تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816602476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگري دريايي احيا شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۹ق.ظ)
پيشنهادات استاندار گيلان براي گسترش روابط ايران و آذربايجان؛ گردشگري دريايي احيا شود موج - رشت-استاندار گيلان پيشنهاد داد: دو کشور به منظور گسترش همکاري ها بر فعاليت هاي احياي گردشگري دريا محور و بهره گيري از ظرفيت بنادر و مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در کنار اتصال خط ريلي متمرکز شوند.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، محمدعلي نجفي، در اجلاس مشترک اتصال خط آهن جمهوري اسلامي ايران به آذربايجان موسوم به آستارا که در فرمانداري شهرستان مرزي آستارا برگزار شد، بيان داشت: با توسعه صنعت گردشگري دريايي، شاهد فرصت لازم براي حضور گردشگران در منطقه خواهيم بود.
وي افزود: بي ترديد با احياي خط گردشگري دريايي در محدوده يادشده، مي توانيم رونق و توسعه صنعت گردشگري را بيش از پيش شاهد باشيم.
نجفي از آمادگي گيلان براي پيگيري طرح خط آهن ريلي خبر داد و با بيان اينکه گيلان بهترين فرصت براي توسعه صنعت گردشگري را دارد، تصريح کرد: با تحقق اين توافقنامه و امضاي آن، نتيجه هاي مثبتي را شاهد خواهيم بود.
وي يادآور شد: گيلان علاوه بر منطقه آزاد انزلي که بزرگترين منطقه آزاد درياي خزر است، طرح هاي بندرکاسپين و بندرآستارا را نيز در دست توسعه دارد و با فعال شدن منطقه ويژه اقتصادي آستارا، روند توسعه اقتصادي و تجاري اين استان بيش از پيش شتاب مي گيرد.
نجفي اضافه کرد: با اجراي طرح خط ريلي که ارتباط با آسياي ميانه ، قفقاز و جمهوري آذربايجان را فراهم مي سازد؛ به طور قطع زمينه و بستر لازم براي توسعه همه جانبه استان فراهم مي شود.
استاندار گيلان در خاتمه سخنان خود، مهم ترين خواسته تجار آستارا را تسهيل در فرايند تردد زميني تجار گيلان و جمهوري آذربايجان ذکر و بر ضرورت تحقق آن تاکيد کرد.
وي همچنين در حاشيه اين نشست که پس از امضاي توافقنامه اتصال راه آهن دو کشور در فرمانداري شهرستان آستارا برگزار شد، در جمع خبرنگاران بيان داشت: شتاب در احداث راه آهن قزوين - رشت مد نظر است و طبق برنامه، اين خط ريلي طي دو سال آتي به بهره برداري مي رسد و ادامه اين راه آهن از رشت به آستارا را به طور جدي پيگير هستيم که در سفر رييس جمهوري به استان گيلان به آن پرداخته شد.
وي ادامه داد: راه آهن جمهوري آذربايجان به کشورهاي اروپاي شمالي نيز وصل است و قبلاً رغبت آن کشور براي اتصال خط ريلي به ايران کم بود، ولي بعد از اطلاع هر دو طرف از ظرفيت هاي اقتصادي موجود در منطقه، تمايل به ايجاد هشت کيلومتر خط آهن تا نقطه صفر مرزي از سوي جمهوري آذربايجان پررنگ شد.
استاندار گيلان افزود: پل مشترک را جمهوري آذربايجان مي سازد و در اين خصوص هزينه صرف شده براي ساخت اين پل مشترک خواهد بود.
وي خاطرنشان کرد: در انتهاي ايجاد دو کيلومتر خط آهن در خاک ايران، پايانه اي ساخته مي شود که براي اين امر، سرمايه گذاران بخش خصوصي در ايران و جمهوري آذربايجان مي توانند وارد عمل شوند
نجفي ادامه داد: با نهايي شدن طرح فاينانس و متصل شدن راه آهن آستارا به رشت، يک راه آهن پنج هزار و 200 کيلومتري دنيا از هندوستان به بندر هلسينکي در اروپاي شمالي اتصال پيدا مي کند
وي تصريح کرد: با اتصال راه آهن مذکور، حمل بار از 45 روز به 20 روز تقليل مي يابد و هزينه و زمان حمل و نقل نيز پايين مي آيد.
استاندار گيلان افزود: در مذاکرات انجام شده، استفاده از رواديد آسان بين آستاراي ايران و جمهوري آذربايجان و نيز مطالعه پيرامون بازارچه مرزي مشترک مورد بحث قرار گرفت
وي گفت: در بخش ديگري از مذاکرات، تردد از مرز زميني آستارا به جمهوري آذربايجان و نيز مسافرت از طريق مرز دريايي ازآستارا به باکو و نيز از بندر انزلي به باکو، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نجفي اضافه کرد: 45 روز ديگر بنا داريم در قالب هياتي در باکو حضور يابيم و وزير صنعت جمهوري آذربايجان نيز استقبال کرد تا بحث هاي بعدي پيرامون راه آهن و ساير مسائل زيرساختي و اقتصادي را در آنجا پيگير باشيم
وي يادآور شد: بندر آستارا هرچه قوت پيدا کند و ارتباط تجاري در اين بندر هر اندازه گسترش يابد، به نفع بخش حمل و نقل است و با اين روند، شاهد رونق اقتصاد و کسب و کار در منطقه خواهيم بود تا آستارا در چند سال آتي ، نه تنها بيکار نداشته باشد بلکه کانوني براي جذب دانش آموختگان ساير استان ها نيز باشند
وي با بيان اينکه پروژه راه‌آهن قزوين ـ رشت با سرعت پيش مي‌رود، افزود: تا دو سال ديگر به بهره‌برداري مي‌رسد
وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان هم در اين نشست با استقبال از پيشنهادات استاندار گيلان در خصوص احياء گردشگري دريايي و بهره گيري از ظرفيت مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت: ما از اين پيشنهادات سازنده استقبال مي کنيم و کارگروهي از سوي دو کشور در اين زمينه تشکيل شود افزود: در مناسبت هاي صورت گرفته، اراده سياسي رؤساي جمهوري ايران و آذربايجان، مشهود است و اين توافق ها و گفت وگوها، نشان دهنده مذاکرات خوب دو کشور بود
وي با بيان اينکه همکاري هاي ما در تمامي سطوح با موفقيت همراه بوده است، ادامه داد: در ابتداي امر، راه آهن دو کشور متصل مي شود و در مرحله ديگر، شاهد اتصال بنادر ايران و آذربايجان خواهيم بود. دو طرف به منظور تحقق آن تشکيل شود.
وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان تصريح کرد: طرف ايراني 80 درصد از پروژه راه آهن قزوين - رشت را انجام داده و در راستاي ايجاد خط ريلي رشت به آستارا، مشکلات مالي گريبانگير اين پروژه است که در اين مذاکرات ، بررسي هاي لازم پيرامون اين امر انجام شد.
وي گفت: پس از اتمام راه آهن کريدور شمال - جنوب، هزينه حمل و نقل بار کاهش مي يابد و اين موضوع، به نفع دو کشور است.
مصطفي اف افزود: با اتصال راه آهن، حجم حمل و نقل کالا بالا رفته و اتمام مرحله نخست اين پروژه، منجر به افزايش 10 برابري حمل و نقل کالا بين ايران و جمهوري آذربايجان خواهد شد.
وي بيان داشت: اگر امروز حجم مبادلات کالا بين دو کشور ايران و جمهوري آذربايجان، 600 هزار تن است؛ با اتصال راه آهن جمهوري آذربايجان به ايران، در مرحله نخست اين حجم مبادلات به پنج ميليون تن افزايش خواهد يافت.
وي خاطرنشان کرد: در خصوص مرحله اول اين پروژه، با وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران به توافق هايي دست يافتيم و کارگروه هاي ويژه و تخصصي نيز پيرامون اين پروژه تشکيل شد.
مصطفي اف اضافه کرد: تا زمان برگزاري اجلاس مشترک اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان در ماه دسامبر پيش رو ، کارهاي زيادي را پيرامون عملياتي شدن اين پروژه انجام خواهيم داد.
وي ادامه داد: در سفر سال آتي رييس جمهوري آذربايجان به ايران، سند مفصلي را حاضر خواهيم کرد و کميسيون هاي تشکيل شده در اين خصوص، اين امکان را به ما خواهد داد تا در زمان مقرر امور مربوط به راه آهن را به اتمام برسانيم.
وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان اظهار کرد: در مورد مسايل ديگر نيز مذاکره کرديم که مهم ترين آنها ، مذاکره در خصوص سد خداآفرين بود تا هر دو کشور، به طور مشترک از آب اين سد بهره مند شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن