تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813029136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله به داعش آري، القاعده نه!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حمله به داعش آري، القاعده نه!
نویسنده : هادی محمدی 


بيداري اسلامي در كشورهاي عربي موجب شده امريكا، غرب، اسرائيل و مستبدان عربي به فكر بيفتند چگونه از نظام‌هاي پوسيده و وابسته دفاع كنند يا از فضاي ناشي از بيداري اسلامي به عنوان عنصر هجومي در حوزه كشورهاي غيرهمسو بهره‌مند شوند. حاصل دلمشغولي آنها اين شد كه از طريق تروريسم تكفيري و القاعده به عنوان ابزار اجرايي راهبردها و مطلوبيت‌هاي غربي، تحولات منطقه‌اي را مديريت كنند و با هرج و مرج هوشمند و هدفمند، كشورهاي رقيب را به چالش بكشند.
در پنج سال گذشته سوريه يكي از اين قربانيان تروريسم مورد حمايت غرب و ارتجاع و صهيونيسم است كه در تصويري وارونه از اوضاع سوريه، حاميان تروريسم خود را حامي دموكراسي و حقوق بشر و آزادي و اصلاحات نشان داده و سوريه و بشاراسد را عامل تروريسم و  ويراني خوانده‌اند. امروز يك رخداد مهم در سوريه شكل گرفته و روسيه با راهبرد علني مبارزه با تروريسم از هر شكلي وارد سوريه شده و گفتمان خود را اينگونه منتشر مي‌كند كه اصلاحات در سوريه با مبارزه با تروريسم آغاز مي‌شود و همه مي‌توانند در آن مشاركت داشته باشند.
اين ورود پرقدرت روسيه كه از چهارشنبه گذشته در حمله به مراكز داعش و النصره و احرارالشام و جيش الفتح آغاز شده، همه بازيگران داخلي و خارجي و به ويژه حاميان تروريسم را غافلگير و منفعل كرده است.
جالب اينكه از مدت‌ها قبل سازمان ملل و وزارت خارجه امريكا و غربي‌ها، داعش و النصره و احرارالشام را به عنوان گروه‌هاي تروريستي شناسايي كرده و داعش و النصره هم خود را القاعده شام يا عراق دانسته و حتي با هم در مورد اين عنوان جنگ كرده و يكديگر را به خيانت در صلاحيت داشتن اين عنوان متهم كرده‌اند. بقيه گروه‌هاي ياد شده هم در سوريه خود را همپيمان يكي از اين دو مي‌دانند و با آنها همكاري مي‌كنند.
حالا كه روسيه با «راهبردي آشكارساز» و رسوا كننده به ميدان آمده، غربي‌ها را به واكنش وادار كرده، ضمن اينكه نمي‌خواهند ابتكار عمل و ژست مبارزه با تروريسم را از دست بدهند، از روسيه مي‌خواهند فقط داعش را هدف قرار دهد و به جبهه النصره و جيش الفتح و احرار الشام و بقيه همپيمان‌هاي القاعده حمله نكند. چقدر جالب است كه اسرار سال‌هاي گذشته در مورد ارتباط غرب، ارتجاع و صهيونيسم با القاعده و گروه‌هاي همپيمان با آن آشكار مي‌شود، چراكه نابودي اين گروه‌هاي القاعده‌اي در سوريه را نابودي ابزارهاي خود در سوريه مي‌دانند و اين اولويت صهيونيستي براي آشوب‌زده باقي ماندن سوريه را از طريق قرباني كردن داعش پذيرفته‌اند! راهبرد روسيه موجب شده رسوايي حمايت غرب، اسرائيل، ارتجاع عرب از القاعده و جريان‌هاي تكفيري، بيش از پيش علني شود و حتي تهديد كرده‌اند اگر روسيه اين رويكرد خود را در حمله به همه تروريست‌ها ادامه دهد، تروريست‌ها را وادار به همگرايي و وحدت كرده و اوضاع را خطرناك‌تر مي‌كند! در حالي كه اين پيام امريكايي بدين معناست كه اگر روسيه خط عملياتي خود را بدون ملاحظات غرب ادامه دهد، آنها هم تروريست‌ها را به نحوي حمايت و مديريت خواهند كرد كه آشوب و ناامني بيشتري توليد كنند تا راهبرد روسيه شكست بخورد!
بديهي است غرب، صهيونيسم و ارتجاع منطقه براي تخريب و به شكست كشاندن راهبرد روسيه كه در كنار ايران، عراق، سوريه و حزب‌الله در حال پيگيري است، تلاش كنند ولي نتيجه قطعي آن اين مقدمه را داشته و ثبت مي‌كند كه تروريسم با حمايت غرب جان خواهد داشت و غرب بدون حمايت از تروريسم، ابزار سياست‌ورزي ندارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن