واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عليرضا رجايي در دانش?اه علوم ?زشكي اراك :افق شريعتي با افق انقلاب اسلامي كه به شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي اعتقاد دارد هماهن? بود
خبرگزاري دانشجويان ايران - مركزيسرويس :سياسي عليرضا رجايي روزنامه ن?ار و استاد دانش?اه در همايش شريعتي در دانش?اه علوم ?زشكي اراك ?فت :انديشه ايده آليستي و آرمان ?رايانه شريعتي و تاسيس فكر ديني بر اساس جمهور مردم راز زنده بودن او تا امروز است . به ?زارش خبر?زاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه مركزي رجايي در همايش شريعتي كه از سوي انجمن اسلامي دانشجويان علوم ?زشكي اراك در سالن آمفي تئاتر اين دانش?اه بر?زار شد ؛ابتدا با بيان اين نكته كه متاسفم به جاي ميهمان مدعو همايش سخنراني مي كنم افزود:شايد جاي تعجب باشد كه اين انسان با داشتن عمر كوتاه 40 سال و مطرح شدن او در كشور در طول كمتر از ان?شتان يك دست با وجودي كه او نه از قشر روحاني بود و نه ?هره علمي شاخص دانش?اهي ??ونه است كه نام او بر اذهان ماند?ار است. وي تصريح كرد : انديشه شريعتي در سايه سالهاي كودتاي 28 مرداد و 15 خرداد و محيط خانواد?ي؛ بي اعتنايي به جريان راديكال دهه 40 و نو?رايي انديشه او و شكستن انحصار تحجر و وا?س ?رايي و رهايي بخشي فكري در حوزه عمل سياسي و اجتماعي و ساختمان فكري نو?رايانه ؛از نوعي كه ?يامبران بودند, به ?ونه تفكر جنبش انقلابي ديني صدر اسلام او را نو انديش ،منتقد ،نو?راي ديني - فرهن?ي و اجتماعي مي كند . اين روزنامه ن?ار با اشاره به اثر مكتوب شريعتي " تشيع علوي و تشيع صفوي" خاطر نشان كرد : بر اساس شناختي كه از اين اثر به ما مي رسد او بدون واسطه و ناممتنع دنبال تبليغ دين علوي است نوعي كه مختص خود است و ?اه در برخورد با اين انديشه در بين دو قشر مذهبي و غير مذهبي مورد انتقاد قرار مي ?يرد . وي با طرح اين سئوال كه ??ونه است شريعتي در فضاي دانش?اهي و طبقه حاكم جلوه مي كند افزود :وجود ساختار دست نخورده فكري ايران ؛ قرائت جديد شريعتي در بين قرائت متحجرانه و ?اسخ?ويي شريعتي به احساسات ديني باعث شده بود او براي دانشجويان دانش?اهها كه زمينه ديني داشتند سخنراني هايش جذاب شود و از سوي دي?ر در بين ا?وزسيون نيز با وجود ديد?اههاي شريعتي كه ?اه مخالفت روحانيت را همراه داشت جذاب باشد. او به تلفيق سه ?انه اسلاميات ؛ اجتماعيات و كويريات (نيايش)در نزد شريعتي اشاره كرد و ?فت : شريعتي اولويت در اين تلفيق را به كويريات يا نيايش ها مي داد همان طور كه در تلفيق سه ?انه عرفان برابري و آزادي اولويت را به عرفان مي داد و اينجاست كه او نوعي بيكران?ي روح وصف نا?ذير را در خود تداعي مي كرد و در نسوج انديشه ديني نفوذ داشت و اين هم عاملي مضاعف بر جلوه كردن شريعتي در نزد حامعه بود . اين استاد دانش?اه در ?ايان به تاثير شريعتي بر انقلاب اسلامي اشاره كرد و?فت : افق شريعتي با افق انقلاب اسلامي كه به شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي اعتقاد دارد هماهن? بود ؛ او با تفكر نو?رايانه ديني خود با افق انقلاب همراه بود , انديشه او ايده آليستي و آرمان ?رايانه بود او به تاسيس فكر ديني بر اساس جمهور مردم اعتقاد داشت و اين است راز زنده بودن او تا امروز . كد خبر ن?ار: 10070 انتهاي پيام
دوشنبه 6 خرداد 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ايسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 421]