تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820644326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سجادي: از اقدامات بنيادين وزارت ورزش، احياي مراکز استعداديابي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۵۷ق.ظ)
استعداديابي به مرور زمان نتيجه خواهد داد؛ سجادي: از اقدامات بنيادين وزارت ورزش، احياي مراکز استعداديابي است موج-معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي وزارت ورزش و جوانان گفت : طي دو سال گذشته برنامه هاي خوبي در مورد استعداديابي صورت گرفته که اين مهم از اقدامات بنيادين وزارت ورزش است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد نصرالله سجادي امروز (يکشنبه) در مراسم گشايش نخستين نمايشگاه رونمايي از دستاوردهاي استعداديابي فدراسيون هاي ورزشي گفت: موضوع استعداديابي يکي از محورهاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان است و وزير ورزش پيش از اين برنامه هاي اين مهم را به مجلس شوراي اسلامي ارايه کرده است.
وي ادامه داد: از ابتداي اين که گودرزي در وزارت ورزش حضور يافت احيا کردن مراکز استعداديابي فدراسيون هاي ورزشي در استان هاي مختلف کشور آغاز شد . به همين خاطر و براي احياي اين مراکز تعدادي کارشناس به 31 استان کشور اعزام شدند تا با نظارت و ارزيابي دقيق نسبت به احياي اين مراکز اقدام کنند.
معاون وزير ورزش با اشاره به اين که طي دو سال گذشته اقدامات خوبي در بخش استعداديابي فدراسيون هاي ورزشي صورت گرفته، تصريح کرد: موضوع استعداديابي به مرور زمان نتيجه خواهد داد و اين موضوعي نيست که در کوتاه مدت بخواهد اثرات خود را نشان دهد.
سجادي در عين حال اظهار داشت: استعداديابي يکي از اقدامات بنيادين وزارت ورزش است و وزارتخانه در اين زمينه به دو شيوه سخت افزاري و نرم افزاري کار خود را آغاز کرد که در مرحله سخت افزاري مي توان به مراکز استعداديابي در استان هاي کشور اشاره کرد و در مرحله نرم افزاري هم تلاش کرديم تا با نظرات استادان فن بتوانيم در اين امر خطير اقدامات لازم را انجام دهيم.
وي گفت: به همين منظور تفاهم نامه اي بين دو وزارتخانه ورزش و آموزش و پرورش به امضا رسيد و کار مشترکي را براي شناسايي افراد در مراکز استان ها آغاز کرديم که خوشبختانه اين همکاري ها ادامه دارد. اميدوارم بتوانيم در بخش استعداديابي اقدامات قابل توجهي را انجام دهيم.
معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي با بيان اين که استعداديابي فدراسيون هاي ورزشي با 8 فدراسيون آغاز شد، گفت: استعداد يابي در فدراسيون ها گسترش يافته است و خوشبختانه تا به امروز اين فعاليت در سطح 29 فدراسيون گسترش يافته است.
سجادي در مورد برگزاري اين نمايشگاه گفت: هدف اصلي برپايي اين نمايشگاه استفاده از تجربيات براي بهبود امر استعداديابي است. در حاشيه اين نمايشگاه کارگروه هايي از رشته هاي مختلف با حضور استادان مجرب برگزار مي شود.
وي گفت: اين نمايشگاه درآينده نزديک در برخي از استان ها که قطب هاي ورزشي هستند و بر اساس طرح آمايش سرزمين رشته هاي ورزشي بيشتري در آن ها فعال است، برگزار مي شود تا تعداد بيشتري از مردم بتوانند با دستاوردهاي استعداديابي آشنا شوند.
معاون توسعه ورزش هاي قهرماني و حرفه اي ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان به دنبال طرح هاي کوتاه مدت نيست و تفکر وزارتخانه اين است که به آينده توجه کند و ساير بخش ها را در اين حوزه فعال کند.
وي خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در اين نمايشگاه فردا برنامه بازديد از استان البرز را با هدف مشاهده سطح فعاليت هاي مراکز استان ها در زمينه استعداد يابي خواهند داشت تا شرکت کنندگان با نحوه فعاليت يکي از مراکز استعداديابي در کشور از نزديک آشنا شوند.
رامين طباطبايي مدير کل دفتر استعداديابي و قهرماني وزارت وزرش و جوانان نيز در اين مراسم گزارشي از نحوه شکل گيري طرح نخستين نمايشگاه دستاوردهاي استعداد يابي فدراسيون هاي ورزشي را ارايه کرد.
به گفته وي 8 ماه پيش ايده اين طرح از سوي معاونت ورزش قهرماني ارايه شد و هميشه جاي خالي چنين طرحي در برنامه هاي ورزشي کشور ديده مي شد.
طباطبايي خاطرنشان کرد حلقه مفقوده آسيب شناسي رشته هاي ورزشي در استعداديابي است که امروزه به عنوان يکي از مهمترين برنامه هاي وزارت ورزش مورد توجه است.
وي نگرش عدالت محور در ورزش را رکن اساسي طرح استعداديابي دانست و گفت: بر اساس اين نگرش بايد مستعدترين افراد در اقصي نقاط کشور شناسايي و براي رسيدن به سطح بالايي از توانمندي ورزشي آماده سازي شوند.
وي همچنين بر مشارکت وزارت آموزش و پرورش در اجراي طرح استعداد يابي تاکيد کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش يکي از نهادهايي است که کامل ترين منابع انساني در ورزش را در اختيار دارد که خوشبختانه در طرح استعداديابي به اين وزارتخانه توجه شده است.
نخستين نمايشگاه رونمايي از دستاوردهاي استعداديابي فدراسيون هاي ورزشي صبح امروز( يکشنبه ) با حضور محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان، معاونان وي و رييسان فدراسيون هاي ورزشي در هتل المپيک تهران افتتاح شد.
اين نمايشگاه با هدف ارايه برنامه هاي 33 فدراسيون مدال آور و المپيکي در موضوع استعداديابي برپا مي شود.
اين نمايشگاه تا فردا در هتل المپيک ادامه دارد.
کارگروه هاي استعداديابي فدراسيون هاي ووشو، کبدي، فوتبال، بدمينتون، کشتي، اسکواش، ژيمناستيک و تنيس روي ميز امروز برگزار مي شود و کارگروه هاي استعداديابي فدراسيون هاي تکواندو، وزنه برداري، هندبال، واليبال، جودو و اتومبيلراني فردا برگزار خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن