تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816192137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشک‌هاي مشترک با چشم‌هاي مشترک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۱۶ب.ظ)
اشک‌هاي مشترک با چشم‌هاي مشترک موج-سازمان ليگ فوتبال ايران به مناسبت درگذشت هادي نوروزي کاپيتان مرحوم پرسپوليس بيانيه اي را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي سازمان ليگ فوتبال ايران، متن اين بيانيه به شرح ذيل است:
فوتبال بار ديگر زبان همدلي بين اقشار جامعه شد تا زيبايي‌هايش نمود بيشتري پيدا کند.
اگرچه اين بار در سايه سوگ کاپيتان فقيد پرسپوليس که بازيکني اخلاق مدارو الگو بود ،اين اتفاق رخ داد تا شاهد گردهمايي بزرگ خانواده فوتبال باشيم، اما اين ورزش محبوب نشان داد تا با وجود همه خبرهاي غيرواقعي پيرامون آن، فوتبال باز هم مي‌تواند عاملي باشد تا دوستي‌ها و مردانگي‌ها رخنمون شود.
اين بار رنگ‌ها کسي را رنگ نکرد. اين بار کسي گرفتار رنگي نشد. اين بار نه آبي رنگ آسمان بود و نه قرمز رنگ خون. اين بار فقط يک چيز خود را نشان مي‌داد، رنگ واقعي اخلاق، کرامت و انسانيت. هنگامي که انسانيت و مهرباني و همدلي بر رنگ‌هاي دست‌ساخته ما چيره شود، ترديد نبايد کرد که زندگي زيباترين عرصه هستي براي همه ما خواهد شد.
اين بار زمين ورزشي آزادي محل يکدلي و مهر و در عين حال درد توأمان شد. اين درد را نمي‌شد تحمل کرد، مگر همه بار آن را به دوش مي‌کشيدند. در زمين سبز ورزشگاه آزادي همه ديدند که گستره زمين چقدر اندوهناک بود. سکوها چقدر غمگين بودند و سکونشينان چه همدلانه با چشم مشترک اشک مشترک مي‌ريختند. اشک‌ها اگر چه يادآور اندوه و ماتم‌اند، اما بارش اشک‌هاي مشترک نشان مي‌دهد که دل‌هايي با دردهايي مشترک گردهم آمده‌اند تا روزي ديگر و برگي غمگين ولي ويژه را در دفتر ورزش به يادگار بگذارند.
ورزشگاه آزادي در روزي که «نوروزي» روز همه را به داغ رفتنش سياه کرده بود، روزي ديگري را به چشم ديد. روزي که شاهد بود فرزندان اين خاک‌بوم همه از يک پيکره و يک جان‌اند و آن جان ايران، جان ورزش و جان فوتبال است.
فوتبال عرصه زندگي است و آدم‌هايي که در اين عرصه بازيگرانند، بيش از همه پيشقراول آنند تا به مردمي که به آن عشق مي‌ورزند بگويند که فوتبال فقط عرصه آورد و هماوردي نيست، عرصه دوستي، آزادگي و مهرباني است.
فوتبال مي‌تواند بگويد در حالي که وارد زمين مي‌شوي مي‌تواني رد و رداي آدمي و انسانيت را به تن داشته باشي و با توپي که زمان در آن گذر مي‌کند و بازي مردانه‌اي را به نمايش بگذاري. آن روز توپ زمين آزادي نچرخيد تا دروازه‌اي را بلرزاند تا شايد دلي بلرزد. آن روز دل‌ها بود که در ورزشگاه آزادي مي‌تپيد تا مردي از ديار بازيگران زمين فوتبال را به سوي آرامش ابدي هدايت کند.
آن روز همه در پرتو يک‌رنگي، همدلي مردم فهيم و قدرشناس و علاقه‌مندان به فوتبال، رنگ‌هاي قرمز و آبي را کنار گذاشتند تا در ميدان دوستي دست به دست هم دهند و شاهد صحنه‌هاي بي‌بديل در مستطيل سبز باشند، صحنه‌هايي به‌دور از زشتي‌ها و پلشتي‌ها.
اين بار از دل شعار‌ها مفهوم ديگري شنيده مي‌شد که بيشتر گوش‌نواز بود تا آزاردهنده.
موج دوستي اين بار به دامن رسانه‌ها نيز سرايت کرده بود و در يک اقدام مشترک حتي رسانه‌هاي رقيب صفحه نخست خود را به‌طور کامل عزادار‌ مردي از تبار فوتبال کرده بودند.
البته اين اولين بار نيست که فوتبال ابزاري مي‌شود تا مردم دل‌ها را به‌هم نزديک کنند. در ادوار گذشته نيز بارها فوتبال شاهد اين گونه رخداد‌هاي تاثير‌گذار در جامعه بوده است. اگر ما يادمان برود، تاريخ به ياد دارد روزي که استراليا در زمين خود زمين‌گير ياران ديروز هادي نوروزي شده بود، ايران يک‌پارچه تن شد و دل شد و اشک شوق شد و باز چشم و دل مشترک. فوتبال مي‌تواند در شادي‌ها و غم‌ها دست‌هاي ما را بگيرد و دل‌هاي ما را به هم نزديک کند.
اگر بگذاريم فوتبال نفس بکشد ذاتش عاري از هرگونه سياهي وآلودگي است و مي‌تواند با توجه بيشتر بستر مناسبي باشد تا نسل جوان ما از اين طريق به خود باوري برسند و در مسير رشد و شکوفايي قرار بگيرند.
سازمان ليگ فوتبال ايران وظيفه خود مي‌داند از همه مسوولان، ورزشکاران، اصحاب رسانه و تماشاگراني که در خلق صحنه‌هاي ماندگار اين مراسم حضوري پر شوري داشتند، صميمانه سپاسگزاري کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن