تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820776145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات محصولات دامي از سوي دامپزشکي پيگيري شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۷:۳۶ب.ظ)
وزير جهاد کشاورزي: صادرات محصولات دامي از سوي دامپزشکي پيگيري شود موج - در مراسم روز دامپزشکي از سامانه رديابي دام و فراورده هاي خام دامي و همچنين سامانه پيامکي 30008903 که سلامت محصولات را اطلاع مي دهد اففتاح و همچنين از چند نوع داروي توليد داخلي توليد شده توسط نوآوران صنعت دامپزشکي کشور رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار موج، مراسم روز ملي دامپزشکي با حضور حجتي وزير جهاد کشاورزي، مهدي خلج رييس سازمان دامپزشکي و معصومه ابتکار رييس سازمان محيط زيست در محل پارک پرديسان برگزار شد.
در اين مراسم رييس سازمان دامپزشکي کشور از 90 سال فعاليت دامپزشکي به نيکويي ياد کرد و گفت: 14 مهر بايد به عنوان آغاز مجددي براي فعاليت هاي اين سازمان باشد و توجه به اينکه چگونه مي خواهيم فعاليت هاي خود را ارتقا دهيم.
وي افزود براي حفظ شان و عزت دامپزشکي راهي جز حرکت در سطح منافع ملي نداريم.
در ادامه اين مراسم محمد حجتي وزير جهاد کشاورزي خدمات دامپزشکي را از حساس ترين خدمات ارائه شده به مردم دانست و اظهار کرد: با ارزيابي عملکرد اين سازمان مي توانيم بگوييم که نمره خوبي در عرصه مختلف فعاليتش دريافت کرده است.
وي با اشاره به شيوع آنفولانزاي مرغي در ماههاي گذشته، شيوع اين بيماري را به دليل ورود پرندگان مهاجر عنوان کرد و گفت: برخي بيماري ها مثل تب برفکي در سال هاي گذشته به دليل بي توجهي و کم کاري ها وارد کشور شد.
وزير جهاد کشاورزي ياداور شد: کانون هاي بيماري تب برفکي شناسايي و روز به روز در حال کاهش است.
به عقيده وي اگر دقت و مراقبت از سوي دامپزشکي نباشد کشور از نظر سلامت دچار مشکل خواهد شد.
حجتي عرصه توليد دارو و واکسن را هم رو به رشد خواند و اظهار کرد: هنوز هم موسسه سرم سازي رازي جز افتخارات به عنوان اولين موسسه سرم و واکسن سازي در منطقه شناخته مي شود.
وي ادامه داد: اين موسسه با بهره گيري از متخصصان و کارشناسان زبده در حال رشد و گسترش است به طوريکه توليدات دارويي ما نسبت به سال گذشته 15 ميليون دلار رشد داشته است.
وزير جهاد خاطر نشان کرد: ما مي توانيم با پيگيري هاي بخش خصوصي در منطقه خود در توليدات دارو و واکسن سرآمد باشيم.
حجتي با اشاره به اينکه ايران جز 8 کشور اول جهان در پرورش طيور دنيااست تصريح کرد: پرداختن به مسائل درماني اين جمعيت کثير به عهده دامپزشکان است.
وي با بيان اينکه يکي از دغدغه هاي وزير بهداشت و همچنين وزارت جهاد کشاورزي بيماري هاي مشترک ميان انسان و دام است گفت: در اين سال ها سازمان دامپزشکي زحمات زيادي براي سلامت کشيده است.
وزير جهاد تعامل سازنده و موفق با کشورهاي توسعه يافته را حائز اهميت دانست و تصريح کرد: صادرات محصولات دامي بايد از سوي دامپزشکي پيگيري شود.
وي به تعاملات انجام گرفته با کشور روسيه براي ورود محصولات طيور و آبزي نيز پرداخت و گفت: اين مذاکرات همچنان ادامه دارد و البته مذاکراتي هم با کشور فرانسه در پيش داريم.
در اين مراسم سامانه رديابي دام و فراورده هاي خام دامي و همچنين سامانه پيامکي 30008903 که سلامت محصولات را اطلاع مي دهد اففتاح و همچنين از چند نوع داروي توليد داخلي که توسط نوآوران صنعت دامپزشکي کشور رونمايي شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن