تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814674384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سد گتوند بايد تخريب شود/ توقف ساخت کاخ ايرانيان در دشت الوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۵۲ب.ظ)
سد گتوند بايد تخريب شود/ توقف ساخت کاخ ايرانيان در دشت الوند موج - معاون طبيعي سازمان محيط زيست از اعاده فسيل هاي ببر دندان خنجري، زرافه و کرگدن از آمريکا خبر داد و افزود: اين فسيل ها که مربوط به دوران کهن زمين شناسي هستند در مراغه کشف شده و براي مطالعات در سال 54 تا 55 به آمريکا فرستاده شده بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، فرهاد دبيري معاون طبيعي سازمان محيط زيست از به کارگيري ان جي او هاي شکارچيان شناخته شده و کارشناسان براي سرشماري حيات وحش در مناطق تحت حفاظت اين سازمان خبر داد و گفت: آمارهاي سالهاي گذشته در مورد سرشماري حيات وحش به دليل نبود نيروي کافي و امکانات لازم مبهم است و مي خواهيم با بسيج کردن نيروهاي مردمي سرشماري دقيق تري انجام دهيم.
وي به درخواست استرداد فسيل هاي شناسايي شده در مراغه که در حال حاضر در آمريکا نگهداري مي شوند اشاره کرد و افزود: سال گذشته در دادگاه لاهه درخواستي تنظيم شده و به زودي فسيل هاي کشف شده در مراغه که براي انجام مطالعات به ايالات متحده فرستاده شده بودند به کشورمان بازپس فرستاده مي شوند.
دبيري به اجراي طرح قروق هاي اختصاصي اشاره کرد و گفت: اين قروق ها محدوده هاي بکري هستند که توسط يک شخص حقيقي نگهداري مي شوند و فرد اجازه نگهداري حيوانات، تکثير و پرورش آنها را دارد.
وي در ادامه تصريح کرد: فلسفه راه اندازي قروق هاي اختصاصي کاهش فشار بر مناطق چهارگانه حفاظتي است و ما از اين قروق ها چشم داشت مالي نداريم.
وي اظهار کرد: در حال حاضر حدود 800 هزار نفر شکارچي در کشور وجود دارند و در حال حاضر بيش از يک ميليون اسلحه مجاز و به همين ميزان اسلحه غيرمجاز در دست مردم است.
وي با بيان اين که برنامه اي براي تعيين ميزان تخريب، تجاوز و تصرف اراضي در مناطق چهارگانه تحت مديريت سازمان محيط زيست دارد، اظهار کرد: با کمک سازمان بازرسي کل کشور و سازمان جنگل ها در حال تهيه ميزان تصرفات و تجاوزها هستيم.
در ادامه اين نشست علي تيموري مديرکل دفتر صيد و شکار سازمان محيط زيست از کاهش وسعت آتش سوزي ها در پنج ماهه نخست سال 94 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: برگزاري مانور آتش سوزي در 15 استان کشور، تشکيل ستاد واکنش سريع اطفاي حريق و تجهيز انفرادي محيط بانان کشور به وسايل اطفاي حريق از جمله اقدامات اين سازمان براي کاهش آتش سوزي ها بوده است.
به گفته وي؛ دولت امسال هشت ميلياردتومان براي اطفاي حريق تخصيص داده و همچنين به امضاي تفاهم نامه اي با وزارت دفاع استفاده از صنعت هوايي در زمان آتش سوزي ها براي تمامي استان هاي کشور بدون هزينه خواهد بود.
حميد گشتاسپ ميگوني مديرکل دفتر زيستگاه هاي اين سازمان نيز سد گتوند را نمونه ارزيابي نامتوازن توسعه در کشور است و تصريح کرد: راه حل هاي مختلفي براي حل معضل ايجاد شده در سد گتوند پيشنهاد شده اما به نظر من بهترين راه تخريب اين سد است.
وي در خصوص ساخت کاخ ايرانيان در منطقه حفاظت شده ارژن گفت: پرونده قضايي براي اين ساخت و ساز غير مجاز تشکيل شده و دادگاه به توقف ساخت اين مجموعه نظر داده است.
وي بيان کرد: ساخت و ساز در مناطق حفاظت شده هر چند از مستثنيات هم باشد بايد با نظر سازمان محيط زيست انجام گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن