تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820609522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران تسهيلات مناسبي براي سرمايه‌گذاران نيروگاه ساز پيش‌بيني کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۵ب.ظ)
ايران تسهيلات مناسبي براي سرمايه‌گذاران نيروگاه ساز پيش‌بيني کرده است موج - معاون وزير نيرو با بيان اين که دولت ايران شرايط و تسهيلات بسيار مناسبي از جمله خريد تضمين برق و امکان صادرات بخشي از برق توليدي به کشورهاي همسايه ايران را براي سرمايه‌گذاران نيروگاه ساز پيش‌بيني کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، پس از اظهار تمايل شرکت‌هاي آلماني و ايتاليايي به منظور احداث نيروگاه برق در ايران، دور جديد مذاکرات با شرکت‌هاي بزرگ نيروگاه ساز کره جنوبي به منظور توسعه همکاري‌هاي دو جانبه در صنايع برق ايران در دوران پسا تحريم آغاز شد.
بر اين اساس مذاکرات مسوولان وزارت نيرو با نمايندگان شرکت‌هاي اگزيم بانک، هيوندايي، توسان و LSLC کره جنوبي صبح امروز در تهران برگزار شد.
مهم‌ترين محور پيشنهادي برقي ايران به شرکت‌هاي نيروگاه ساز کره جنوبي، صادرات بخشي از برق توليدي در ايران به کشورهاي همسايه اعلام شده به طوري که دولت مجوز صادرات برق توليدي توسط شرکت‌هاي خارجي به کشورهاي همسايه را صادر کرده است.
معاون وزير نيرو اعلام کرد: با موافقت دولت، امکان صادرات بخشي از برق توليدي در ايران توسط شرکت‌هاي خارجي که اقدام به ساخت نيروگاه مي‌کنند، فراهم شد.
عليرضا دائمي در نشست مشترک با نمايندگان شرکت‌هاي کره‌اي با بيان اين که دولت ايران شرايط و تسهيلات بسيار مناسبي از جمله خريد تضمين برق و امکان صادرات بخشي از برق توليدي به کشورهاي همسايه ايران را براي سرمايه‌گذاران نيروگاه ساز پيش‌بيني کرده است، گفت: انجام پروژه‌هاي مشترک در کشورهاي ثالث بخشي از اين توافق مي‌تواند باشد، چرا که ايران هم اکنون امکان مناسبي براي اجراي طرح‌هاي مختلف در کشورهاي همسايه همچون ترکمنستان و تاجيکستان دارد.
معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو با اعلام اين که همکاري‌هاي بين‌المللي براي ايران جزو ضرورت‌ها است، تصريح کرد: هم اکنون ۸۰ پروژه بزرگ توسط شرکت‌هاي ايراني در کشورهاي مختلف جهان در حال انجام بوده و اين زمينه خوبي است که طرح‌ها جديد را با مشارکت شرکت‌هاي کره‌اي آغاز کنيم.
اين مقام مسوول با اشاره به برنامه دولت ايران براي گسترش انرژي‌هاي تجديد پذير اظهار داشت: ايران به دليل موقعيت جغرافياي ويژه ظرفيت بسيار بالايي در زمينه انرژي‌هاي بادي و خورشيدي دارد و دانش و فناوري کره‌اي‌ها مي‌تواند در اين زمينه کارساز باشد.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: همان‌گونه که کره‌اي‌ها در زمينه خودروسازي حضور موفقي در ايران داشته‌اند، در صنعت آب و برق نيز حضور پررنگي داشته باشند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن