تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815684625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسب عنوان چهارم المپیک دانشجویی در سایه بی تفاوتی مسئولان ورزش زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کسب عنوان چهارم المپیک دانشجویی در سایه بی تفاوتی مسئولان ورزش زنجان استان‌ها > زنجان - به گزارش همشهری زنجان تیراندازی با کمان جزوء رشته های ورزشی نوپای استان زنجان است که در یک دهه گذشته ورزشکاران نام های آشنایی از استان در سطح ملی و در رقابت های آسیایی و جهانی خوش درخشیده اند. در این بین برخی از ورزشکاران از روی علاقه به این رشته مهیج و جذاب به دور از حمایت های هیات استان از سوی فدراسیون تیراندازی قدم در کارزار رقابت های جهانی گذاشته اند و برای کشورمان و استان صاحب عنوان شده اند.

«پریسا براتچی» جزوء آن دسته از ورزشکاران نام آشنای تیراندازی با کمان استان است که بارها با پیراهن تیم ملی مدال های رنگارنگی را صاحب شده است. او که4 سال سابقه حضور در تیم ملی دارد، این بار در مسابقات المپیک دانشجویان جهان که در کره جنوبی برگزار شد، در بین200 ورزشکار رشته تیراندازی با کمان عنوان چهارمی رقابت ها را به دست آورد. این عنوان در حالی به دست آمد که اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات تیراندازی با کمان هیچ گونه واکنشی در این باره نداشت.
او با اشاره به برگزاری رقابت های اخیر با حضور دانشجویان40 کشور جهان می گوید: تیم ملی در بخش کامپوند با3 تیرانداز در بخش بانوان و 3 تیرانداز در بخش آقایان وارد رقابت ها شد که در این بخش صاحب 2 عنوان چهارمی رقابت ها شد.
براتچی سطح مسابقات را به جهت حضور ورزشکاران رده بالا مطلوب و نزدیک بیان می کند و می گوید: در این رقابت ها دانشجویانی شرکت کرده بودند که رکوردهای آنها با رکوردهای جهانی برابری می کرد و این امر موجب شد تا حساسیت بین ورزشکاران برای کسب مدال بیشتر شود.
ملی پوش تیراندازی با کمان کشورمان این عنوان را در مسابقات المپیک دانشجویان جهان افتخاری بزرگ برای استان می داند و می افزاید: با وجود نبود حمایت ها در دوره مدیریت کنونی ورزش استان در دوره مدیریت سابق حمایت ها از بنده به عنوان ورزشکار تیم ملی پررنگ بود. به گفته وی، حتی بعد از کسب عنوان در این رقابت ها مراسم استقبال و تقدیر از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات تیراندازی با کمان برگزار نشد.
براتچی ادامه می دهد: در استان زنجان تنها بنده ملی پوش هستم و با وجود نبود حمایت ها از سوی استان این عنوان را در المپیک دانشجویی کسب کردم؛ در حالی که در سایر مسابقات جهانی و آسیایی برای ورزشکاران استان از سوی اداره کل ورزش و جوانان مراسم استقبال و تقدیر برگزار می شود.
ملی پوش تیم ملی تیراندازی با کمال اظهار می کند: هر چند هیات نسبت به کسب این عنوان بی تفاوت بود و حمایتی نداشت؛ اما در رنکینگ کشوری هیات استان از سوی فدراسیون کشور تاثیر دارد. کسب این عنوان در بین200 ورزشکار عنوان کمی نبود که استان در قبال آن حتی از طریق سایت اداره کل ورزش و جوانان استان اطلاع رسانی نکند.
وی با انتقاد از اینکه برخی سنگ اندازی ها از سال ها پیش درباره حضور من در تیم ملی حاکم بود، اظهار می کند: در حالی که حضورم در تیم ملی برای استان افتخار است اما با حضور در تیم ملی نوع نگاه ها تغییر کرد.
ملی پوش تیم ملی تیراندازی با کمان که تجربه حضور با تیم استان های کرمان، تهران، اصفهان و بندرعباس را در کارنامه خود دارد، می افزاید: بنده به خاطر تعصب به زنجان حاضر هتتم با تیم استان در رقابت های لیگ کشوری حضور پیدا کنم که این امر منوط به حمایت ها و توجه هیات استان است.
استقبال از تیراندازی با کمان
براتچی در بخش دیگر صحبت هایش استقبال شهرستان های ابهر و خرمدره را از این رشته ورزشی مهیج یادآور می شود و می افزاید: با وجود اینکه این2 شهرستان از تیراندازی با کمان استقبال میکنند، در شهرستان چنین جوی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه قضاوت درباره عملکرد رئیس هیات تیراندازی با کمان استان زود است، ادامه می دهد: با توجه به اینکه هیات در دوره جدید فعالیت خود را تازه شروع کرده، منتظر تحول در برنامه های هیات هستیم.
براتچی گران بودن تجیهزات این رشته ورزشی را یکی از چالش های سد راه علاقمندان به این رشته ورزشی عنوان می کند و می افزاید: در مجموع خرید کمان، تیرها و سایر تجهیزات رقمی بالغ بر16 میلیون تومان هزینه دارد که بنده به دلیل حضور مستمر در تمرینات تیم ملی و رقابت های مختلف با هزینه شخصی خریداری کرده ام.
وی در ادامه از بی تفاوتی های دانشگاه محل تحصیل خود نسبت به کسب این عنوان انتقاد می کند و ادامه می دهد: مسئولان دانشگاه با وجود اینکه در جریان حضورم در رقابت های المپیک دانشجویی بودند، حمایتی نداشتند؛ در حالی که می توانستند با کمترین حمایت مالی با نام دانشگاه پیام نور کشور در رقابت ها حضور پیدا کنم. البته بعد از کسب این عنوان رئیس تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور قول مساعد برای تقدیر را داده است. کسب این عنوان در سایه تمرینات منظم و با برنامه در اردوی تیم ملی حاصل شده و براتچی برای اینکه در این کارزار جهانی تجربه های خود را نشان دهد، تمرینات را زیرنظر مربیان با جدیت در برنامه داشت.ملی پوش تیراندازی با کمان بر این مهم تاکید می کند که در صورت حمایت های تیم ملی نتیجه ای بهتر از این را کسب می کردم، بیان می کند: حمایت هیات های ورزشی در بالا رفتن روحیه ورزشکاران تاثیرگذار است که متاسفانه رنگ باخت. براتچی در کنار بانوان تیرانداز از استان های تهران و شهرکرد در رقابت های المیپک دانشجویان شرکت می کند که با وجود اینکه آنها حامی مالی داشتند، عنوانی کسب نکردند و در مقابل ورزشکار زنجانی با اتکا به اعتماد به نفس بالا و تمرینات منظم با تجربه سال های گذشته این عنوان را برای استان و کشورمان به ارمغان آورد.

کلید واژه ها: استان زنجان -




یکشنبه 19 مهر 1394 - 13:33:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن