تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801704602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمينه‌هاي مشترک سرمايه‌گذاري ايران و ژاپن اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۳۹ب.ظ)
از سوي رئيس سازمان توسعه تجارت زمينه‌هاي مشترک سرمايه‌گذاري ايران و ژاپن اعلام شد موج-رئيس سازمان توسعه تجارت در نشست تجاري هيات ايران با ژاپن، توليد خودرو و قطعات مربوطه، خودروهاي آشنا با محيط زيست، خودروهاي هيبريدي و برقي را از زمينه‌هاي مناسب براي سرمايه‌گذاري مشترک ايران و ژاپن عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، ولي‌الله افخمي‌راد، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در نشست تجاري هيات ايران با ژاپن، معدن و صنايع معدني را از جمله اولويت‌هاي توسعه سرمايه‌گذاري در ايران دانست و تاکيد کرد: ايران کشور وسيعي است که در زمينه‌ شبکه ريلي داخلي و تراموا فعاليت‌هاي ارزشمندي انجام داده ضمن اين‌که در زمينه‌ ساخت بنادر و تأمين تجهيزات بندري نيز علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري است.
وي افزود: ژاپن در بخش محيط زيست توسعه خوبي داشته و ما نيز نيازمند همکاري در اين زمينه هستيم.
رئيس کل سازمان توسعه تجارت خطاب به هيات ژاپني گفت: بدون شک در توسعه بازار سهم قابل توجهي را از آن خود خواهيد کرد و ايران نيز در زمينه‌ نانوفناوري و ساير فناوري‌ها زمينه‌هاي بسيار مساعدي براي همکاري با ژاپن دارد.
افخمي راد اظهار کرد: ايران نمي‌خواهد تنها مصرف‌کننده کالاهاي ديگر کشورها باشد، بلکه مي‌خواهد در زمينه‌ توليدات مشترک نيز با خارجي‌ها همکاري کند و در يک بازار 400 ميليوني کشورهاي اطراف کالاهاي توليدي خود را عرضه کند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در بخشي از سخنان خود اظهار کرد: حجم تجارت ايران و ژاپن در سال‌هاي اخير به دليل تحريم‌ها کاهش يافته و در سال 2014 به حدود 200 ميليون دلار رسيده است و با توجه به اين‌که ژاپن از کشورمان نفت خريداري مي‌کند، چنانچه بهاي نفت را به مبادلات تجاري دو کشور اضافه کنيم رقم شش ميليارد دلاري حاصل خواهد شد.
وي خطاب به هيات ژاپني ادامه داد: ايران را تنها به عنوان يک بازار مصرف نگاه نکنيد، بلکه اين بازار ويژگي‌هاي متفاوتي از جمله نيروي انساني متخصص، منابع طبيعي ارزشمند، انرژي و غيره را نسبت به ساير کشورها داراست.
افخمي‌راد اظهار کرد: شرايطي که بعد از امضاي توافق‌نامه به وجود آمده براي اقتصاد ايران آينده مطلوبي را رقم زده است که در اين ميان ژاپن نيز مانند ساير کشورها نيز بايد براي توسعه تجارت با ايران گام برداد.
رئيس کل سازمان توسعه تجارت در عين حال بيان کرد: در حوزه صنايع هايتک و نانوتکنولوژي در سال‌هاي تحريم پيشرفت‌هاي خوبي داشتيم که در اين ميان اولويت ما براي بعد از تحريم حمايت از سرمايه‌گذاري مستقيم خصوصي با مشارکت ايراني‌هاست.
افخمي راد گفت: با استقرار دولت يازدهم و انجام مذاکرات هسته‌اي زمينه براي افزايش حجم تجارت فراهم شده است.
رئيس سازمان توسعه تجارت به نقش تحريم‌ها در اقتصاد ايران اشاره کرد و گفت: علي‌رغم اين تحريم، کشورمان توانست براساس دکترين «ما مي‌توانيم» اقدامات ارزشمندي را انجام دهد و بسياري از نيازمندي‌هاي خود را با تکيه بر توان داخلي تأمين کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن