تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804366461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد صندوق توسعه حمل‌ونقل يک مديريت دارايي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۲۰ق.ظ)
معاون وزير راه و شهرسازي: ايجاد صندوق توسعه حمل‌ونقل يک مديريت دارايي است موج - معاون وزير راه و شهرسازي در مورد اجراي صندوق توسعه حمل‌ونقل گفت: ايجاد صندوق توسعه حمل‌ونقل يک مديريت دارايي است، چرا که؛ مي‌توان عوارضي که به صورت پراکنده در کشور دريافت مي‌شود، به اضافه درآمد سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي را در اين صندوق آورد.
به گزارش خبرگزاري موج، امير اميني، معاون وزير راه و شهرسازي، با اعلام جزئيات تشکيل صندوق توسعه حمل‌ونقل گفت: با تشکيل اين صندوق يک اهرم قوي براي توسعه حمل‌ونقل در يک بازده ۷ تا ۱۰ ساله خواهيم داشت.
امير اميني، در خصوص جزئيات اجراي صندوق توسعه حمل‌ونقل، گفت: ما براي توسعه زيربناها و ناوگان در بخش حمل‌ونقل نمي‌توانيم بر منابع دولت تکيه کنيم. از سويي ديگر هم منابع بانکي ما محدود است و امکان تأمين تمامي منابع از اين محل را نداريم.
وي با اشاره به اين که سرمايه‌گذاري خارجي يا سرمايه‌گذاري از محل نقدينگي هم اعتمادسازي قوي نياز دارد، افزود: ما بايد اهرمي داشته باشيم که سرمايه‌گذاري‌ها را ضمانت کند و اگر اهرم در اختيار دولت باشد که ضمانت لازم را بدهد و به طور مداوم به منابع و سرمايه اضافه کند، اين سرمايه در جهت توسعه حمل‌ونقل و ناوگان به کار مي‌رود و همه انواع شقوق حمل‌ونقل دولتي و خصوصي به اين صندوق اعتماد مي‌کنند.
معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اين که در اين صورت سرمايه‌گذاران، آورده را به عنوان اضافه بر اهرم دولت به اين صندوق تزريق مي‌کنند، ادامه داد: ايجاد صندوق توسعه حمل‌ونقل يک مديريت دارايي است؛ چرا که مي‌توان عوارضي که به صورت پراکنده در کشور دريافت مي‌شود، به اضافه درآمد سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي را در اين صندوق آورد.
اميني افزود: اگر درآمدهاي حوزه حمل‌ونقل را در اين صندوق انباشته کنيم، اهرم قوي براي توسعه حمل‌ونقل در يک بازده ۷ تا ۱۰ ساله خواهيم داشت. در غير اين صورت، حمل‌ونقل به زودي نمي‌تواند سرويس‌دهي لازم را به ساير بخش‌ها داشته باشد.
وي با اشاره به اين که بخش حمل‌ونقل به بخش‌هاي مختلف مانند؛ گردشگري و کشاورزي خدمات‌دهي مي‌کند، گفت: هرچه منابع بيشتري وارد اين صندوق شود، خدمات‌دهي به ساير بخش‌ها بهتر مي‌شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اين که اصول صندوق بر اين مبنا است، اظهار داشت: ما مي‌خواهيم با تجميع درآمدهايي از محل عوارض و يا ساير موارد اهرمي ايجاد کنيم که ساير بخش‌ها هم براي ورود به اين صندوق تشويق کنيم.
اميني در خصوص پيش‌بيني تزريق منابع اعتباري به اين صندوق، ادامه داد: اگر خوش‌بينانه نگاه کنيم، در ابتدا مي‌توانيم ۱۰ تا ۱۲ هزار ميليارد تومان براي صندوق فراهم کنيم، اما؛ معتقدم که با هزار تا دو هزار ميليارد تومان شروع خوبي داريم.
وي با اشاره به تأمين منابع اين صندوق از محل عوارض، گفت: در دنيا غير از عوارض، راهکار ديگري براي توسعه حمل‌ونقل وجود ندارد زيرا پروژه‌هاي زيربنايي حمل‌ونقل گران و ديربازده است که هيچ سرمايه‌گذاري بدون اهرم دولت نمي‌تواند وارد اين حوزه شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با تاکيد بر اين که بايد از سه عوارض سوخت، خودرو و جاده براي اين صندوق استفاده کنيم، افزود: اگر براي اين سه عوارض برنامه‌ريزي داشته باشيم، منابع صندوق را پايدار خواهيم کرد.
اميني در خصوص اين که آيا اين صندوق به زودي راه‌اندازي مي‌شود، گفت: اين که اين تمايل در قوه مجريه و مقننه وجود دارد يا نه موضوع ديگري است اما معتقدم که اجراي صندوق ضروري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن