تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821205180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خنجر داعش بر پشت عربستان در عدن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خنجر داعش بر پشت عربستان در عدن
نيروهاي ائتلاف به رهبري عربستان سعودي و امارات بار ديگر تلفات سنگيني را در يمن متحمل شدند تا مشخص شود اين كشور بيش از پيش در حال تبديل شدن به گورستان متجاوزان است...
نویسنده : محمد بابایی 


نيروهاي ائتلاف به رهبري عربستان سعودي و امارات بار ديگر تلفات سنگيني را در يمن متحمل شدند تا مشخص شود اين كشور بيش از پيش در حال تبديل شدن به گورستان متجاوزان است اما چيزي كه باعث نگراني بيشتر سعودي‌ها مي‌شود اين است كه حمله روز گذشته در شهر عدن كه حدود سه ماه پيش به كنترل سعودي‌ها در آمد رخ داد و آن هم توسط گروهي كه به صورت مستقيم و غيرمستقيم از حمايت رياض برخوردار است.
منابع يمني بامداد روز سه‌شنبه از انفجاري در «هتل قصر»، محل اقامت موقت «خالد بحاح»، نخست وزير عبدربه منصور هادي در شهر عدن خبر دادند. بحاح در اين حمله آسيبي نديد و بلافاصله با بالگرد اماراتي به همراه وزرايش از عدن گريخت، هر چند برخي از وزراي منصور هادي مدعي شدند دولت مستعفي همچنان در عدن به كار خود به طور طبيعي ادامه مي‌دهد و به زودي در اين شهر نشستي را برگزار مي‌كند اما فعالان فرار بحاح را نشانه ترس دولت طرفدار رياض عنوان كردند. هيكل بافنع فعال يمني كه از منتقدان انصارالله محسوب مي‌شود در صفحه توئيتر خود نوشت: « ما بايد داشتن رئيس‌جمهور يا معاون رئيس‌جمهور را فراموش كنيم، همه با شنيدن صداي يك انفجار فرار مي‌كنند.»
  
عامل حمله؟
عصر روز سه شنبه اخبار ضدو نقيضي درباره اينكه اين حمله چگونه و توسط چه كسي صورت گرفته منتشر شد. وبگاه خبري «المصدر آنلاين» يمن به نقل از يك مسئول امنيتي كه نامش فاش نشد، آورده است كه يك موشك‌ به بخش جانبي ساختمان مقر اقامت معاون «عبد ربه منصور هادي» (رئيس‌جمهور مستعفي) برخورد كرده است. شبكه خبري الميادين با رد برخي اخبار كه حاكي بود موشك از منطقه‌اي نزديك به «تعز» به «عدن» شليك شده است، به نقل از منابع مطلع اعلام كرد موشك از داخل شهر عدن شليك شده است. همچنين الميادين اعلام كرد حداقل 20 نظامي اماراتي كه مسئوليت تأمين امنيت مقر بحاح را بر عهده داشته‌اند، كشته شده‌اند.   اما خبرگزاري رسمي امارات كشته شدن ۱۵ نظامي ائتلاف سعودي را در حمله موشكي به محل اقامت «خالد بحاح» در «عدن» تأييد كرد و مدعي شد اين انفجار به دليل حمله نيروهاي علي عبدالله صالح و حوثي از طريق سه خودروي بمبگذاري شده صورت گرفت. در مقابل شبكه الجزيره متعلق به قطر گزارش داد كه اين حمله توسط داعش انجام گرفته است. در همين حال، هيكل بافنع با اشاره به اينكه حمله از طريق سه خودروي بمبگذاري شده صورت گرفته است در صفحه توئيتر خود نوشت: القاعده شبه‌جزيره عرب از اينگونه حملات استفاده مي‌كند. «انور قرقاش» وزير مشاور در امور خارجي امارات كه به داشتن رويكرد ضدايراني معروف است، در اولين واكنش اين كشور به حملات مذكور ادعا كرد اين اقدامات جز تلاشي نااميدانه از طرف انصارالله و «علي عبدالله صالح» رئيس‌جمهور پيشين يمن نيست؛ كساني كه به ادعاي وي بر تخريب يمن اصرار دارند. بر اساس گزارش وبگاه خبري «24» امارات، قرقاش در ادامه مدعي شد كه انصارالله از لحاظ ميداني عقبگرد داشته و اكنون با اينگونه اقدامات قصد جبران دارد. همزمان با اين گمانه‌زني‌ها منابع محلي از يمن خبر دادند كه داعش مسئوليت اين حمله را به عهده گرفته است.  داعش در حالي مسئوليت‌اين حمله را به عهده گرفته است كه از زمان آغاز تجاوز از حمايت‌هاي ائتلاف برخوردار بود يا حداقل مواضع آنها توسط جنگنده‌هاي ائتلاف هدف قرار نمي‌گرفت. از سوي ديگر اين حمله در شهر بندري عدن رخ داد؛ جايي كه سعودي‌ها حدود سه ماه قبل آن را به تصرف خود درآوردند و مدعي شدند امنيت كامل را در اين شهر برقرار كرده‌اند. در همين حال برخي اخبار منتشر شده از صنعا حكايت از آن دارد كه اين عمليات توسط نيروهاي انقلابي يمن صورت گرفته است.
 
انتقاد وزير هادي از عمان
وزير خارجه دولت مستعفي يمن با تأييد قطع روابط با تهران و انتقاد از نقش «مسقط» در حل بحران يمن، عمان را به همكاري با انصارالله، حزب‌الله و ايران متهم كرد. به گزارش فارس، «رياض ياسين» وزير خارجه دولت مستعفي يمن اعلام كرد نقش عمان در بحران يمن از همان ابتدا موفق نبود. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌اي «الحيات» چاپ لندن، وي مدعي شد: مسقط زمينه را براي ورود شورشيان موسوم به اعضاي كميته عالي انقلاب يمن به عمان فراهم كرد و سپس آنها را به بيروت و از آنجا به تهران فرستاد. وي در ادامه ادعاي خود گفت: «دوهواپيماي عمان اين شبه‌نظاميان را به بيروت انتقال دادند تا با اعضاي حزب‌الله در اين شهر ديدار كنند. اين تيم سپس به تهران رفت و از آنجا نيز تلاش مي‌شود اين افراد به روسيه سفر كنند تا حمايت مسكو را جلب كنند زيرا به خوبي مي‌دانند كه به زودي اغلب مناطق در مأرب، باب المندب و تعز را از دست خواهند داد.» ياسين تأكيد كرد كه دولت مستعفي يمن، روابط ديپلماتيك با ايران را قطع كرده تا تلاش‌هاي اين كشور براي بازي با امنيت يمن را متوقف كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن