تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820345911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیوید کامرون: ما از مخالفان قانونی دولت سوریه حمایت می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دیوید کامرون: ما از مخالفان قانونی دولت سوریه حمایت می کنیم


نخست وزیر انگلیس گفت این کشور از مخالفان قانونی دولت سوریه حمایت می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در رابطه با مسئله مهاجرت، تحولات سوریه و دیگر مسائل با مجری شبکه تلویزیونی «کانال چهار» انگلیس گفتگو کرد. کامرون در ابتدای مصاحبه خود با «جان اسنو» مجری شبکه به مسئله مهاجرت اشاره کرد و گفت:« کسانی که به اینجا می آیند، به لحاظ اقتصادی سازنده هستند؛ بسیاری از آنها کار می کنند و در (بهبود اقتصاد) سهم دارند. بنابراین ما باید به همه استدلال های اقتصادی درباره مسئله مهاجرت توجه داشته باشیم. ما باید این مسئله را که گاه نخبگان حاضر به پذیرفتن آن نیستند، بپذیریم که مهاجرت گسترده نیروی انسانی آموزش ندیده و فاقد مهارت می تواند به کاهش یا پایین نگه داشتن سطح دستمزها منجر شود. این مسئله نیز می تواند روی برخی اقشار فقیر، اما بسیار کوشا در کشور تأثیر (مثبت) داشته باشد. بنابراین، اینجا باید دو هدف را مد نظر داشته باشیم: نخست اینکه نظام تأمین اجتماعی را اصلاح کنیم تا ناخوداگاه زمینه جذب بیش از حد مهاجران به انگلیس را فراهم نکنیم، اما باید به مردم خودمان در انگلیس نیز مهارت های لازم را آموزش دهیم.
مجری شبکه گفت شما با چالش های بسیاری در عرصه داخلی و بین المللی روبرو هستید؛ بگذارید مسئله سوریه را بررسی کنیم، مشکل عراق این بود که برای زمان بعد از برکناری صدام، برنامه ریزی نشده بود. در لیبی نیز که شما (دولت انگلیس) در حل بحران آن مشارکت داشتید، برای دوران بعد از سرنگونی قذافی برنامه ای وجود نداشت. اکنون برنامه شما برای زمانیکه بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) برکنار شده است، چیست؟
کامرون پاسخ داد ابتدا باید بگویم ما برای لیبی برنامه داشتیم، اما این برنامه موفقیت آمیز نبود. دولتی در لیبی وجود داشت که ما برای کمک به آن، تلاش زیادی کردیم، اما این دولت دوام نداشت. اکنون نیز برنامه ما در سوریه این است: ما به دولتی نیاز داریم که نماینده همه مردم این کشور باشد؛ البته در این دولت، اشخاصی باید در رأس کار باشند که به علوی ها اطمینان دهند آنها نیز در آینده سوریه سهم خواهند داشت. ما با هم پیمانان خود همکاری داریم و در گذشته نیز تلاش کرده ایم با روسیه، ایران و سایرین همکاری کنیم؛ اکنون نیز دوباره باید تلاش کنیم تا گروهی را برای هدایت امور سوریه شناسایی کنیم و ساختاری داشته باشیم که در آن اهل تسنن، مسیحیان، علوی ها و کردها همه احساس کنند به نحو شایسته به مسائل آنها در سوریه رسیدگی می شود. در غیر این صورت، هر کار دیگری، مشکل سوریه را در بلند مدت حل نخواهد کرد. در عین حال، باید همه توان خود را برای تضعیف و نابود کردن داعش به کار گیریم، زیرا آنها مستقیماً تهدیدی برای ما به شمار می روند.

مجری شبکه چهار انگلیس گفت برای مردم عجیب است که ما از جبهه النصره که روابط نزدیک با القاعده دارد، حمایت می کنیم. این طور نیست؟
کامرون پاسخ داد ما از جبهه النصره حمایت نمی‌کنیم، بلکه از ارتش آزاد سوریه و مخالفان قانونی دولت سوریه پشتیبانی می کنیم. ما از جبهه النصره و هیچ یک از دیگر گروه های تندرو پشتیبانی نمی کنیم، زیرا این به سود ما نیست. من این را نمی‌پذیریم که همه مخالفان بشار اسد، جزء یکی از دو گروه داعش یا جبهه النصره هستند. هزاران نفر وجود دارند که خواستار تغییرات صلح آمیز و دموکراتیک در سوریه هستند و ما از همین اشخاص حمایت می کنیم.

جان اسنو گفت از شما خواسته شد برای نوجوان هفده ساله ای که در چهارده سالگی دستگیر شده است و اکنون قرار است اعدام و به صلیب کشیده شود، نزد مقامات عربستان سعودی وساطت کنید. آیا شما چنین کاری کرده اید؟
کامرون پاسخ داد ما این موضوع را مطرح کردیم. شخصاً این مسئله را عنوان نکردم، اما وزیر امور خارجه و سفارت ما این مسئله را به شیوه مناسب مطرح کرده است. من نیز به دنبال فرصت مناسبی هستم تا خودم نیز مسئله را (با مقامات عربستان) در میان بگذارم. با وجود این، ما با حکم اعدام در هر جایی مخالف هستیم و در همه مراوده های بین المللی خود این موضوع را قید می کنیم.
مجری شبکه گفت این عجیب است، زیرا ما در ماه نوامبر با سعودی ها به توافق رسیدیم که از عضویت آنها در شورای حقوق بشر سازمان ملل حمایت کنیم، مشروط بر اینکه آنها نیز از ما پشتیبانی کنند. آیا این اقدام (برای عضویت در شورای حقوق بشر) از جانب رژیم (عربستان) که جزء بزرگترین حکومت های نقض کننده حقوق بشر در دنیا به شمار می رود، ناخوشایند نیست؟
کامرون پاسخ داد عربستان یکی از اعضای سازمان ملل است. ما نیز کاملاً درباره شیوه های مجازات معمول در عربستان، حکم اعدام و اینگونه مسائل با مقامات عربستان اختلاف نظر داریم. ما با عربستان روابط داریم؛ می خواهید بدانید چرا، به شما خواهم گفت: زیرا ما از آنها اطلاعات امنیتی مهم دریافت می کنیم که امنیت ما را تأمین می کند.
مجری شبکه گفت آقای نخست وزیر، از کجا می دانید که برخی عناصر در بین روحانیون عربستان یا تندروهای وهابی این کشور در تشویق و ساماندهی داعش و همان افرادی که ما قصد داریم آنها را شکست دهیم، مشارکت ندارند؟
کامرون گفت سؤال شما بسیار مهم است؛ اما علت رابطه ما با عربستان، امنیت ملی خود انگلیس است. می توانم نمونه ای را از دوره نخست وزیری خودم برای شما بازگو کنم که در آن به واسطه دریافت اطلاعات از عربستان، توانستیم از انفجار بالقوه یک بمب در انگلیس جلوگیری کنیم. بنابراین، برایم ساده تر است که در برنامه شما بگویم من هیچ ارتباطی با مقامات عربستان ندارم، اما امنیت ملی انگلیس و مردم کشورمان برایم در اولویت قرار دارد. در پاسخ به سؤال دوم شما باید بگویم خود عربستان، پیشینه خوبی در اصلاح کسانی دارد که به تروریست های جهاد طلب و بنیادگرا تبدیل شده اند. آیا ما به اندازه کافی برای ایجاد نسخه ای از دین اسلام تلاش کرده ایم  که صلح و رواداری را ترویج کند، به هیچ شیوه ای تنفر از دیگر مذاهب را تبلیغ نکند، یهودیان را شیطانی جلوه ندهد و پشتوانه ای برای افراطی گری در دنیا نباشد؟ ما باید در این زمینه اقدامات به مراتب بیشتری را چه داخل کشورمان و چه در گفتگو و تعامل با سایر کشورها از جمله عربستان، انجام دهیم و من نیز این فرآیند را آغاز کرده ام.
کامرون در پاسخ به این سؤال که آیا قصد دارید بازنشسته شوید، گفت من به دوره پنج ساله آتی (نخست وزیری) چشم دوخته ام.


چهار شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن