تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813317801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غزه آماده حمايت از انتفاضه كرانه باختري


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: غزه آماده حمايت از انتفاضه كرانه باختري
با تشديد رويارويي بين فلسطينيان در كرانه باختري با صهيونيست‌ها،باريكه غزه ديروز شاهد راهپيمايي حمايت از انتفاضه كرانه باختري بود. اسماعيل هنيه معاون دفتر سياسي حماس گفته كه غزه براي حمايت از انتفاضه كرانه باختري آماده است.
به گزارش «جوان»، چهارمين عمليات فلسطينيان عليه صهيونيست‌ها در قدس شرقي نيز ديروز همزمان با تشديد درگيري‌ها در قدس شرقي و كرانه باختري، انجام شد. يک جوان فلسطيني در منطقه  قديمي شهر قدس موسوم به قدس شرقي، با چاقو به يک نظامي صهيونيست حمله كرده و او را زخمي کرد. نظاميان صهيونيست اين نوجوان را دستگير كردند. اين چهارمين مرتبه اي است كه فلسطينيان طي روز‌هاي اخير، با استفاده از سلاح سرد عليه صهيونيست‌ها در قدس شرقي عمليات مي كنند. هر چهار عمليات فلسطينيان به شيوه اي يكسان و در واكنش به تعرضات هفته‌هاي اخير صهيونيست‌هاي افراطي در بيت المقدس انجام شده است؛ اقدامي كه هدف آن ناامن سازي قدس شرقي براي ممانعت از تعرض صهيونيست‌هاي افراطي به بيت‌المقدس است. ساعتي بعد از اين عمليات، حماد محمدالجعبري جوان ديگر فلسطيني، با انجام عملياتي، يك صهيونيست ديگر را نيز نزديک شهرک «کريات اربع» در الخليل مجروح كرد. نظاميان صهيونيست پس از اين عمليات، در کمال خونسردي الجعبري را هدف گلوله قرار داده و به شهادت رساندند. بعد از اين عمليات، درگيري‌هاي شديدي ميان جوانان فلسطيني و نظاميان صهيونيست در نزديكي اين شهرك رخ داد. فلسطينيان همچنين از مساجد رام الله، البيره و الخليل به سوي مناطق حضور نظاميان صهيونيست تظاهرات كردند كه درگيري‌هاي شديدي بين آنها رخ داد. تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم جهاد اسلامي و فلسطين آمادگي خود را براي کمک به قدس و مسجدالاقصي اعلام کردند، «نير برکات» شهردار قدس اشغالي از اسرائيلي‌هاي ساکن در اين شهر خواسته براي مقابله با فلسطينيان، سلاح حمل كنند. روزنامه صهيونيستي هاآرتص هشدار داده كه در صورت رواج استفاده از سلاح‌هاي شخصي از طرف اسرائيلي‌ها، آنها مي توانند در هر لحظه‌اي از اسلحه‌هاي خود استفاده کنند و شمار کشته‌ها را به‌طور غيرضروري بالا برده و در نتيجه فاجعه کنوني را افزايش دهند. در شهر قدس صدها نمازگزار فلسطيني ديروز در حالي كه براي اقامه نماز صبح به سمت مسجد الاقصي در حرکت بودند با صهيونيست‌ها درگير شدند. پليس رژيم صهيونيستي روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود با توجه به ارزيابي‌هاي صورت گرفته، روز جمعه از ورود نمازگزاران مرد فلسطيني زير 50 سال به مسجدالاقصي ممانعت به عمل مي كند و براساس گزارش خبرگزاري سما،اشغالگران با استقرار گسترده در شهر قدس به وي‍ژه بخش قديمي اين شهر و اطراف آن، اين شهر را به پادگاني نظامي تبديل كردند. روز پنج‌شنبه هم نظاميان صهيونيست قصد داشتند وارد اردوگاه شعفاط در نزديکي قدس شوند تا منزل شهيد صبحي خليفه را ويران کنند ولي با جوانان اين اردوگاه درگيرشدند كه در اثر آن، دو فلسطيني شهيد و شش تن ديگر زخمي شدند. بر اساس آخرين آمار هلال احمر فلسطين، از زمان آغاز تهاجم اشغالگران و شهرک نشينان به شهروندان فلسطيني،1640 نفر زخمي شده‌اند كه 101 نفر با گلوله‌هاي جنگي، 442 نفر با گلوله‌هاي پلاستيکي،1066 نفر با گاز و 31 نفر با ضرب و شتم مجروح شده اند. هلال احمر فلسطين مجموع مجروحان فلسطيني در حوادث پنج‌شنبه و جمعه را ۳۵۱ نفر اعلام كرده و در بيمارستان‌هاي كرانه باختري، وضعيت فوق العاده اعلام شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن