تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815442273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس‌جمهور: مبارزه با تروريسم و امنيت اروپا و خاورميانه به نفع جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رئيس‌جمهور: مبارزه با تروريسم و امنيت اروپا و خاورميانه به نفع جهان است
اگر برخي از كشورها به گروه‌هاي تروريستي كمك نكرده و آنها را از كمك‌هاي آينده خود مأيوس كنند، مشكلات سياسي موجود در برخي كشورهاي منطقه به راحتي قابل حل است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حسن روحاني ديروز در ديدار بوگدان بوروسويچ رئيس مجلس سناي لهستان با اشاره به اينكه كشورهاي همسايه ايران در منطقه خاورميانه با مشكلات زيادي روبه‌رو هستند و برخي از آنها سال‌هاست دچار مشكلات تحميلي و امنيتي شده‌اند، خاطرنشان كرد: اشغال‌ها و مداخله‌هاي خارجي آثار بسيار مخربي در منطقه برجاي گذاشته كه يكي از آنها فعال شدن گروه‌هاي تروريستي است.
دكتر روحاني با تأكيد بر اينكه امروز منطقه خاورميانه با خطر گروه‌هاي تروريستي مواجه است و اگر اقدام عاجلي در برابر ‌آنها صورت نگيرد مي‌تواند تمامي كشورهاي منطقه و حتي خارج از منطقه را با مشكلات اساسي مواجه كند، گفت: بايد همگان در برابر اين معضل جهاني بايستند و براي حل آن چاره‌انديشي كنند. رئيس‌جمهوري افزود: مبارزه با تروريسم علاوه بر لزوم وجود اراده‌اي جمعي در سطح جهان، به فعاليت‌هاي فرهنگي و سياسي نياز دارد و بي‌ترديد وجود امنيت در دو منطقه اروپا و خاورميانه به نفع همه كشورها و جهان خواهد بود. روحاني گفت: اگر برخي از كشورها به گروه‌هاي تروريستي كمك نكنند و آنها را از كمك‌هاي آينده خود مأيوس كنند، مشكلات سياسي موجود در برخي كشورهاي منطقه به راحتي قابل حل است؛ بايد جلوي منابع كمك‌هاي مالي و تسليحاتي به تروريست‌ها گرفته شود. رئيس‌جمهوري با بيان اينكه مذاكره ايران و با 1+5 نشان داد كه اگر كشورها اراده جدي داشته باشند بسياري از مسائل را مي‌توانند پاي ميز مذاكره حل و فصل كنند، اظهار اميدواري كرد با اراده واقعي كشورهاي مؤثر و تحرك خوب سياسي شاهد حل سريع‌تر معضلات منطقه‌اي باشيم. بوگدان بوروسويچ رئيس مجلس سناي لهستان در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با رئيس‌جمهور كشورمان با بيان اينكه لهستان همواره نگرشي مثبت نسبت به ايران داشته و ملاحظات سياسي طرف‌هاي ثالث در آن تأثير گذار نبوده است، گفت: جمهوري اسلامي ايران كشوري مهم و عامل ثبات در منطقه است.
‌   حل مشكلات منطقه اراده جدي كشورها را مي‌خواهد
رئيس مجلس شوراي اسلامي هم  در ديدار جداگانه بوگدان بروسويچ و هيئت همراه گفت كه حل مشكلات منطقه عزم و اراده جدي همه كشورها براي كمك به برقراري ثبات و آرامش در منطقه را مي‌طلبد. لاريجاني در ابتداي اين ديدار با اشاره به پيشينه خوب مناسبات دوستانه دو كشور گفت: ايران و لهستان از توانمندي‌هاي خوبي براي گسترش سطح ارتباطات و همكاري‌ها در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و پارلماني برخوردار هستند.
لاريجاني در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به بحران‌هاي منطقه خاورميانه، دخالت خارجي برخي كشورها در گذشته را مهم‌ترين عامل ايجاد وضعيت نابسامان فعلي دانست. وي افزود: حل مشكلات منطقه عزم و اراده جدي همه كشورها براي كمك به برقراري ثبات و آرامش در منطقه را مي‌طلبد.  رئيس مجلس سناي لهستان نيز در همين ديدار با ابراز خرسندي از سفر به ايران گفت: مردم لهستان هيچ گاه خاطره كمك مردم ايران به آوارگان لهستاني در دوران جنگ جهاني دوم را فراموش نخواهند كرد و همواره قدردان ملت ايران هستند. وي با اشاره به بحران‌هاي منطقه خاورميانه و مشكلات ناشي از آن براي ديگر كشورها از جمله بحران آوارگان سوري در اروپا گفت: تروريسم به عنوان خطري مشترك تمامي كشورهاي جهان را تهديد مي‌كند و اقدام مشترك همه كشورها براي مقابله با آن ضروري است.





تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن