تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813152948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت حشمت مهاجرانی از کسی که فوتبال آسیا را تکان داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


روایت حشمت مهاجرانی از کسی که فوتبال آسیا را تکان داد ورزش > فوتبال ملی - حشمت مهاجرانی از مرگ دتمار کرامر خبر نداشت.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دتمار کرامر مربی آلمانی که بایرن مونیخ را دو بار به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رساند، حدودا سه هفته قبل درگذشت. خبر درگذشت او از این جهت برای فوتبال ایران اهمیت داشت که دتمار کرامر، نسلی از مربیان ایرانی را آموزش داد. یکی از مربیانی که در کلاس های آموزشی کرامر شرکت کرد، حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران بود.
مهاجرانی زمانی که از خبرنگار خبرآنلاین می شنود دتمار کرامر فوت کرده، می گوید: «کرامر فوت کرد؟ واقعا؟ خبر نداشتم. خیلی ناراحت شدم. فکر کنم 90 سال داشت. واقعا از این خبر ناراحت شدم. من خودم از او خیلی چیزها یاد گرفتم.»
مهاجرانی ادامه می دهد: «کرامر مربی خوبی بود. سرمربی بایرن بود و به افتخارات زیادی رسید. کلا مربی با کلاسی بود. اولین مدرسه بین المللی فوتبال را کرامر درست کرد و در فوتبال جهان نقشی تاثیرگذار داشت. در فوتبال آسیا هم واقعا تحولی ایجاد کرد. یک کلاسی در آسیا برگزار شد که مربیان 40 کشور در آن شرکت داشتند. تمام تعلیم های لازم را به مربیان آسیایی داد. از ایران هم من، مرحوم رنجبر و پرویز ابوطالب در این کلاس شرکت کرده بودیم.»
کرامر البته یک کلاس هم در ایران برگزار کرد. مهاجرانی درمورد این کلاس می گوید: «بعد از آن کلاسی که مربیان 40 کشور آسیایی در آن شرکت داشتند، کرامر به ایران آمد و کورت فیفا را برگزار کرد که این بار هم من، مرحوم رنجبر و پرویز ابوطالب در کنار کرامر بودیم و مربیان ایرانی زیادی هم در آن شرکت کردند. حتی مربیان دسته دوم هم آمدند و شرکت کردند. کرامر تحولی در فوتبال ایران ایجاد کرد. من خودم از او خیلی چیزها اموختم.»
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در پایان می گوید: «کرامر جزو مربیانی بود که از خودش چیزی به یادگار گذاشت. او جزو مربیان اثرگذار جهان بود و اگر کسی می خواهد معلم باشد، باید یاد بگیرد که مثل کرامر عمل کند تا بعدها بگویند او چیزی از خودش به جا گذاشته. کرامر فوتبال ژاپن و حتی فوتبال آسیا را هم تکان داد. خدا رحمتش کند. واقعا مربی خوبی بود.»
43 43

کلید واژه ها: حشمت مهاجرانی -




یکشنبه 19 مهر 1394 - 07:00:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن