تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814692004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم گراميداشت روحانيون جانباخته فاجعه منا در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۴ (۸:۵۴ق.ظ)
مراسم گراميداشت روحانيون جانباخته فاجعه منا در قم برگزار شد موج - قم - مراسم گراميداشت ياد و خاطره روحانيون جانباخته فاجعه منا با حضور علما و اساتيد حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، طي سخناني در مراسم بزرگداشت روحانيون جان باخته در فاجعه منا که با حضور علما و اساتيد حوزوي و نيز آحاد مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد، عضو هيأت علمي جامعه المصطفي العالميه، با اشاره به رفتن به حج بهترين و بالاترين هجرت در راه خدا به شمار مي رود، گفت: حاجيان مظلوم ما براي رضاي خدا به اين مراسم باشکوه رفتند و ثواب و اجر بالايي در نزد پروردگار رفتند و آمرزيده شده به ديدار معبود شتافتند.
وي همچنين افزود: اجر آن ها مستقيم بر عهده خداست، به خصوص کساني که اهل علم بودند؛ البته همه زايران جانباخته در اين حادثه عزيز و از ضيوف الرحمان هستند؛ اما کساني که اهل علم بودند جايگاه ويژه تري دارند، چرا که آنان در تعليم و تعلم بودند و براي آموزش احکام حج به اين سفر رفته بودند.
حجت الاسلام و المسلمين رستم نژاد با بيان اين که براي اين ها بر اساس کلام قرآن درجات معنوي بالايي وجود دارد، گفت: اميدواريم که به عنايت الهي مفقودين اين حادثه پيدا شده و سالم به خانواده هاي خود بازگردند به خصوص دانشمند بزرگوار و انسان مهذب و اهل قلم و بيان حجت الاسلام و المسلمين مسلم قلي پور که ان شاء الله در صحت و سلامت باشند.
وي با اشاره به اين که امسال در مراسم حج و منا بوده است، گفت: امسال واقعاً سرزمين منا به صحراي کربلا تبديل شده بود و بسياري از حاجياني که در لابلاي جمعيت گير افتاده بودند بر اثر تشنگي و بي توجهي کامل نيروي هاي سعودي جان باختند.
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه با بيان اين که اين حادثه داراي درس ها و عبرت هاي بسياري است، خاطرنشان کرد: يکي از مسايل مهم و قابل پيگيري اين است که ما بايد بر اثر اين حادثه، رسوايي آل سعود را فرياد زده و به همه جهان نشان دهيم.
حجت الاسلام و المسلمين رستم نژاد همچنين گفت: حتي کساني که تا ديروز دنباله رو حکام سعودي بوده و آنان را خادم الحرمين خطاب مي کردند بر اثر اين فاجعه آبروي اين ها رفت و در حال حاضر به تدريج مشروعيت اين خاندان و مذهب دروغين و خودساخته وهابيت آشکار شده است.
وي با اشاره به خصوصمت آل سعود با انقلاب اسلامي ايران تصريح کرد: از همان روز اول پيروزي انقلاب اين ها ماموريت داشتند در برابر نور هدايتگرانه انقلاب اسلامي بايستند و هر کاري از دستشان برآمد را انجام دادند، اما در نهايت ناکام ماندند.
اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: اين ها جنايات خود را با فتواهاي دروغين مي خواهند بپوشانند و استکبار جهاني همواره از آن ها حمايت به عمل آورده اند و همين ها بودند که با حمايت استکبار، جريان هاي تکفيري را در جاي جاي جهان اسلام شکل دادند و ويروس خطرناک وهابيت را منتشر کردند.
وي با بيان اين که امروز دست پرورده وهابيت به نام داعش در عراق و سوريه جنايت آفريني مي کند، گفت: اين حادثه منا بهترين فرصت در اختيار مسلمين است که چهره کريه وهابيت و آل سعود را به دنيا نشان دهند.
حجت الاسلام و المسلمين رستم نژاد گفت: سران آل سعود تا ديروز نمي خواستند اصلاً تقصير خود را بپذيرند و فرافکني عليه ايران و جاهاي ديگر مي کردند هر چند از بيان يک عذرخواهي طفره رفتند .
وي تاکيد کرد: در اين قضيه هم مي خواستند دروغ بگويند؛ اما نهيب مقتدرانه و حيدرانه رهبر فرزانه انقلاب هم اين ها را سرجايشان نشاند و هم اين که باعث گشوده شدن زبان اعتراض ديگر کشورهاي اسلامي شد.
عضو هيأت علمي جامعه المصطفي گفت: نهيب رهبر مقام معظم رهبري همچنين به برخي عناصر داخلي هم نشان داد که هميشه با ملاحظه و التماس و سلام و صلوات نمي شود کار را جلو برد و در برابر اين انسان هاي جنايت کار ، متکبر و دروغگو بايد با قاطعيت سخن گفت کما اين که تا حدي سران سعودي پس از هشدار رهبري عقب نشيني کردند.
حجت الاسلام و المسلمين رستم نژاد با بيان اين که حادثه منا بهترين فرصت است براي اين که ما چهره کريه وهابيت را به دنيا نشان دهيم، تصريح کرد: عزيزان و بزرگان بسياري در اين فاجعه از ما گرفته شد و لذا مطالبه گري نسبت به جنايات آل سعود، حق مسلم ماست و نبايد از آن کوتاه بياييم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن