تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809700524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره‌برداري از نيروگاه 14 مگاواتي «خضرا» در کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۵ب.ظ)
با حضور معاون وزير نيرو انجام شد؛ بهره‌برداري از نيروگاه 14 مگاواتي «خضرا» در کرمان موج - بهره‌برداري از نيروگاه 14 مگاواتي توليد پراکنده خضرا با حضور معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي و استاندار کرمان آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، آيين بهره‌برداري از نيروگاه توليد پراکنده (توليد هم‌زمان برق و حرارت) شهرک صنعتي خضرا با حضور هوشنگ فلاحتيان، معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي، عليرضا رزم‌حسيني، استاندار کرمان، علي‌اصغر نصرالهي، مدير عامل شرکت برق منطقه‌اي کرمان و شماري از مسوولان استاني برگزار شد.
در اين آيين، فلاحتيان طي سخناني به وضعيت فعلي توليد نيروي برق در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو نيروگاه بزرگ در سطح استان داريم که برق منطقه را تأمين مي‌کنند؛ يکي نيروگاه سيکل ترکيبي کرمان که در تابستان امسال توانست 1600 مگاوات توليد کند، در کهنوج هم موفق شديم دو واحد 160 مگاوات مگاواتي و در مجموع 324 مگاوات را وارد مدار کنيم و هم‌اکنون ظرفيت اسمي نيروگاه‌هاي کرمان 2300 مگاوات است.
وي ادامه داد: حرکت‌هاي زيربنايي بسيار زيادي در استان کرمان در حال انجام است و اميدواريم قبل از پيک‌بار امسال 160 مگاوات بخش بخار به نيروگاه کهنوج نيز به توليد استان اضافه کنيم.
فلاحتيان علت اصلي حضور در استان را پيگيري براي ايمن کردن شبکه در سال آينده دانست و گفت: دو اتفاق بزرگ ديگر که در استان در بخش برق در حال اتفاق است؛ يکي نيروگاه سيکل ترکيبي «سيرجان» با ظرفيت 500 مگاوات که براساس زمان‌بندي مورد توافق اولين واحد آن در خرداد سال آينده و واحد دوم آن در تيرماه و واحد بخار آن خرداد سال 96 به مدار وارد شود و ديگري پروژه نيروگاه «گل‌گوهر» که تا امسال 335 مگاوات به توليد اضافه مي‌شود.
وي افزود: با توجه به مدار آمدن نيروگاه‌هاي سيرجان و بخش بخار نيروگاه کهنوج 1160 مگاوات به توليد استان کرمان اضافه خواهد شد و ظرفيت توليد استان 50 درصد افزايش مي‌يابد؛ تلاش بر اين است که به تدريج توليد برق استان کرمان به 4000 مگاوات برسد.
وي در خصوص ساخت نيروگاه‌هاي بزرگ گفت: سرمايه‌گذاران اندکي براي سرمايه‌گذاري در چنين نيروگاه‌هايي نياز به سرمايه‌گذاري بسيار بالاست وجود دارد و در خصوص نيروگاه‌هاي مقياس کوچک، دستورالعمل‌هايي تدوين شده و اختيارات را به مديران عامل شرکت برق منطقه‌اي کشور تفويض کرده‌ايم و همچنين سامانه‌هايي براي افراد متمايل به سرمايه‌گذاري ايجاد کرده‌ايم تا از فرصت‌هاي قانوني آن استفاده کند.
وي افزود: به نيروگاه‌هايي با ظرفيت کمتر از 25 مگاوات که نيروگاه‌هاي مقياس کوچک گفته مي‌شود، تا 5 سال گاز به صورت مجاني داده مي‌شود و خريد نيروي توليدي آن‌ها تضميني است و مصوبه‌اي قرار است ارائه شود که با اين نوع نيروگاه‌ها مانند؛ نيروگاه‌هاي دولتي رفتار شود.
وي افزود: مزيت ديگر اين نوع نيروگاه‌ها براي سرمايه‌گذاران در اين است که نياز به سرمايه در گردش ندارند؛ به عنوان مثال نيروگاه با سرمايه‌گذاري حدود 30 ميليارد ايجاد مي‌شود و نياز به سرمايه در گردش هم ندارد و تقاضا براي مصرف هم وجود دارد.
فلاحتيان در ادامه گفت: اين نوع نيروگاه از نظر پدافند عامل بسيار مهم هستند در زمان بحران نقش بسيار مهمي خواهند داشت و شهرک‌هاي صنعتي با وجود چنين نيروگاه‌هايي به راحتي مي‌توانند به فعاليت خود ادامه دهند، تلفات برق را کاهش مي‌دهند و متوسط راندمان نيروگاه‌هاي کشور را افزايش خواهند داد.
وي همچنين افزود: در حالي که پيک‌بار سال گذشته 4660 مگاوات بوده است، پيک‌بار امسال به 50 هزار و 177 رسيد؛ طبق برنامه هر سال بايد 5000 مگاوات نيروگاه جديد ايجاد شود تا جوابگوي پيک‌بار باشد و بايد شرايطي ايجاد شود که هيچ صنعتي بدون برق نماند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن