تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820615581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبيين فلسفه عاشورا از جنبه هاي سياسي و فرهنگي در جامعه/هيأت هاي عزاداري بدون مجوز جمع آوري شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۳۴ق.ظ)
رئيس شوراي فرهنگ عمومي صومعه سرا خواستار شد؛ تبيين فلسفه عاشورا از جنبه هاي سياسي و فرهنگي در جامعه/هيأت هاي عزاداري بدون مجوز جمع آوري شوند موج - صومعه سرا - رئيس شوراي فرهنگ عمومي صومعه سرا خواستار تبيين فلسفه عاشورا از جنبه هاي سياسي و فرهنگي در دستور کار اين شورا شد.
به گزارش خبرگزاري موج از صومعه سرا، جلسه شوراي فرهنگ عمومي صومعه سرا با موضوع عاشورا و خرافه پرستي، در دفتر امام جمعه اين شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام صديقي، امام جمعه صومعه سرا در اين جلسه گفت: امروزه تأثير قيام عاشورا بر حرکت هاي حق طلبانه جوامع اسلامي؛ خصوصاً جمهوري اسلامي ايران که کانون توجه جوامع و کشورهاي ديگر است، بر هيچ کس پوشيده نيست.
وي با بيان اينکه تبيين فلسفه عاشورا از جنبه هاي سياسي و فرهنگي بايستي بيشتر در دستور کار قرار گيرد، افزود: بدين وسيله نسل حاضر تنها راه نجات از سيطره فرهنگ غرب و فرقه گرايي و عرفان هاي کاذب را در همين فرهنگ جستجو خواهند نمود.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي صومعه سرا اظهار کرد: دسته ها و حرکت هاي عمومي خودجوش که به عشق حضرت اباعبدالله (ع) در ماه محرم فضاي معنوي خاصي در جامعه حاکم مي کنند، نمادي از شعور و آگاهي اسلامي است که هر ساله در اين ماه روحيه انقلابي خود را در اين گونه محافل با درس گرفتن از مکتب اسلام و با مرور قيام عاشورا تقويت مي نمايند.
حجت الاسلام صديقي ادامه داد: اين امر باعث مي شود تا استکبار و معاندين اسلام و انقلاب به ناکامي خود از جلوگيري ترويج فرهنگ ناب اسلامي در منطقه و دنيا واقف شوند.
هيأت هاي عزاداري بدون مجوز جمع آوري شوند
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان صومعه سرا نيز در اين جلسه؛ در راستاي پاسداشت فرهنگ عاشورايي از شوراي تأمين شهرستان خواست تا نسبت به جمع آوري، هدايت و معرفي هيأت هاي بدون مجوز و غيررسمي قبل از شروع دهه اول ماه محرم که آبشخور آنها فرهنگ غربي و اسلام انگليسي است اقدام و اهتمام نمايد.
سيد محمود رزمگير، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان صومعه سرا نيز در اين جلسه تأکيد کرد: با توجه به وجود فرهنگ بد خرافه يا شيطان پرستي لازم است که صداوسيما با دقت بيشتر هنگام پخش برنامه هاي تصويري از پخش کارتون، فيلم و... که نماد يک چشم دارند جلوگيري نمايد.
دبير شوراي فرهنگ عمومي صومعه سرا از رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خواست با دعوت کردن از اساتيد متخصص حوزه و دانشگاه به جهت درست و تخصصي بيان نمودن عاشوراي حسين عليه السلام و فرهنگ اسلامي در مساجد و هيأت هاي مذهبي اقدام نموده تا بعضاً نوجوان و جواناني که بد راهنمايي شده اند در پاسداشت قيام عاشور، به اصل موضوع عاشورا و فرهنگ اسلام ناب محمدي واقف شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن