک زندگي اسلامي - ايراني در ابعاد زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي زنان از طرف ديگر لزوم توجه ويژه به اين حوزه را مي‌طلبد.
معدني‌پور ادامه داد: در بخش پوشش اجتماعي که شامل طراحي و دوخت مانتو و شلوار در سطح شهر و فضاهاي اجتماعي و همچنين طراحي و دوخت چادر مي‌شود، نفر اول لوح تقدير، تنديس جشنواره و مبلغ 25 ميليون ريال؛ نفر دوم لوح تقدير، تنديس جشنواره و مبلغ 20 ميليون ريال و نفر سوم لوح تقدير، تنديس جشنواره و مبلغ 15 ميليون ريال دريافت خواهد کرد. جايزه ويژه بخش طراحي و دوخت چادر هم لوح تقدير، تنديس جشنواره و مبلغ 30 ميليون ريال خواهد بود.
مديرکل امور بانوان شهرداري تهران افزود: لوح تقدير، تنديس جشنواره و مبلغ 25 ميليون ريال جايزه ويژه بخش پوشش اداري شامل طراحي و دوخت مانتو و شلوار اداري براي بانوان شاغل و لوح تقدير، تنديس جشنواره و مبلغ 25 ميليون ريال جايزه ويژه بخش پوشش اجتماعي نوجوان شامل طراحي و دوخت پوشش اجتماع ويژه دختران نوجوان 9 تا 16 ساله است. نفرات اول، دوم و سوم بخش پوشش خانگي در اجتماعات خويشاوندي هم به ترتيب لوح تقدير، تنديس جشنواره و مبلغ 25، 20 و 15 ميليون ريال را دريافت خواهند کرد. جايزه ويژه چاپ پارچه لوح تقدير، تنديس جشنواره و مبلغ 15 ميليون ريال و جايزه ويژه بافت پارچه هم لوح تقدير، تنديس جشنواره و مبلغ 15 ميليون ريال است.
معدني‌پور درباره مقررات عمومي جشنواره هم گفت: شرکت در اين جشنواره براي همه علاقه‌مندان آزاد است و هر هنرمند طراح مي‌تواند همزمان در دو بخش جشنواره شامل پوشش اجتماعي زنان و چاپ و بافت پارچه، شرکت نموده و در هر بخش حداکثر 5 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال نمايد.
مدير کل امور بانوان شهرداري تهران ادامه داد: تناسب طرح براساس ارزش‌هاي اسلامي ايراني، استفاده از رنگ‌هاي وزين، شاد و متناسب در پوشش اجتماع، پرهيز از ارائه طرح‌هاي تقليدي و عدم استفاده از المان‌هاي غير ايراني بر روي لباس، سهولت و راحتي در پوشيدن لباس و خودداري از ارائه آثاري که در جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي مشابه مد و پوشش داخل و خارج عرضه شده‌اند، شاخص‌هاي جشنواره خواهند بود و ميزان خلاقيت و نوآوري و ابتکار موجود در طرح و تناسب رنگ، ميزان تطابق با شاخص‌هاي فرهنگ عمومي و ارزش‌هاي اسلامي ايراني، ميزان تطابق با اسلوب‌هاي علمي و مدرن موجود در حوزه طراحي لباس، قابليت توليد انبوه و ورود به بازارهاي تجاري با ملاحظه قيمت‌هاي مناسب، هماهنگي کامل در کليه مراحل اعم از انتخاب طرح، انتخاب پارچه، دوخت مناسب و ارائه و تحويل ملحقات شامل شال، کمربند، تزئين و... متناسب با اثر هم معيارهاي هيات داوران را شامل خواهد شد.
معدني‌پور ادامه داد: در بخش طراحي پارچه لازم است اثر آماده شده حداقل در ابعاد A3 و صرفا به صورت پارچه ارائه شود و طراحي بر روي کاغذ، عکس و... پذيرفته نمي‌شود. همچنين در بخش بافت و چاپ پارچه، اجراي اثر در قالب پوشش اجتماعي بانوان شامل مانتو، شال و کيف داراي امتياز است.
وي تصريح کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره تسنيم تا 20 آبان سال جاري خواهد بود و نمايشگاهي از آثار راه يافته به اين جشنواره در روزهاي 12 تا 18 دي امسال برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان به شرکت در دومين جشنواره مد و پوشش اسلامي ايراني تسنيم مي‌توانند با شماره تماس 88346628 تماس حاصل کرده و يا به وب‌سايت www.banovan.tehran.ir مراجعه نمايند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن