تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي کره شمالي براي بازگشت به مذاکرات هسته اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۴۸ب.ظ)
مقام چيني خبر داد: آمادگي کره شمالي براي بازگشت به مذاکرات هسته اي موج - نماينده چين در کره شمالي براي شرکت در مراسم سالگرد تأسيس حزب کمونيست اين کشور، از آمادگي کره شمالي براي از سرگيري مذاکرات هسته اي شش جانبه خبر داده است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از يونهاپ، ليو يونشان، پنجمين شخصيت حزب کمونيست چين که براي شرکت در مراسم هفتادمين سالگرد تأسيس حزب کارگر کره شمالي در پيونگ يانگ به سر مي برد، از آمادگي کره شمالي براي بازگشت به مذاکرات هسته اي خبر داده است.
وي تصريح کرده است: کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي، بدون اشاره به برنامه تسليجات هسته اي اين کشور، از آمادگي کشور متبوعش براي بازگشت به مذاکرات هسته اي خبر داده است.
ليو در نشست خود با رهبر کره شمالي از آمادگي پکن براي کمک به پيونگ يانگ به منظور از سر گيري مذاکرات شش جانبه هسته اي (کره جنوبي و شمالي، چين، آمريکا، ژاپن، روسيه) اين کشور خبر داد.
رهبر کره شمالي گفت: يک محيط خارجي با صلح و ثبات براي توسعه اقتصاد و بهبود معيشت مردم کره شمالي مورد نياز است.
بر اساس شواهد موجود، روابط سياسي ميان کره شمالي و چين طي سال هاي اخير به ويژه پس از آزمايش هسته اي پيونگ يانگ در سال 2013 تيره شده است.
به نظر کارشناسان، با وجود تنش هاي موجود ميان پکن-پيونگ يانگ، چين همواره يک متحد استراتژيک براي کره شمالي محسوب مي شود و تنها کشوري بود که طي جنگ دو کره براي کره شمالي نيروهاي نظامي اعزام کرد.
در حال حاضر، هيچ نشانه اي براي کنار گذاشتن فعاليت هاي هسته اي کره شمالي ديده نمي شود و اين کشور منزوي تلاش مي کند با افزايش توانايي هسته اي اش بر گستره قدرت خود بيافزايد.
همچنين تا کنون تلاش هاي ديپلماتيک بين المللي براي از سرگيري مذاکرات شش جانبه هسته اي کره شمالي بي نتيجه بوده است.
سفر يونشان به کره شمالي اولين سفر يکي از مقامات عالي رتبه حزب کمونيست چين به کره شمالي از سال 2011 تا کنون است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن