تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813114184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياست‌گذاري‌هاي کلان کودکان کار به درستي انجام نشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۳۳ب.ظ)
سياست‌گذاري‌هاي کلان کودکان کار به درستي انجام نشد موج - يک فعال سمن کودک کار و خيابان با اشاره به اين که متوليان حوزه کودکان کار و خيابان متعدد هستند گفت: حال کودکان کشورمان خوب نيست که اين مي‌تواند نشان از اين باشد که ما کم کار کرديم و شايد سياست‌گذاري‌هاي کلان به درستي انجام نشده است.
به گزارش خبرگزاري موج، فاطمه دانشور در سومين نشست ساماندهي کودکان کار و خيابان که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي با حضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار شد، افزود: تا پيش از روي کار آمدن دولت تدبير و اميد، تعامل ميان سمن‌ها و بخش دولتي کمرنگ بود.
وي با اشاره به اين که متوليان حوزه کودکان کار و خيابان متعدد هستند، گفت: نظير آن است که برده‌اي چندين ارباب داشته باشد و در آن صورت برده آزاد است زيرا نهادهاي تصميم‌گيري براي او متعدد هستند.
وي تاکيد کرد: متوليان کودکان کار و خيابان همواره بايد در نشست‌هايي که در خصوص اين کودکان کار تشکيل مي‌شود، حضور يابند.
به گفته وي، بهزيستي بايد براي حمايت بيشتر از کودکان کار و خيابان تقويت شود و نيروهاي متخصص که در اين حوزه فعاليت مي‌کنند از درآمد کافي برخوردار باشند.
وي بيان داشت: متأسفانه در حوزه پيشگيري کم‌کاري مي‌کنيم، بسياري از خانواده‌هايي که از يارانه بهره‌مند مي‌شوند داراي سرپرستان معتاد هستند که پول يارانه به تأمين مواد آن‌ها تخصيص مي‌يابد.
وي ادامه داد: کودکي که پدرش در زندان است چرا نبايد پيش از آنکه در دام فقر و تنگدستي و آسيب‌هاي اجتماعي رها شود با پيشگيري از اين دام رهايي يابد؟
يادآور مي‌شود، دانشور از اعضاي شوراي شهر تهران است و نشستي که امروز با حضور وزير کار برگزار شد در سطح معاونان و مديران دستگاه‌ها بود اما متأسفانه شهرداري تهران نماينده‌اي به غير از فاطمه دانشور که عضو شوراي شهر تهران است، در آن نداشت.
همچنين در اين نشست نمايندگاني از سمن‌ها حضور داشتند و مسائل خود را در خصوص کودکان کار و خيابان مطرح کردند.
اميد وهاب زاده معاونت پيشگيري از اعتياد که در اين نشست حضور داشت، گفت: از يک ميليون و 325 هزار معتاد شناسايي شده سه درصد آن‌ها را کودکان 15 تا 19 سال به خود تخصيص مي‌دهند.
وي گفت: 37 درصد معتادان شناسايي شده داراي تحصيلات تکميلي (فوق ديپلم به بالا) و 63 درصد متأهل هستند. همچنين از 87 کودک کار و خيابان که مورد بررسي قرار گرفتند 16.1 درصد سيگار مصرف مي‌کردند و 9.1 درصد معتاد به مواد مخدر بودند.
وي اضافه کرد: آنچه مهم است 10 درصد از اين کودکان دچار افسردگي هستند که اين زمينه مناسبي براي رو آوردن آن‌ها به دام اعتياد است.
وهاب زاده بيان داشت: بايد از ظرفيت سمن‌ها در پيشگيري از روي آوردن کودکان و نوجوانان به مواد مخدر ياري گرفت زيرا اين بيماري مي‌تواند زمينه آلودگي به ويروس اچ.آي.وي را افزايش دهد.
خسرو صالحي نماينده سمن‌ها نيز گفت: مهم‌ترين معضل کودکان کار و خيابان اقتصادي است و تا زماني که مشکلات مالي خانوارهاي اين کودکان حل نشود به سختي مي‌توان آن‌ها را از ورطه آسيب اجتماعي رهايي داد.
همچنين محمد ديمه ور، معاون آموزش ابتدايي وزرات آموزش و پرورش، در خصوص کودکان اتباع بيگانه در ايران گفت: هم اکنون 360 هزار نفر از کودکان اتباع بيگانه در ايران تحصيل مي‌کنند که در سال جاري به دستور مقام معظم رهبري مبني بر ثبت نام کودکان فاقد هويت رسمي اين تعداد به 500 هزار نفر رسيده است.
وي گفت: هم اکنون 110 مدرسه يک نفره در ايران داريم و وزارت آموزش و پرورش آمادگي دارد در هر نقطه حتي با يک نفر دانش آموز مدرسه‌اي برپا کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن