تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806897911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باقرزاده: سواد بدیهی ترین حق انسانی و اولیه افراد جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: باقرزاده: سواد بدیهی ترین حق انسانی و اولیه افراد جامعه است رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سواد بدیهی ترین حق انسانی و اولیه افراد جامعه است .
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۵ مهر ساعت 10:25

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، علی باقرزاده درگردهمایی دوروزه کارشناسان سنجش سوادآموزی استا ن های کشور که درمرکز آموزشی رفاهی شهید سعیدی مشهد در حال برگزاری است اظهارکرد: آنچه در طرح ها وبرنامه هاوفعالیت های  سوادآموزی  اهمیت فراوان دارد خود سوادآموز است وبراین اساس سامانه ی اطلاعات سوادآموزی راه اندازی شده است. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تاکید براستفاده کامل استان ها از ظرفیت سامانه سوادآموزی  تصریح کرد : سامانه سوادآموزی از ابزارهایی است که در جهت تجمیع اطلاعات سوادآموزان کشورتهیه شده ودرکوتاه ترین زمان وضعیت سواد ثبت شده افراد که از بانک های اطلاعاتی مختلف گردآمده را برای کاربران ادارات سوادآموزی مشخص می کند.
 
وی تمرکز بر آموزش های رسمی ودانشگاهی به عنوان مبنای سواد را از چالش های حوزه سوادآموزی برشمرد وگفت : در تمام دنیا وقتی از آموزش صحبت می شود منظور آموزش های فراگیر در سطح جامعه است ودرکشور ما علی رغم وجود افراد بی سواد موضوع سواد پایه و پذیرش اهمیت آن به عنوان یک چالش در سطح مدیران اجرایی همچنان مطرح است.
 
باقرزاده عدم شناخت اهداف سوادآموزی را از دیگر مشکلات این حوزه در حیطه دست اندرکاران وکارشناسان برشمرد و بر بازشناسی مبانی واهمیت موضوع کار سواد آموزی تاکید کرد.
 
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه سواد را بدیهی ترین حق انسانی و اولیه افراد در جامعه و از وظایف دولت عنوان نمود و گفت : بزرگترین موهبت الهی عقل است وزمانی تجلی می یابد که فرد باسواد بوده وزمینه ی یادگیری جدید وجود داشته باشد و برپایه سواد زندگی انسان جهت یافته ومشارکت مردم افزایش یافته وفرهنگ سکوت وخاموشی که که موجب آسیب رسیدن به یک تمدن می شود رنگ می بازد.
 
باقر زاده حس ناتوانی وچالش های اجتماعی ومشکلات فردی وکندی جریان توسعه ی پایداروانسانی در حوزه های محیط زیست، اقتصاد ،صنعت وتکنولوژی  وتاثیرمنفی بررشد متعادل شاخص های آموزش،سلامت ورفاه  درحوزه توسعه ی انسانی را ازدیگر ابعاد اثرگذار بی سوادی برسرنوشت افراد وجامعه عنوان کرد.
 
وی شناسایی وجذب افراد بی سواد وکم سواد را آسیب زاترین قسمت درجامعه هدف سوادآموزی عنوان کرد و افزود: بردقت وظرافت در شناسایی وجذب وارائه آموزش مهارت های  پایه وزمینه سازی یادگیری مداوم ومادام العمر ، ماموریت مهم سازمان نهضت سوادآموزی استکه با جدیت پیگیری می شود .
 
باقرزاده خاطرنشان کرد : درک انتفاع وتاثیر سوادآموزی ونهادهای مرتبط ، ایجادحس اعتماد به نفس وخودباوری در فرد بر اثر سوادآموزی، شناخت جامعه هدف ؛ شرایط و ویژگی ها وتهیه و تدوین محتوای متناسب با نیاز مخاطبان ومبتنی بر روش وتکنولوژی آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی از مواردی است که باید با همت ارکان مختلف آموزش و پرورش مدیریت شود .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن