تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820203136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متوسط کاهش تلفات کشور ۷.۱ درصد است/کاهش تلفات جاده‌اي در ۵ سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۸ق.ظ)
متوسط کاهش تلفات کشور ۷.۱ درصد است/کاهش تلفات جاده‌اي در ۵ سال گذشته موج - مدير کل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي استان تهران در همايش راهوران محله در شهرداري پرديس از کاهش ۴.۳ درصدي تلفات رانندگي استان تهران در ۵ ماه نخست سال خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اداره کل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي استان تهران، همزمان با آغاز هفته نيروي انتظامي همايش راهور محله با حضور مسوولاني همچون مدير کل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي استان تهران، فرمانده پليس راه ويژه شرق استان تهران، امام جمعه شهرستان پرديس، شهردار پرديس، رئيس انجمن صنفي مسافربري کشور، مدير راهداري استان تهران و شماري از نيروهاي انتظامي در سالن همايش‌هاي شهرداري پرديس برگزار شد.
حميدرضا شهرکي ثانوي، مدير کل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي تهران، ضمن تشکر از تلاش‌هاي حوزه مسووليتي دستگاه‌هاي مختلف گفت: در بحث تحقق ايمني پايدار در محورهاي مواصلاتي اگر يک همت جمعي و اراده جمعي ايجاد نشود يقينا هيچ برنامه‌ريزي و هدف‌گذاري توفيقات مدنظر برنامه‌ريزان را پيدا نخواهد کرد و تمامي اين عوامل دست‌يافتني نيست مگر اين که موضوعات ترافيکي نهادينه شده و در حوزه اقدامات با عنايت به محدوديت منابع بايد از ظرفيت گروه‌هاي مردم نهاد فعال در اين حوزه بهره‌مند شوييم.
در ادامه شهرکي ثانوي از توسعه سيستم‌هاي ITS و نصب دوربين‌هاي کنترل سرعت ثابت جهت کنترل سرعت لحظه‌اي و متوسط وجود دوربين‌هاي نظارت تصويري جهت پايش وضعيت ترافيکي، تابلوهاي پيام متغير VSL، تابلوهاي VMS، دستگاه‌هاي توزين در حال حرکت WIM، تردد شمارهاي آنلاين، ايستگاه‌هاي هواشناسي تخصصي جاده‌اي، در جاده‌هاي استان اشاره کرد که از اين طريق مي‌توان علاوه بر پيشگيري و استفاده از آن در تدوين طرح‌هاي عملياتي شاهد حضور به موقع عوامل مرتبط با مديريت و امداد سوانح رانندگي جاده‌اي بود.
وي با اشاره به برنامه‌هاي توسعه ميان مدت اشاره داشت و گفت: تکليف شده سالانه سوانح رانندگي را ۱۰ درصد کاهش دهد.
حميدرضا شهرکي ثانوي ضمن ابراز خرسندي از کاهش تلفات جاده‌اي در ۵ سال گذشته افزود: استان تهران به عنوان يک استان پيشتاز در حوزه‌هاي مختلف نشان‌دهنده تعامل و تبادل اطلاعات بوده است و با همت تمامي اعضاي کميسيون حمل‌ونقل و سوانح رانندگي جاده‌اي توانستيم به اين مهم دست يابيم.
مدير کل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي استان تهران با اشاره به آمار تلفات برون شهري استان در ۵ ماهه سال جاري نسبت به سال گذشته اعلام داشت: براساس آمار پزشکي قانوني استان تهران ۴.۳ درصد در ۵ ماهه اول امسال کاهش تلفات داشته‌ايم، که در اين مدت متوسط کاهش تلفات کشور ۷.۱ درصد است.
وي يادآور شد: در حوزه راه‌هاي روستايي ۲.۱۴ درصد کاهش تلفات در ۵ ماهه اول سال نسبت به سال گذشته ثبت شده داشتيم که در اين مدت متوسط کاهش تلفات کشور ۱۲ درصد است.
اين مقام مسوول از آموزش و فرهنگ‌سازي براي رانندگان به‌عنوان يکي از اصلي‌ترين و کاربردي‌ترين مقوله‌ها در زمينه ايمني ياد کرد و گفت: اميدواريم با انتقال نکات و آموزه‌هاي لازم، رانندگان مهارت خود را در رانندگي و يادگيري نکات ايمني بالا ببرند و اميدواريم بتوانيم يک امنيت ترافيکي را براي رانندگان و سرنشينان خودرو خود به ارمغان بياوريم.
فرمانده پليس راه ويژه شرق استان تهران در اين مراسم ضمن خوش‌آمدگويي به حضار، هفته نيروي انتظامي را به زحمتکشان اين حوزه تبريک گفت.
سرهنگ کرانيان اضافه کرد: شرق استان تهران به دليل استقرار چهار شاهراه اصلي کشور در اين حوزه داراي شرايط خاص و ويژه‌اي است.
وي ادامه داد: طبق آمارهايي که از طريق سامانه‌هاي مختص اين امر اخذ شد، در برخي از روزها سال آمار تردد در مسيرهاي شرق استان تهران تا حد ۳.۵ برابر بار معمول ترافيکي افزايش مي‌يابد
فرمانده پليس راه ويژه شرق استان تهران بيان داشت: در چنين شرايطي کنترل بار ترافيکي مذکور بسيار دشوار است و به واقع نيروهاي پليس به صورت شبانه روزي خدمات‌رساني مي‌کنند.
در ادامه اين همايش آقاي کاوه، مدير راهداري استان تهران، گفت: خوشبختانه امروز تعاملي قابل ستايش از سوي دستگاه‌هايي نظير پليس راه، راهداري و ديگر نهادهاي خدماتي وجود دارد و حاصل آن نتايج مثبت به دست آمده است.
در پايان اين مراسم از چندين نفر از برگزيده‌هاي ترافيکي اعم از ۳ نفر از رانندگان ناوگان عمومي باري و ۳ نفر از رانندگان ناوگان عمومي مسافر با تقديم لوح سپاس و هديه يادبود، تجليل به عمل آمد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن