تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798325479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/ خرید تجهیزات نظامی از درآمد هنگفت حج!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/ خرید تجهیزات نظامی از درآمد هنگفت حج!


بر اساس اعلام موسسه صلح استکلهم عربستان سعودی پارسال ۸۰ میلیارد دلار تجهیزات نظامی خریده که در مقایسه با سال ۲۰۱۳ نشان دهنده ۱۷ درصد رشد است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، رسول شبیبی تحلیلگر مسائل سیاسی در برنامه پیشخوان خبر ساعت 18:30 با بیان این مطلب گفت: حادثه دردناک منا نخستین واقعه حج نیست. بر اساس این گزارش، ابتدای امسال بود که ماموران عربستانی به دو تن از نوجوانان کشور تعرض کردند. سال 66 آل سعود 500 نفر از حجاج ایرانی را به خاک و خون کشیدند و موارد دیگری که در تاریخ ثبت شده است. همه اینها نشان میدهد که مدیریت انحصاری حج باید از دست آل سعود خارج شود زیرا درآمدهای هنگفتی که از راه حج عاید این کشور می شود صرف جنگ افروزی های این کشور می شود.

شبیبی با اشاره به اینکه حتی اگر حجاج به علت اهمال و بی نظمی هم دچار این مسئله شده بودند ، باید شاه سعودی به کشور قربانیان این حادثه تسلیت می گفت اظهار داشت: اما شاه سعودی بلافاصله پس از این واقعه از مدیریت حج و امیر مکه تشکر کرد که این نشان رفتار نامناسب آل سعود و خودداری آنها از ابراز همدردی و بیان تسلیت اوضاع را خراب تر کرد .



این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: آل سعود در سال های گذشته با انجام اقداماتی همچون توزیع میلیون ها جلد قرآن کریم میان زائران، توزیع خرما، ساخت مدارس اسلامی و بورسیه های مختلف کاری کرد که بسیاری از مردم دنیا و جهان اسلام تصور کنند عربستان کشوری خدمتگزار است اما با توجه به روشن شدن وجهه عربستان در جنگ طلبی و جنگ افروزی ، رویکرد بسیاری از مردم جهان نسبت به عربستان تغییر کرده است.

شبیبی با تاکید بر اینکه عربستان از مدیریت حج و رفت و آمد زائران درآمد هنگفتی کسب می کند اظهار داشت: این کشور به هیچ وجه حاضر نیست جایگاه خود را در مدیریت حج از دست بدهد از این رو در پی حفظ چهره خود است تا با مدیریت و مهندسی اتفاقاتی که رخ داده است توجه کشورها را به سمت خود جلب کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی علت مخالفت مقامات سعودی با تشکیل کمیته حقیقت یاب جهان اسلام را این گونه بیان کرد: اینکه افکار عمومی جهان اسلام این کمیته را مطالبه می کند این است که رفتار و عملکرد آل سعود باعث بدبینی شده است زیرا انتظار می رفت مقامات عربستان به علت وقوع حادثه منا با بازماندگان و دلتمردان کشورهای اسلامی همدردی کنند و یا دستکم تسلیت بگویند و با خطاکاران و کسانی که در این حادثه مقصرند برخورد کنند اما رفتار نامناسب عربستان باعث شده است که کشورهای اسلامی شفاف سازی در این واقعه را خواستار باشند.

شبیبی با اشاره به اینکه اولویت سیاست خارجی عربستان تغییر کرده است گفت: حفظ و بقای حاکمیت و شاه سعودی اولویت جدی آل سعودر در مرزهای داخلی است و باعث شده است که ارائه خدمات مناسب به حجاج در اولویت های بعدی قرار گیرد این در حالی است که عربستان سعودی با در اختیار داشتن مدرن ترین ابزار و تجهیزات، می تواند بهترین مدیریت را اعمال کند اما به جای خدمات رسانی به حجاج، عملکرد خود را به جنگ های داخلی معطوف کرده است. در بخش دیگری از این گفتگو، صباح زنگنه کارشناس مسایل سیاسی درباره ساخت و سازهای اطراف مسجد الحرام گفت: درباره مکه و مسجد الحرام دو تعبیر وجود دارد یکی عتیق بودن آن به معنای آزاد بودن از تملک انسان ها و دیگری امن بودن مسجد الحرام آن است. بدیهی است که با توجه به تعداد زیاد زائران و حاجیان مسجد الحرام و اطراف آن ارزش معنوی بالایی دارد اما سلطه گران آل سعود، آثار تاریخی و معنوی را که به پیامبر اسلام و اهل بیت ایشان منتسب می شد نابود کردند. البته نه برای رفاه حاجیان بلکه برای تبدیل این مکان معنوی و مقدس به مکانی تجاری.  

  در دست تکمیل.........


دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن