تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820818325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویارویی چین و آمریکا در دریای جنوبی شدت گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پکن - ایرنا - در پی اعلام گزارشی مبنی بر اعزام ناوهای جنگی آمریکا به دریای جنوبی که به نوعی به چالش کشیدن حق حاکمیتی چین بر جزایر شنی این دریا محسوب می شود، باعث شد دولت پکن واکنش تندی نسبت به این موضوع اتخاذ کند.
به گزارش ایرنا، چین تقریبا مدعی حق مالکیت بر کل دریای جنوبی را دارد که دارای منابع غنی انرژی است و از گذرگاه های مهم کشتیرانی جهان محسوب می شود.
برخی گزارش ها از جمله گزارش نشریه فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی حاکی است که این این کشور قصد دارد ظرف دو هفته آینده کشتی های جنگی خود را به نزدیکی جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی اعزام کند.
با اینکه چین تاکنون در خصوص آزادی کشتیرانی در این مسیر مشکلی برای هیچ کشوری ایجاد نکرده اما آمریکا قصد دارد با اعزام این ناوها در نزدیکی جزیرایر شنی یاد شده، چین را به چالش بکشد.
حضور این ناو در نزدیکی جزیره ای که جزو جزایر شنی ایجاد شده توسط چین در دریای جنوبی است به این معنا تلقی می شود که آمریکا حاضر نیست مالکیت چین را بر این جزیره به رسمیت بشناسد.
چین پیشتر هشدار داده بود که کشتی های آمریکایی حق نزدیک شدن به 12 مایلی دریایی (معادل 21 کیلومتری) این جزایر را ندارند در غیر این صورت خطر رویارویی و درگیری نظامی محتمل است.
آمریکا مدعی است که این جزایر شنی ایجاد شده حق قانونی مالکیتی به چین نمی دهد و این موضع از دیدگاه واشنگتن مردود ... [ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی ]
رویارویی چین و آمریکا در دریای جنوبی شدت گرفت






جمعه ، ۱۷مهر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن