تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798918491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير زمان برگزاري مراسم روز ملي صادرات / انتخاب 50 شرکت برتر صادراتي از ميان 234 صادرکننده متقاضي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۲۷ق.ظ)
تغيير زمان برگزاري مراسم روز ملي صادرات / انتخاب 50 شرکت برتر صادراتي از ميان 234 صادرکننده متقاضي موج- رئيس ستاد روز ملي صادرات از تغيير زمان برگزاري مراسم روز ملي صادرات خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت روز ملي صادرات صبح روز سه‌شنبه 28 مهر سال جاري در سالن اجلاس سران برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد رضا مودودي با بيان اين مطلب در خصوص شاخص‌هاي ارزيابي صادرکنندگان برتر گفت: تکميل زنجيره ارزش به عنوان مهم‌ترين شاخص در ارزيابي شرکت‌هاي برتر صادراتي در سال جاري در دستور کار قرار گرفته است و حجم صادرات و ارزش افزوده از مهم‌ترين معيارهاي انتخاب صادرکنندگان نمونه سال جاري بوده است.
مودودي، ميزان رشد، نوع و تنوع کالاهاي صادراتي در گروه‌هاي مختلف، نوع استراتژي در بازارهاي هدف مانند داشتن دفاتري در بازارهاي هدف، توسعه برند، کيفيت کالاي صادراتي و نوع بسته‌بندي را از ديگر شاخص‌هايي دانست که امسال در ارزيابي پرونده صادرکنندگان مورد توجه واقع شده و براساس آن امتيازبندي شرکت‌ها صورت گرفته است.
وي در پاسخ به اين پرسش که روز ملي امسال و شرايط انتخاب شرکت‌هاي برتر با سال گذشته چه تفاوتي دارد، بيان کرد: شاخص‌هايي مانند حجم صادرات و ارزش افزوده ازجمله مواردي است که در سال جاري براي انتخاب شرکت‌هاي برتر مورد توجه قرار گرفته اما بر شاخص ارزش افزوده تاکيد بيشتري شده است و اين اعتقاد وجود دارد که بايد مانع از خام فروشي کالاهاي صادراتي شده و تکميل زنجيره ارزش در دستور کار قرار گيرد.

الزام به خصوصي بودن شرکت‌هاي منتخب صادراتي
معاون کمک‌هاي تجاري سازمان توسعه تجارت با اعلام فرآيند انتخاب شرکت‌هاي برتر در روز ملي صادرات، خاطرنشان کرد: همچنين شرايطي نيز براي شرکت‌هاي توليدي در نظر گرفته شده که الزام به خصوصي بودن، توليد کالاهاي مزيت دار و عدم بدهي بانکي از ديگر شرايط انتخاب شرکت‌هاي برتر است.
مودودي با بيان اين که در ثبت‌نام اوليه 427 متقاضي ثبت نام کرده بودند، اظهار کرد: از ميان اين متقاضيان تنها 234 متقاضي پرونده خود را تکميل کردند و در مجموع در سه گروه کالايي و دو گروه خدماتي فني و مهندسي و گردشگري ارزيابي شده و در قالب 20 جلسه کارشناسي پرونده آنان بررسي و کارگروه‌هاي هيات وزيران آن‌ها را بازنگري کرده است و در نهايت ليست نهايي به دست آمد که در روز ملي صادرات رونمايي خواهد شد.

انتخاب 5 شرکت ممتاز و 45 شرکت نمونه صادراتي
وي با بيان اين که مطابق مصوبه هيات وزيران 50 شرکت بايد از ميان اين شرکت‌ها انتخاب شوند، اظهار کرد: از ميان اين شرکت‌ها پنج شرکت ممتاز و 45 شرکت نمونه صادراتي هستند.
معاون کمک‌هاي تجاري سازمان توسعه تجارت در پاسخ به اين پرسش که در سال‌هاي گذشته برخي شرکت‌هاي منتخب ماهيت چندان خصوصي نداشته و حتي به کمک‌هاي دولتي وابستگي داشته‌اند آيا اين شرايط در سال جاري نيز تکرار مي‌شود، بيان کرد: در تعريف خصوصي بودن شرکت‌ها آن تعريفي مورد نظر است که سازمان ثبت شرکت‌ها تأييد مي‌کند، البته ممکن است مالک بخشي از سهام آن‌ها شرکت‌هاي دولتي و نيمه‌دولتي بوده يا در سهام برخي از شرکت‌هاي منتخب بانک‌ها، بيمه‌ها يا تامين‌اجتماعي سهيم باشند.
وي با بيان اينکه در مورد خودروسازان نيز خود دولت راسا سهامدار نيست، خاطرنشان کرد: شرکت‌هاي خصوصي تعريفي دارند که استانداردهاي آن توسط ثبت شرکت‌ها اعلام مي‌شود و آنچه که قانون ما را مجاز به تعيين کرده است را اجرا خواهيم کرد.
مودودي خاطرنشان کرد: حداقل امتياز براي ورود به ارزيابي نهايي شرکت‌ها 550 امتياز است تا به عرصه رقابت وارد شوند و طي هفته جاري فهرست نهايي منتخبين تهيه خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن