تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814711989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از اهداف طرح تعالی مدرسه ، کیفیت بخشی و استاندارد سازی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول آموزش و پرورش: از اهداف طرح تعالی مدرسه ، کیفیت بخشی و استاندارد سازی است مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت بخشی و استانداردسازی مدرسه مهم ترین هدف طرح تعالی مدرسه است که بر اساس راهکار ۱-۷ سند تحول بنیادین برنامه تعالی مدیریت مدرسه شاخص های کیفیت ساز دارد که توسط تیم ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۵ مهر ساعت 09:08

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، عظیم محبی در کارگاه آموزشی و توجیهی برنامه تعالی مدیریت اظهارکرد : طرح تعالی مدیریت مدرسه یکی از پروژه های ملی است که بر اساس سیاست مدیریت آموزشگاهی طراحی شده است. مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه تعالی مدیریت مدرسه برای تمامی دوره ها است، تصریح کرد : در کتابچه برنامه تعالی مدیریت مدرسه شاخص ها با استانداردهایی مشخص شده است که مدیر مدرسه باید بر اساس آن ها حرکت کند.
 
محبی اضافه کرد : در برنامه تعالی مدیریت مدرسه تلاش می شود تا هویت متعالی در دانش آموزان شکل گیرد و در طول آموزش های علمی به مهارت های شغلی، انسانی و فردی نیز مسلط شوند تا شاهد حضور این آینده سازان به صورت تمام عیار در جامعه باشیم.
 
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هدف ما کیفیت بخشی و استانداردسازی مدرسه است، تصریح کرد: بر اساس راهکار ۱-۷ سند تحول بنیادین برنامه تعالی مدیریت مدرسه شاخص های کیفیت ساز دارد که توسط تیم ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: در گام اول تدوین شاخص های کیفیت ساز و در گام دوم ارزیابی مدرسه توسط دانشگاهیان و در قالب کمیته ای از افراد بیرون مدرسه و صرفا براساس اندازه گیری شاخص ها صورت می گیرد.
 
محبی گفت: : نگاه کارشناسان باید نگاه سیستمی باشد چرا که  در طرح تعالی مدیریت مدرسه، بالا بردن کیفیت مدرسه مد نظر است که این طرح با نگاه به سند تحول بنیادین تنظیم و تدوین شده است و محتوای آن بر این اساس است.
 
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش چیزی به عنوان شاخص برون داد و درون داد وجود ندارد و تنها فرآیند مطرح است که می توان از آن به فرآیند یاددهی و یادگیری، اخلاق و روابط انسانی، برنامه ریزی و رهبری، نظارت و ارزیابی، مشارکت همه جانبه دانش آموزان، والدین و کارکنان، نظام تشویق و انگیزش، فعالیت های فرهنگی، ورزشی و بهداشتی و فعالیت های اداری نام برد.
 
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش افزود: در نظام آموزش و پرورش تاکید بر بکارگیری روش های خلاق، فعال و گروهی است که به هویت انسان در تمام ابعاد توجه دارد.
 
وی اضافه کرد: طرح تعالی مدیریت مدرسه یک راهبرد است و تکریم و تعالی انسان در این طرح در نظر گرفته شده است چرا که هویت انسانی، اسلامی و انقلابی مهم است و مباحث شهادت، ایثار و ارزش ها به عنوان یک هویت برای آموزش و پرورش اهمیت دارد.
 
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: تقویت فرهنگ کارگروهی و مشارکتی، خلاقیت و نوآوری، بهره گیری از پژوهش و در نهایت تاکید بر اخلاق و ارتباطات انسانی از جمله موارد مهم در این طرح بشمار می رود که از اصول حاکم بر ارتقای کیفیت در مدرسه است.
 
وی بهره گیری از برنامه ریزی استراتژیک را یک اصل خواند و عنوان کرد: در تمام کشورهای توسعه یافته مدل های مختلفی در تعالی مدیریت وجود دارد که همه ارکان مدرسه شامل دانش آموزان، والدین و معلمان و عوامل مدرسه در آن مشارکت دارند. 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن