تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815551907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنترل سرطان نیازمند تشکیل اتحادیه جهانی/پیشرفت ایران مطلوب است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست متخصصان سرطان‌شناسی مطرح شد؛
کنترل سرطان نیازمند تشکیل اتحادیه جهانی/پیشرفت ایران مطلوب است

سرطان


شناسهٔ خبر: 2936825 - شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
استانها > خراسان رضوی

مشهد- تعدادی از متخصصان و اساتید دانشگاه های پزشکی جهان در هم نشست سرطان شناسی در مشهد ضمن تاکید بر ضوررت تشکیل اتحادیه جهانی برای پیشگیری از این بیماری در حمایت از دستاورد های علمیایران تاکید کردند. به گزارش خبرنگار مهر،رئیس مرکز پانکراس بیمارستان جانز هاپکینز آمریکا در این رابطه گفت: باید اتحادی جهانی برای کنترل ابتلا به سرطان باید شکل بگیرد. پروفسور «ویکس سینگ» در حاشیه کارگاه بین‌المللی آموزش اندوسونوگرافی که در بیمارستان رضوی مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به توسعه تکنولوی تشخیص این بیماری در جهان تاکید کرد: به رغم این پیشرفت ها، در روند کنترل شیوع انواع سرطان ناکام بودیم و از این حیث باید برنامه های پیشگیرانه موثرتری از سوی کشورها به اجرا درآید.  وی افزود: سرطان سالانه جان میلیون­ ها نفر را می گیرد و با توجه به شتابی که شیوع این بیماری در جهان یافته، ضرورت دارد تا اتحادی جهانی برای کنترل این روند، میان مراکز علمی و درمانی برجسته جهانی شکل بگیرد. وی ادامه داد: دلایل افزایش ابتلا به سرطان در جهان را باید در سبک زندگی مدرنی جستجو کرد که افراد انتخاب کرده اند و مبتنی بر آن تغذیه ای غلط را انتخاب کرده و به کم تحرکی دچار شده اند.

این متخصص یادآور شد: بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، بیشترین مرگ و میر به واسطه یکی از انواع سرطان، در کانادا رخ می دهد. وی با اشاره به این که نیوزلند، آمریکای شمالی و اروپا از مناطق سرطان خیز دنیا هستند؛ خاطر نشان کرد:متاسفانه شیوع این بیماری در ایران نیز در حال افزایش است. دستاوردهای پزشکی ایران در حوزه سرطان قابل‌توجه است عضو واحد گاستروانترولوژی کلینیک مایو آمریکا نیز گفت: دستاوردهای پزشکی ایران در حوزه تشخیص و درمان سرطان، قابل توجه بوده و از این حیث، ایران هم پای دیگر کشورها دانسته­ها و امکانات خود را توسعه داده است. دکتر «مایکل جی لوی» در کارگاه بین المللی آموزش اندوسونوگرافی در بیمارستان رضوی مشهد اظهار کرد: خوشبختانه این هم اندیشی علمی- آموزشی، بستر تبادل اطلاعات خوبی را فراهم آورد و نظرات کارشناسان مختلف در خصوص ابعاد این روش تشخیصی جدید را دریافت کردم. وی افزود: امکانات، شرایط پزشکی و سطح علمی ایران به طور ویژه در موضوع سرطان، از آنچه که انتظار داشتم فراتر بود و صاحب نظران این حوزه علمی با انگیزه و علاقه در این مسیر گام برمی­دارند. دکتر «جی لوی» با اشاره به اینکه اندوسونوگرافی در آینده‌ای نزدیک پیشرفت سریعی خواهد داشت، تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که تشخیص به موقع و تعیین ابعاد پیشرفت بیماری سرطان، می­تواند سیستم درمان را به درستی رهبری و به بهبود صددرصدی منجر شود.

این متخصص همچنین با اشاره به اینکه، سخنرانی­های ارائه شده در کارگاه بین المللی آموزش اندوسونوگرافی از سطح علمی بسیار مناسبی برخوردار بودند، عنوان کرد: نیاز است هر ساله کنگره و کارگاه­هایی این چنینی برای انتقال تجربیات در حوزه های مرتبط با بیماری سرطان برگزار شود و دستاوردها به طور کامل منتقل شوند تا روند پُرشتاب ابتلا به سرطان در جهان مهار شود.   برگزاری کارگاه آموزش بین المللی اندوسونوگرافی همچنین در نخستین کارگاه آموزش بین المللی اندوسونوگرافی ایران  که با حضور۷۰ متخصص گوارش در بیمارستان رضوی برگزار شد به صورت عملی و تئوری نحوه صحیح اندوسونوگرافی با حضور متخصصان داخلی و خارجی آموزش دیدند. دکتر حمیداسدزاده دبیرعلمی این برنامهدر این رابطه اظهار کرد:  در این کنگره آموزشی پزشکان متخصصی از ایران و سراسر جهان حضور با حضور ۹ پزشک بین‌المللی از اروپا و امریکا آموزش‌های لازم را فراگرفتند. وی در حاشیه مراسم اختتامیه این برنامه افزود: متخصصان با آخرین دستاوردهای روز دنیا در حوزه اندوسونگرافی آشنا شده و تکنیک­هایی اجرایی آن را در کارگاه های عملی تمرین کردند. استفاده از اندوسونوگرافی برای تشخیص سرطان لازم است دانشیار گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این رابطه گفت: رشد استفاده از اندوسونوگرافی در ایران برای بهبود روند تشخیص و نمونه برداری سرطان لازم است و این امر نیازمند همکاری متخصصان دستگاه گوارش است تا هم تجارب خود را منتقل نمایند و هم به بهبود روند بهره گیری از این روش کمک کنند. پروفسور علیرضا راسخی در حاشیه کارگاه بین المللی  آموزش اندوسونوگرافی گفت: مجهز شدن مراکز درمانی کشور به دستگاه اندوسونوگرافی، تشخیص سرطان را سریع­تر می کند و در این راستا گام مثبت و موثر، آموزش پزشکان جوان و متخصصان دستگاه گوارش است.

وی در خصوص موارد استفاده از اندوسونوگرافی گفت: از این روش تشخیصی، برای گرفتن تصویری شفاف از مجاری داخلی بدن نظیر دستگاه گوارش و ارگان های پیرامونی آن ها استفاده می شود و با آن، سرطان غدد لنفاوی شکم نیز قابل تشخیص خواهند بود. وی با اشاره به این که هم اکنون چهار مرکز درمانی در ایران مجهز به تجهیزات اندوسونوگرافی هستند، اظهار کرد: به دلیل عدم آگاهی پزشکان از این روش تشخیص و نمونه برداری، فعالیت های چشم گیری در زمینه تشخیص بیماری ها از این طریق صورت نگرفته و نیازمند توسعه دانش در این حوزه هستیم که خوشبختانه برگزاری کارگاه­های آموزشی این چنینی، این موضوع را تسهیل می کند. ایران دستاورد های مهمی در حوزه سرطان داشته است استاد دانشگاه سنت لوک بلژیک نیز گفت: با توجه به دستاوردهای مثبت علمی که ایران در حوزه تشخیص و درمان سرطان داشته است، از توسعه همکاری ها با مراکز علمی و درمانی این کشور، استقبال می کنیم. پرفسور «پیر اچ دپرز» در حاشیه کارگاه بین المللی آموزش اندوسونوگرافی بیان کرد: در موضوع درمان سرطان، هر پیشرفتی می تواند گره گشا باشد، البته به شرط آنکه این تحول به دیگر متخصصان و درمانگران در این حوزه منتقل شود تا آن را بر روی بیماران خود به کار ببندند، پس آنچه می‌تواند در مقابله با رشد پر شتاب این بیماری در جهان، عمل کند؛ همین انتقال پُرسرعت تجارب و دستاوردها در این حوزه است. وی با بیان اینکه برگزاری این کارگاه با حضور اساتید برتر حوزه اندوسونوگرافی موجب کسب علمی متعددی شده است، عنوان کرد: سطح علمی این کارگاه و سخنرانی­ها و مقالات ارائه شده در آن از حدانتظار من بالاتر بود. وی تاکید کرد: معتقدم پتانسل علمی خوبی در ایران برای انجام تحقیقات وجود دارد و از این جهت مشتاقیم تا سطح تعاملاتمان را با مراکز علمی این کشور ارتقا ببخشیم. از فعالیت های ایران حمایت می کنیم رئیس بخش آندوسکوپی بیمارستان بمبئی هند نیز گفت: با توجه به رشد سرطان در ایران، ضرورت دارد تا مختصصان بیشتری در حوزه تشخیصی اندوسونوگرافی، آموزش ببینند. دکتر «ویپولروی راتود» کارگاه بین المللی آموزش اندوسونوگرافی بیمارستان رضوی را موفق و پرثمر ارزیابی کرد و افزود: در ده سال گذشته شاهد حضور ۲۵ تا ۳۰ پزشک ایرانی در هند بودیم که آموزش های لازم را در این حوزه دریافت کردند. این کنگره بسترساز آن شد تا گروه دیگری از پزشکان در آینده نزدیک به هند بیایند و آموزش های لازم را در این حوزه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه از ایران برای توسعه دانش خود در امر درمان و تشخیص سرطان حمایت می کنیم، عنوان کرد: این کشور در یک دهه گذشته، اقدامات مجدانه ای را در جهت ارتقای دانش و امکانات درمانی خود در حوزه سرطان انجام داده است که این کارگاه بین المللی هم یک نمونه آن به شمار می آید.  شیوع بیش از پیش سرطان به دلیل به نبود سازمان حمایتگر اتفاق می افتد استادیار درمان های بالینی دپارتمان پاتولوژی و آزمایشگاه دارویی مدرسه پزشکی «دیوید گفن» آمریکا نیز در همایش سرطان شناسی با حضور اساتید داخلی و خارجی در بیمارستان رضوی بیان کرد: هر ساله آمار سرطان در سراسر دنیا به دلیل تغییر در شیوه های سبک زندگی با رشد قابل توجهی مواجه می شود. پیمان فتحی­ زاده بیان کرد: می توان برای این موضوع دلایل متعددی نظیر رشد جمعیت و افزایش سن بیان کرد اما یکی از ارزیابی ها حکایت از ان دارد که شیوع بیش از پیش سرطان به دلیل نبود سازمان حمایتگری از بیماران سرطانی اتفاق می افتد. این متخصص مقیم آمریکا با اشاره به اینکه، درمان های تیمی، بهترین نتیجه را برای بیماران حاصل کرده است خاطرنشان کرد: کمتر از ۲۰سال پیش قرار بود سازمان حمایتگری با ساختاری بین المللی در این راستا تشکیل شود، که این مهم محقق نشد اما در مجموع مراکز علمی بزرگ دنیا، ارتباطات موثری برای تبادل تجربیات خود با یکدیگر دارند و صدها نهاد مردمی حمایتگر هم از پیشرفت های علمی در این حوزه پشتیبانی می کنند. وی با بیان اینکه اندوسونوگرافی روند تشخیص بیماری سرطان و سطح پیشرفت آن در بیمار را مشخص می کند و بدون انجام عمل جراحی، روند نمونه برداری را به ثمر می رساند. پیمان فتحی­ زاده بیان کرد: این روش نمونه‌برداری، احتیاجی به جراحی و بستری شدن ندارد و توامان نمونه دقیقی را در اختیار پزشک قرار می دهد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن