تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820302318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از سامانه راهنماي گردشگران خارجي پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۲ب.ظ)
رونمايي از سامانه راهنماي گردشگران خارجي پايتخت موج - سامانه راهنماي گردشگران خارجي پايتخت همزمان با فصل پيک سفرهاي بين‌المللي با حضور احمد مسجد جامعي، عضو شوراي اسلامي شهر تهران، به صورت رسمي رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد مسجد جامعي، طي سخناني در آيين رونمايي از بخش انگليسي پرتال «بزنيم بيرون»، با اشاره به معرفي بيش از هزار نقطه توريستي در سامانه راهنماي گردشگران خارجي شهر تهران، تصريح کرد: با توجه به تنوع موجود در حوزه فرهنگي ايران به راحتي مي‌توان اين نقاط توريستي را به پنج هزار نقطه تبديل کرد؛ همچنان که کاخ گلستان به تنهايي 5 هزار مدخل دارد و اين‌گونه نيست که بگوييم کاخ گلستان تنها يکي از نقاط توريستي شهر تهران است.
وي بر ضرورت عمق بخشي و توجه به نگرش کيفي براي معرفي تهران به گردشگران خارجي تأکيد کرد و گفت: به عنوان نمونه مي‌توان فرهنگ غذايي ايران و تفاوت آن با فرهنگ غذايي ساير کشورها، سفره ايراني و فهمي که از آن وجود دارد، وسايل سفره، نوع چينش و نوع ظروف، نحوه استفاده از هر غذا، آداب سفره و ... را به گردشگران خارجي معرفي کرد و بدون شک اين کاري است که تأثير زيادي براي آن‌ها به دنبال خواهد داشت.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران تأکيد کرد: کسي که ايران را براي سفر انتخاب مي‌کند، جزو توريسم فرهنگي به شمار مي‌رود چراکه ايران تمامي جذابيت‌ها براي گردشگري فرهنگي را دارد و در طبيعت، آئين، آداب، رسوم، فرهنگ و حتي غذاي ايراني نيز جنبه فرهنگي غالب است.
مسجد جامعي با اشاره به پرداختن به اجزا براي انتقال حس به گردشگران خارجي، عنوان داشت: بايد براي معرفي طبيعت پايتخت و ميراث طبيعي تهران به گردشگران خارجي نيز اقدام مناسبي صورت گيرد چراکه بسياري از محلات تهران به نام درخت و گل نام‌گذاري شده است؛ در کنار اين تنوع گروه‌ها، اديان و اقوام مختلف در تهران وجود داشته است که اين موضوع با معرفي مساجد، کنيسه، آتشکده، کليسا و... در اين سامانه ديده شده است.
وي تأکيد کرد: تهران خود به تنهايي يک شهر چهارفصل براي گردشگري است؛ همچنان که در زمستان در حالي که شمال تهران بارش برف و امکان اسکي فراهم است، در مناطق جنوبي تهران شاهد تنوع آب و هوايي هستيم.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران در پايان ايران را کشور راز آلود توصيف کرد و گفت: در همه جاي دنيا رازآلود بودن ايران را حس مي‌کنند؛ چراکه اين محصول قرن‌ها تمدن ايراني است و به همين جهت بسياري از افراد دوست دارند که ايران را کشف کنند. به عبارت ديگر توريسم فرهنگي به دنبال گمشده‌اي مي‌گردد که به واسطه اين سامانه مي‌تواند آن را کشف کند.
همچنين محمد جواد رفيع پور، مدير پروژه جامع گردشگري، تفريح و سرگرمي «بزنيم بيرون»، نيز با اشاره به راه‌اندازي سامانه راهنماي گردشگران خارجي پايتخت به زبان انگليسي، تأکيد کرد: اين سامانه با عنوان «ايران ناشناخته» به آدرس اينترنتي www.unknowniran.com راه‌اندازي شده که در آن کليه اطلاعات مورد نياز گردشگران خارجي در قالب 9 دسته‌بندي و 55 بخش در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد تا بتوانند برنامه‌ريزي مناسبي براي سفر خود به شهر تهران داشته باشند.
به گفته وي اين پورتال با راه‌اندازي بخش‌هاي طبيعت‌گردي، گردشگري تاريخي، فرهنگي، ورزشي و شهري، معرفي هتل‌ها و مراکز اقامتي، مراکز خريد و فروشگاه‌هاي صنايع‌دستي، رستوران‌ها، کافي‌شاپ‌ها و ارائه اطلاعات توريستي کامل درباره امکانات موجود در شهر تهران، به دنبال ارائه تمامي اطلاعات مورد نياز گردشگران خارجي براي سفر به پايتخت است.
مدير پروژه جامع گردشگري «بزنيم بيرون» يادآور شد: اين پروژه با راه‌اندازي سامانه برنامه‌ريز سفر و تفريح شهري، سامانه مسيرياب اماکن توريستي، نقشه جامع گردشگري شهر تهران و بانک اطلاعاتي جاذبه‌هاي گردشگري کليه نيازهاي گردشگران خارجي از بدو ورود به پايتخت تا پايان سفر در شهر تهران را تحت پوشش قرار مي‌دهد.
وي در ادامه گفت: پروژه بزنيم بيرون پس از راه‌اندازي بخش ويژه استان‌هاي تهران، فارس و قزوين و رونمايي از سامانه ويژه گردشگران خارجي به زودي با راه‌اندازي سامانه‌هاي مالتي مديا، توسعه زبان‌هاي خارجي و گسترش شهرهاي تحت پوشش، ارائه اپليکيشن هاي تلفن همراه و... طيف گسترده‌اي از خدمات در حوزه گردشگري و تفريح را به مخاطبان خود ارائه خواهد داد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن