تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820364281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار کارکنان دانشگاه علمی کاربردی استان با امام جمعه شهرکرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دیدار کارکنان دانشگاه علمی کاربردی استان با امام جمعه شهرکرد رییس، معاونین و کارکنان دانشگاه علمی کاربردی استان به مناسبت 18 مهرماه سال‌روز تاسیس این دانشگاه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.
۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر ساعت 20:13

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا از استان چهارمحال و بختیاری،نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در دیدار با رییس، معاونین و کارکنان دانشگاه علمی کاربردی استان که به مناسبت 18 مهرماه سال‌روز تاسیس این دانشگاه برگزار شد،  با اشاره به برگزاری کنگره دو هزار 436 شهید استان، برگزاری این گونه فعالیت‌های فرهنگی را در تقویت عزم، اراده و پیش برد اهداف نظام اسلامی موثر و مفید خواند .
حجت الاسلام و المسلمین نکونام کمک، همکاری و تمرکز همه دستگاه ها در تعمیق بخشیدن و محقق ساختن اهداف  کنگره شهدای استان را مهم و اساسی خواند و تصریح کرد: این کنگره  مان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید فرمودند به دنبال ترویج و تعمیق مفاهیم فرهنگ شهید و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و آثار شهدا و دوران دفاع مقدس در جامعه و مقابله با نقشه شوم دشمنان یعنی سست کردن اعتقادات و باورهای دینی و سیاسی در جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه متاسفانه برخی ها این هجمه و فشارهای واضح فرهنگی دشمنان را مشاهده  و درک نمی کنند اظهارکرد: اینجانب اعتقادم این است که علت این که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره شهدا بیان فرمودند که« بنده اطّلاع دارم از آنچه دارد اتّفاق مى ‌افتد؛ من دارم میبینم چه دارد اتّفاق مى ‌افتد؛» خواستند غیر مستقیم به فرمایند که خیلی‌ها این حمله و هجمه  همه ‌جانبه‌‌ى فرهنگى و اعتقادى و سیاسىِ دشمن را نمی‌بینند و نسبت به آن بی‌تفاوت هستند.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه حمله همه جانبه و دست پردشمن در عرصه فرهنگی یک واقعیت و حقیقتی انکار ناپذیراست افزود: افرادی که این هجمه دشمن را نمی بینند یا غافل هستند و یا خود را به بی تفاوتی و بی توجهی زده اند و سعی دارند با بیان برخی حرف ها و انجام کارها به گونه ای وانمدو کنند که ما هیچ گونه ضایعه فرهنگی نداریم و مسئله و مشکل اصلی کشور را در تعامل با دنیا و این گونه مسائل باید خلاصه و حل کرد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام توجه دانشگاه علمی کاربردی به مسائل فرهنگی را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در عین حال که رسالت علمی و کاربردی و پرورش نیروهای تخصصی را بر عهده دارد و در واقع  یک هدف و رسالت خاص را دنبال می کند، اما نسبت به مسئله فرهنگ بی‌تفاوت نیست و فرهنگ را در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها خود یکی از اصول اصلی می‌داند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه فرهنگ در هیچ جا به ویژدر عرصه اقتصادی و علمی نباید کم رنگ باشد، به آفت‌ها و آسیب‌های کم رنگ شدن نقش فرهنگ در عرصه‌های اقتصادی اشاره کرد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: در حال حاضر، در دنیا عرصه‌های اقتصادی فراوانی  بر روی جامعه گشوده شده است و شاهد رشد و پیشرفت‌های تخصصی چشمگیری در دنیا هستیم که همگان به آن  چشم دوخته‌اند و خیلی‌ها آروزی دارند که این تخصص ها را در درون کشورشان شکل بدهند اما متأسفانه همراه نبودن این تخصص و پیشرفت‌های اقتصادی  با مسائل فرهنگی همچون تعهد و به فراموشی سپرده شدن کرامت انسانی، ضایعه‌ها فراوانی مانند رواج بی‌عدالتی، فریب، مکروحیله، خون‌ و خون‌ریزی ظالمانه و به جان هم انداختن انسان‌ها را در جهان به ظاهر پیشرفته و به سمت تخصص پیش‌رفته به وجود آورده است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: در کنار هر تخصص و هر عرصه‌ای که برای گشایش امور اقتصادی جامعه گشوده می شود باید حتما قبل از آن همواره به مسائل فرهنگی و توأم کردن اقتصاد با فرهنگ، عدالت و خداباوری، نگاه به معنای واقعی باورمندی اعتقادی و دینی توجه ویژه صورت بگیرد؛ در غیر این صورت عرصه اقتصادی بدون این باورها نه تنها هیچ سودی ندارد، بلکه
مضرّ است.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها و کمبودها در دانشگاه علمی کابردی ، این کمبودها و کاستی ها را ناشی از «عدم وجود نگاه واحد، هماهنگ و متمرکز نسبت به همه مسائل کشور» و «سلیقه‌ای عمل کردن‌ها» دانست.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: متولیان امر به ویژه دولتمردان باید یک سمت و سوی مشخص و واحد، مطابق با منافع نظام و جامعه برای کشور داشته باشند  و همان را خط و مشی علمی و اقتصادی جامعه قرار بدهند و با جدیت به سمت آن حرکت کنند اما متاسفانه این خلاء وجود دارد و دولتمردان یز آن گونه که باید نسبت به تحقق این مهم توجه نمی کنند.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن