تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820609824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوريه؛ زمينه همکاري ايران و روسيه در خاورميانه خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۹ب.ظ)
سردار جلالي در پاسخ به موج؛ سوريه؛ زمينه همکاري ايران و روسيه در خاورميانه خواهد بود موج- سردار جلالي با اشاره به تغيير رويکرد منفعلانه روسيه در قبال تهديدات تروريسم گفت: ايران و روسيه در موضوع سوريه داراي اشتراکات زيادي هستند که با همکاري مي توان در اين حوزه هم افزايي ايجاد کرد.
سردار جلالي، رئيس سازمان پدافند غيرعامل، در پاسخ به خبرنگار موج در مورد حضور نظامي روسيه در خاورميانه گفت: حضور روسيه در سوريه به تغييراتي منجر خواهد شد. در واقع به نظر مي رسد، روسيه نسبت به تهديدات تروريسم در دنيا عکس العمل مناسبي را انجام داده است و حالت بي طرفي خود را تغيير داده و به حضوري فعال در اين حوزه تبديل کرده است.
اين کشور در همراهي با آمريکا هم پيمان هاي خاورميانه اي خود مانند ليبي و سوريه را از دست داد. اما با در پيش گرفتن رويکرد جديد هم مبارزه با داعش و تروريسم را دنبال مي کند و هم به نوعي کمک به هم پيمان هاي سابقش را مد نظر دارد و ما فکر مي کنيم نقش جديدي که روسيه در منطقه ايفا مي کند مي تواند به تقويت نقش ايران نيز بيانجامد.
وي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد امکان همکاري ايران با روسيه در سوريه تصريح کرد: طبيعتا منافع مشترک بين کشورها همکاري ميان آنها را ايجاد مي کند و از آنجا که ما در سوريه منافع مشترک زيادي با مسکو داريم، اين همکاري شکل خواهد گرفت.
سردار جلالي در ادامه در مورد شکل اين همکاري گفت: البته اين همکاري داراي دو بعد سياسي و اجرايي دارد. بعد سياسي آن مربوط به نهادهاي بين المللي مثلا موضع گيري هاي پوتين است که بر حضور ايران در حل و فصل مناقشات منطقه اي تاکيد داشت. همچنين چون روسيه عضو ثابت شوراي امنيت و دارنده حق وتو است، مي تواند در حمايت از ما در حوزه هاي سياسي در اين نهاد بين المللي موثر باشد.
وي در رابطه با همکاري در حوزه هاي اجرايي نيز با اشاره به بحث مبارزه با تروريسم افزود: در اين زمينه هم روسيه و هم ايران به طور جداگانه داراي نقش هستند که در صورت همکاري مي توان در اين حوزه هم افزايي ايجاد کرد.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل در پايان به سوال خبرنگار موج در مورد موضوع ارسال تسليحات جمهوري اسلامي ايران به سوريه گفت: در حمايت هايي که ايران از سوريه مي کند اين مساله نيز مشخص شده و از اين رو ما بر اساس آن چهارچوب ها اقدام خواهيم کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن